handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen


Botte 1992
2011-11-12, 18:03
För ett par månader sen fick jag ont i ryggen dagen efter benpasset (måste vara knäböj) men det försvann efter bara några dagar, tills ryggpasset ca två veckor sedan då jag inte körde marklyft, men ryggresning ingick i träningen. Dock kändes det inte bra.

Dagen efter var tyvärr smärtan tillbaka, och den har stannit sedan dess! Ryggpasset nyss körde jag marklyft, och ryggen blev ju bättre! Men sen blev smärtan lite värre och värre.

Jag ska försöka beskriva smärtan... den ligger i undre området av ryggen dvs korsryggen. Det gör ont när jag ska flytta på mig i en stol. Också när jag ligger i en soffa, gör det ont att förflytta mig. När jag står så har jag lite svårt att böja mig fram.

Har ni någon aning om vad det är? Bör jag gå till doktorn? Vad ska jag göra..? Jag vägrar sluta köra knäböj och marklyft!

Klicken
2011-11-12, 18:12
Har samma problem för ett par år sedan skadade jag ryggen när jag körde knäböj. Gick till en sjukgymnast och fick en vanlig röntgen efter ett år,äntligen, som visade på att det förmodligen var en spricka i ryggen. Har nu väntat i 3-4 månander på en "MRI" räntgen tror jag det heter? Det suger att få vänta så länge.

I nedre delen av ryggen har jag det också.

I vilket fall...sök en läkare. Jag har haft problemet i 4 år+ nu...

Klicken
2011-11-12, 18:19
Edit: Jag körde också på och tränade på som vanlgit i flera år... nu kan jag inte jobba inom något fysikt kärvande för ryggen...kan ej träna...så ja träna inte tills du får svar. Ett bra tips

tefached
2011-11-12, 18:28
Du bör gå till doktorn och kolla upp det förhoppningsvis är det ingen allvarlig skada men du bör se över hur du utför knäböj och andra övningar som kan tänkats skada dig och börja träna teknik med lätta vikter.