handdator

Visa fullständig version : Sons of Anarchy-tråden *spoilervarning*


Sidor : [1] 2

Ers
2011-11-10, 17:50
En tråd för alla oss som kollar på denna grymma serie!

Sitter just nu och laddar för de sista avsnitten på säsong 4, några fler som längtar så smått?

Jockefoten
2011-11-10, 17:50
Nej, sista säsongen är erkänt värdelös.

martinmartin
2011-11-10, 17:52
Ja. Den är riktigt najs. Längtar intensivt efter de sista två avsnitten!

Magganyo
2011-11-10, 17:52
Q_Q.
Haha, ja. Sista säsongen är rätt jobbig. E11 lär bli bra ;). Det har varit ett antal dåliga avsnitt denna säsong men allt som allt har det varit en riktigt grym serie!

Ers
2011-11-10, 17:53
Tycker också att serien är riktigt bra. Men som sagt, vissa avsnitt har varit lite sega, speciellt säsong 3 när de var i Irland. Tycker det blev för utdraget!

martinmartin
2011-11-10, 17:54
Q_Q.
Haha, ja. Sista säsongen är rätt jobbig. E11 lär bli bra ;). Det har varit ett antal dåliga avsnitt denna säsong men allt som allt har det varit en riktigt grym serie!

Tycker sista säsongen är en av de bättre, faktiskt. Mycket spännande som måste hända de sista två avsnitten.

Ers
2011-11-10, 17:54
Nej, sista säsongen är erkänt värdelös.

Varför tycker du det?

snej
2011-11-10, 19:28
Säsong 4 har ju bara blivit sämre och sämre. Jag har lagt ner serien nu efter 4 1/2 säsonger. Blev ju rena rama Days of our lives av det

willtjam
2011-11-10, 19:35
Hela tredje och början av fjärde tyckte jag var värdelös, men nu har det vänt igen. Ack så spännande det är!

Morrris
2011-11-10, 19:39
Den senaste sången börjar komma igång bra nu. Tyvärr tycker jag det är seriens stora nackdel. Den kommer igång lagom till säsongsavslutet.

ctorsten
2011-11-10, 19:40
Kommer det en ny säsong tror ni eller kan detta vara sista? Har en känsla av att det börjar lida mot sitt slut...

stockinger
2011-11-10, 19:48
Tycker säsong 4 är den bästa, händer lite mer i den än i s.3 (tex. när de är på Irland)
Har iof några avsnitt kvar på denna säsong :)

hultman
2011-11-10, 19:59
Tråkigt att de bara hamnar i problem hela jävla tiden. Tjänar inga pengar och det är bara en kavalkad av interna stridigheter. Trist...

BengtBurk
2011-11-10, 20:52
Den senaste sången börjar komma igång bra nu. Tyvärr tycker jag det är seriens stora nackdel. Den kommer igång lagom till säsongsavslutet.

Andra säsongen börjar ganska hektiskt om du frågar mig.


Har bara sett knappt två säsonger men hittills gillar jag den!

King Grub
2011-11-10, 20:56
Säsong fyra är mycket bättre än trean. Trean vad riktigt tråkig, med IRA.

Frantic
2011-11-10, 21:09
Hela tredje och början av fjärde tyckte jag var värdelös, men nu har det vänt igen. Ack så spännande det är!

Inte hela tredje. Det sista avsnitten var helt fantastiskt bra.

Sundqvist
2011-11-10, 21:10
Nej, sista säsongen är erkänt värdelös.

Hur kan du säga så när inte ens hela säsongen är släppt än? bara visats till Eposide 10?


Tycker ärligt detta är SOA är den bästa serien jag någonsin sett! när jag började kolla blev det väldigt sena nätter då man inte kunde sluta titta! :D

Ers
2011-11-10, 21:11
Håller med dig Grub, 4an är mycket bättre. Sen är säsong 1,2 riktigt bra. Säsongsavslutningarna har alltid varit episka, och som det ser ut nu så blir det även så denna gång!

Jockefoten
2011-11-10, 21:18
Hela serien står och stampar i samma ekorrhjul, varje avsnitt ser likadant ut som föregående och samma sak gäller med säsongerna. Man försökte med ett miljöombyte men det blev bara ännu sämre. Tycker serien har gått från potentiell ersättare (säsong 1) av Sopranos till WT-såpopera. De nya karaktärerna är inte ens trovärdiga.

von huff
2011-11-10, 21:52
säsong 1 och 2 var väl helt ok, men man fick aldrig det där känslan att man väntar till nästa avsnitt.

Oioi
2011-11-10, 21:53
Säsong 4 är ju överlägset bäst i mitt tycke :) Den där skiten med Tara börjar dock bli lite långtråkig.

martinmartin
2011-11-10, 21:54
Inte hela tredje. Det sista avsnitten var helt fantastiskt bra.

Ja, verkligen. Det sista var grymt!

Ers
2011-11-10, 22:46
Tycker det kändes som att serien hade kunnat slutat bra i och med säsongsavslutningen på säsong 3. Nu känns det som att en säsong 5 och 6 lika gärna kan komma!

David Brent
2011-11-10, 22:58
Tycker det kändes som att serien hade kunnat slutat bra i och med säsongsavslutningen på säsong 3. Nu känns det som att en säsong 5 och 6 lika gärna kan komma!

Det gör dom ju? Åtminstone säsong 5. http://www.tvrage.com/Sons_of_Anarchy/news?read_news=7992

Ers
2011-11-14, 15:14
Det gör dom ju? Åtminstone säsong 5. http://www.tvrage.com/Sons_of_Anarchy/news?read_news=7992

Aha, där ser man. Dålig koll jag har! Hoppas de får till den säsongen bra då :)

D-Crawler
2011-11-14, 16:10
Tycker serien är fantastiskt bra, kan dock hålla med om som någon tidigare sa att många avsnitt har samma karaktär; ständiga problem och ingen framgång för klubben, blir lite trist.

Längtar galet efter nästa avsnitt iaf, its gonna be a massacre. :cool:

Rahf
2012-10-01, 06:23
Bumpar denna, så slipper vi diskutera serien i tråden om serier.

Kommer be moderatorerna sätta en spoilervarning i trådtiteln, så kan vi diskutera fritt här.

Lasse Kongo
2012-10-01, 06:36
Såg se5 ep3 igår.

Tror jag slutar se skiten nu :(

rooz
2012-10-01, 06:42
Såg se5 ep3 igår.

Tror jag slutar se skiten nu :(

Why:confused:

Holmeros
2012-10-01, 06:54
S5 har ju varit en sjuhelvetes rivstart! Tycker det är ett lyft jämfört med s3-4 änsålänge. Det är få TV-serier som fått mig att bli röd i ansiktet av ilska, men förra veckans avsnitt lyckades tamejfan..

FabianH
2012-10-01, 07:30
S5 har ju varit en sjuhelvetes rivstart! Tycker det är ett lyft jämfört med s3-4 änsålänge. Det är få TV-serier som fått mig att bli röd i ansiktet av ilska, men förra veckans avsnitt lyckades tamejfan..

Håller med dig! Nästan så att e3 la grunden för hela s5. Kommer bli fruktansvärt spännande att följa.

Mart|n
2012-10-01, 07:45
Why:confused:

Det var tüngt som fan, klippa ören, namn efternamn.

DJJOHANSSON
2012-10-01, 07:52
Det var tüngt som fan, klippa ören, namn efternamn.

4-5 dagar till nu efter avsnitt har inte sövvit, jah skah, ta hanhhh!

willtjam
2012-10-01, 09:21
http://i.imgur.com/TsW9R.jpg

Rahf
2012-10-02, 20:40
Nytt avsnitt på tv ikväll. Raaah! Längtar!

gratefuldead
2012-10-02, 20:53
Nytt avsnitt på tv ikväll. Raaah! Längtar!

Tänkte först om du var knäpp i huvudet eller fått stroke. Men sen såg jag, du bor ju i LA din lirare!

Rahf
2012-10-02, 21:08
Tänkte först om du var knäpp i huvudet eller fått stroke. Men sen såg jag, du bor ju i LA din lirare!

Lite knäpp i huvudet är vi ju alla. Jag är, tack och lov, lyckligt skattad nog, som får bo här borta och njuta av en enorm tillgång till bra tv.

*Edit* Om du kan få tag på amerikanska Netflix, så rekommenderar jag det varmt.

DJJOHANSSON
2012-10-02, 21:28
Tänkte först om du var knäpp i huvudet eller fått stroke. Men sen såg jag, du bor ju i LA din lirare!

Haha :D

leo1
2012-10-02, 22:20
Så killen som dött irl nu hann med att spela in säsong 5?

yooii
2012-10-02, 22:23
Så killen som dött irl nu hann med att spela in säsong 5?
Han har väl varit borta sedan första säsongen?

Rahf
2012-10-02, 22:25
Så killen som dött irl nu hann med att spela in säsong 5?

Hans karaktär skrevs ut ur serien i säsong 2.

leo1
2012-10-02, 22:31
Haha! Bra koll jag har. Jag har nämligen bara sett 2 avsnitt, sen beslöt jag mig för att vara avhållsam och köpa en box. Nu kommer det en med säsong 1-4 i oktober. Kostar visserligen 800:- men då har jag att göra sen:)

http://www.ginza.se/product/Sons-of-Anarchy--S-auml;song-1-4/329462/

Släpps tydligen imorgon.

LeBron
2012-10-02, 22:50
Fyfan för det senaste avsnittet, fick ont i magen *homo*!!!

Rahf
2012-10-03, 10:18
Då var avsnittet sett. Missade första sändningstid, men som tur är så sänder FX repriser hela kvällen.

Tempot är långsammare i detta avsnitt, och vi hanterar eftereffekterna. Lite fler trådar har satts i spel, medan andra har nystats upp. Sista minutrarna var riktigt, riktigt kraftiga.

frogmachine
2012-10-03, 12:04
hela serien står och stampar i samma ekorrhjul, varje avsnitt ser likadant ut som föregående och samma sak gäller med säsongerna. Man försökte med ett miljöombyte men det blev bara ännu sämre. Tycker serien har gått från potentiell ersättare (säsong 1) av sopranos till wt-såpopera. De nya karaktärerna är inte ens trovärdiga.

+0.5

Lasse Kongo
2012-10-03, 13:09
Why:confused:

För att min favorit blev dödad :( : ( : (

m-sundsvall
2012-10-03, 13:46
Då var avsnittet sett. Missade första sändningstid, men som tur är så sänder FX repriser hela kvällen.

Tempot är långsammare i detta avsnitt, och vi hanterar eftereffekterna. Lite fler trådar har satts i spel, medan andra har nystats upp. Sista minutrarna var riktigt, riktigt kraftiga.

*cry*

LeBron
2012-10-03, 16:28
Uselt avsnitt.

jonteeo
2012-10-03, 16:35
uselt avsnitt.

+1

drakfelt
2012-10-03, 16:38
Uselt avsnitt.

+1

Håller inte med över huvud taget. Levererar som resten av säsongen gjort.

willtjam
2012-10-03, 16:57
GQv0D0TtSvw

*cry*

TcAnders
2012-10-03, 18:26
Jag tycker dom lyckades riktigt bra i senaste avsnittet, riktigt gripande.. Me like! Men att min favorit nu är borta känns inte bra, jag saknar honom redan.

Viktor_Balck
2012-10-03, 20:57
Tycker det varit riktigt bra hittils, trist att Opie försvann, han var skön. Gillar nya spanjoren, vad han nu heter, bra även i Dexter. Clay är rejält trött å borde fimpas omgående, men antar att det lär dröja.

Edit: känns inte så otroligt att det kommer bli något mellan spanjoren och Gemma, hyfsat upplagt för det, just för att Jax "förbjöd" honom.

Rahf
2012-10-03, 21:10
Det jag tycker funkar någorlunda med Clay, är just att han brutits och hänger i bakgrunden mest.

Holmeros
2012-10-03, 21:29
Jävlar vilket slut på avsnittet. Heavy shit....

Exdiaq
2012-10-03, 21:30
Uselt avsnitt.

+1

Mycket bra avsnitt, precis som säsongen hitintills och föregående säsonger.

willtjam
2012-10-03, 21:32
Det jag tycker funkar någorlunda med Clay, är just att han brutits och hänger i bakgrunden mest.

Jag tvivlar. Han har nånting up sin sleeve. Är mest troligt han som ligger bakom alla home invasions också. Damn nomads!

Rahf
2012-10-03, 22:04
Jag tvivlar. Han har nånting up sin sleeve. Är mest troligt han som ligger bakom alla home invasions också. Damn nomads!

Jag tvivlar. Om det är saker som händer bakom kulisserna för klubben så brukar manusförfattarna ofta visa detta, så att tittarna vet, medan karaktärerna inte har en aning. Tror inte heller att Clay skulle få Gemma fullständigt sönderspöad som ett resultat av planering.

willtjam
2012-10-04, 06:33
Jag tvivlar. Om det är saker som händer bakom kulisserna för klubben så brukar manusförfattarna ofta visa detta, så att tittarna vet, medan karaktärerna inte har en aning. Tror inte heller att Clay skulle få Gemma fullständigt sönderspöad som ett resultat av planering.

La du märke tills hans reaktion när Unser ringde och sa att han hade blivit spöad? Han såg apatisk ut, vilket får mig att tro att det var hans idé. Vad gäller Gemma så tror jag inte Clay har nåt problem med det. Han skadar ju allt och alla. We'll see!

Rahf
2012-10-04, 07:16
Men med Gemma så har det alltid varit som direkt reaktion av att ha blivit provocerad.

Vänta och se. Vi har två teorier om det nu ;). Du kan ha rätt, och då tror jag att han använder f.d. Nomads för att underminera Jax och försöka ta tillbaka ledarpositionen.

hultman
2012-10-04, 15:32
Jax är kass som president och jag förstår inte varför SOA finns kvar överhuvudtaget. Alla pissar på dem och de gör inget tillbaka. Usch, spårade rejält efter första säsongen och det har BARA varit hemskheter sedan dess. De gör inga pengar, har ingen respekt och inga bollar. Sedan dör Opie, VAD I HELVETE. Han var väl den enda principfasta kvar...

Lasse Kongo
2012-10-05, 22:41
Det som är så bra är att gillar man inte serien får man titta på något annat...

Det har varit grymt från första avsnittet och 3e säs när de var på Irland var ju hur spännande som helst, 5e säs har verkligen börjat starkt och riktigt jävla bra, känns som det kommer bli en tuff säsong.

Sista avsnittet var lite :(

Fan vilket skit, tungt :/

Angel
2012-10-06, 09:27
Fattar inte heller varför SOA finns kvar (gruppen inte serien). Jax borde tagit Tar-Tar och dragit för längesen.

Oljeblixten
2012-10-06, 10:34
Jo, jag har följt serien och nu känns det lite så med... Alla pissar på dem, Någon av karaktärerna säger "I promise i will find you and kill you!" Sedan händer ingenting alls.

Avslutet på tredje säsongen var jävligt skönt dock!

Morrris
2012-10-06, 10:38
Jax är kass som president och jag förstår inte varför SOA finns kvar överhuvudtaget. Alla pissar på dem och de gör inget tillbaka. Usch, spårade rejält efter första säsongen och det har BARA varit hemskheter sedan dess. De gör inga pengar, har ingen respekt och inga bollar. Sedan dör Opie, VAD I HELVETE. Han var väl den enda principfasta kvar...

Haha, så fruktansvärt sant. Säsongsuppläggen är sorgligt linjära dessutom.

Appel
2012-10-06, 13:06
Vadå pissar på dem? SOA måste ju tillfälligt böja sig för de svarta o kartellen för att kunna bida sin tid. Tror att de kommer slå till i slutet på denna säsongen o Jax kommer med säkerhet plocka den äckliga fängelsevakten.
Fy fan fällde en tår i slutet på senaste avsnittet....

Lasse Kongo
2012-10-06, 13:26
Vadå pissar på dem? SOA måste ju tillfälligt böja sig för de svarta o kartellen för att kunna bida sin tid. Tror att de kommer slå till i slutet på denna säsongen o Jax kommer med säkerhet plocka den äckliga fängelsevakten.
Fy fan fällde en tår i slutet på senaste avsnittet....

Bra skrivet som fäään, klart som fan att inte SoA kan ligga högst upp hela tiden, en del i tråden kanske aldrig har hört talas om motgångar, det är ju för fan nu det är riktigt bra, mörkt, inträngda i hörnet, misär, nederlag, nu djävlar blir det ju till att visa vad sons är kapabla till, tror det kommer bli ett jävla åk framöver, längtar tills nästa avsnitt!

Appel
2012-10-06, 13:38
Bra skrivet som fäään, klart som fan att inte SoA kan ligga högst upp hela tiden, en del i tråden kanske aldrig har hört talas om motgångar, det är ju för fan nu det är riktigt bra, mörkt, inträngda i hörnet, misär, nederlag, nu djävlar blir det ju till att visa vad sons är kapabla till, tror det kommer bli ett jävla åk framöver, längtar tills nästa avsnitt!

+1 på dig där*flex*

hultman
2012-10-06, 19:48
Vadå pissar på dem? SOA måste ju tillfälligt böja sig för de svarta o kartellen för att kunna bida sin tid. Tror att de kommer slå till i slutet på denna säsongen o Jax kommer med säkerhet plocka den äckliga fängelsevakten.
Fy fan fällde en tår i slutet på senaste avsnittet....

Vad ska de vänta på? Alla medlemmar är ute i det fria...

Bra skrivet som fäään, klart som fan att inte SoA kan ligga högst upp hela tiden, en del i tråden kanske aldrig har hört talas om motgångar, det är ju för fan nu det är riktigt bra, mörkt, inträngda i hörnet, misär, nederlag, nu djävlar blir det ju till att visa vad sons är kapabla till, tror det kommer bli ett jävla åk framöver, längtar tills nästa avsnitt!

De har inte haft något att säga till om sedan säsong 1. Om du klarar av att möta den som beordrade din bästa väns död några minuter efter attacken är du en pussy och har inget i den världen att göra. Jag stör mig så jävligt på Jax totala brist på ledarskap och hans allians med CIA i syfte att låta dem infilitrera stora vapenleverantörer. Golare, ****** och nollor är vad SOA är.

Baan
2012-10-06, 20:57
"Opie" var en ganska naturlig karaktär att fimpa: han har gjort sitt, hans story är mer eller mindre avslutad, men samtidigt har han delvis varit en ganska central karaktär. Hans död blir därmed inte helt betydelselös, trots att han försvunnit från handlingen. Dessutom var han ganska cool, no homo.

Rahf
2012-10-06, 21:07
Vad ska de vänta på? Alla medlemmar är ute i det fria...



De har inte haft något att säga till om sedan säsong 1. Om du klarar av att möta den som beordrade din bästa väns död några minuter efter attacken är du en pussy och har inget i den världen att göra. Jag stör mig så jävligt på Jax totala brist på ledarskap och hans allians med CIA i syfte att låta dem infilitrera stora vapenleverantörer. Golare, ****** och nollor är vad SOA är.

För att klubben måste visas i ett positivt ljus. Folk sympatiserar med dem, just p.g.a. motgångarna, även om allting fortfarande handlar om kriminella affärer. Vad hade manusförfattarna gjort om de skrivit SoA som framgångsrika? Låtit dem expandera?

Det är inte kul att titta på framgång i fiktiva sammanhang. Alla älskar folk som slår från liggande.

Baan
2012-10-06, 21:14
För att klubben måste visas i ett positivt ljus. Folk sympatiserar med dem, just p.g.a. motgångarna, även om allting fortfarande handlar om kriminella affärer. Vad hade manusförfattarna gjort om de skrivit SoA som framgångsrika? Låtit dem expandera?

Det är inte kul att titta på framgång i fiktiva sammanhang. Alla älskar folk som slår från liggande.

Sensmoralen kanske är att brottslighet inte lönar sig ;)

Apropå motgång: klassiska trilogin Gudfadern skulle jag se som en framgång- och motgånghistoria, kanske mest framgång? Kanske löjligt att jämföra SoAs författare/regissör med Gudfadern :)

Angel
2012-10-06, 21:19
Läste en kul sak...i de första tre avsnittet blev två nya karaktärer introducerade i doggystyle :)

Rahf
2012-10-06, 21:33
Sensmoralen kanske är att brottslighet inte lönar sig ;)

Apropå motgång: klassiska trilogin Gudfadern skulle jag se som en framgång- och motgånghistoria, kanske mest framgång? Kanske löjligt att jämföra SoAs författare/regissör med Gudfadern :)

Fördelen med filmerna är ju att man lätt kan hitta ett avslut inom loppet av ett par timmar. Tänk att behöva sträcka ut en story över nästan ett halvt dygn :MrT:

mattilainen
2012-10-06, 22:11
Tycker serien är skitbra och tagit sig bra. Dock stör jag mig SÅ mycket på Tara. Hon är så jävla whitetrash att jag blir irriterad varje gång hon är med i en scen. Titta hur äcklig och ful hon blivit. I början såg hon bra ut men nu ser hon ut som ett jävla slödder. Fan vad störande.

Bara jag som tycker detta?

Jockefoten
2012-10-06, 22:29
Är inte samtliga i serien väldigt WT? :D

Viktor_Balck
2012-10-06, 23:23
Tycker serien är skitbra och tagit sig bra. Dock stör jag mig SÅ mycket på Tara. Hon är så jävla whitetrash att jag blir irriterad varje gång hon är med i en scen. Titta hur äcklig och ful hon blivit. I början såg hon bra ut men nu ser hon ut som ett jävla slödder. Fan vad störande.

Bara jag som tycker detta?

Ja hon tillför inte mycket, glider runt med sitt bandage och är allmänt jobbig.

Angel
2012-10-06, 23:30
Alltid tyckt Tara är väldigt ful. Hon har ett väldigt grovt ansikte.

gratefuldead
2012-10-06, 23:38
Tara har gått upp en hel del i vikt.

jonteeo
2012-10-06, 23:50
Wendy (Drea de Matteo) var ju grymt mycket snyggare i Sopranos *cupid*

Baan
2012-10-07, 12:59
Tara har gått upp en hel del i vikt.

Ja, man kan inte hjälpa att fråga sig själv "do you even lift brah?!".

Jockefoten
2012-10-07, 13:04
Wendy (Drea de Matteo) var ju grymt mycket snyggare i Sopranos *cupid*

Kanske beror det på att hon är 10år äldre?

Antonn
2012-10-07, 13:33
håller med Mattilainen om att Tara blir bara fulare å fulare och framför allt mer WT.

sen att Opie som är den ända karaktären som såg ut som en biker och hade "moral" går å blir mördad blev fan riktigt sne på de. hoppas Jax skärper till sig fö ny är han bedrövlig som president!

David Brent
2012-10-10, 20:12
Promo för nästa avsnitt, http://www.youtube.com/watch?v=josgZa7jH_s kan bli spännande :)

LeBron
2012-10-10, 20:45
Vad i...? Har ni gjort om SoA-tråden till klanka ner på Tara-tråden? :D

Rahf
2012-10-10, 20:49
Senaste avsnittet drog en välbehövlig paus i misären. Jag satt och rågarvade åt vissa situationer. Tacksamt att kasta in detta och samtidigt driva storyn framåt - om än lite långsammare - innan det bär av igen. Slutet var intressant och vi får se hur konsekvenserna påverkar SAMCRO.

Tigger är fantastisk :D.

rooz
2012-10-10, 20:50
Tigger e gheeeey:p

LeBron
2012-10-10, 21:00
senaste avsnittet drog en välbehövlig paus i misären. jag satt och rågarvade åt vissa situationer. tacksamt att kasta in detta och samtidigt driva storyn framåt - om än lite långsammare - innan det bär av igen. Slutet var intressant och vi får se hur konsekvenserna påverkar samcro.

Tigger är fantastisk :d.

+100

dream_theater_
2012-10-10, 21:08
Det har var nog det äckligaste avsnittet hittills.. Alla säsonger inkluderade.

Holmeros
2012-10-10, 21:34
Senaste avsnittet drog en välbehövlig paus i misären. Jag satt och rågarvade åt vissa situationer. Tacksamt att kasta in detta och samtidigt driva storyn framåt - om än lite långsammare - innan det bär av igen. Slutet var intressant och vi får se hur konsekvenserna påverkar SAMCRO.

Tigger är fantastisk :D.

Klockren beskrivning av dagens avsnitt. I liked it, alot!
Ångrar lite att jag såg promon för nästa avsnitt, en vecka är så jävla lång tid! :P

Appel
2012-10-11, 00:14
Vad ska de vänta på? Alla medlemmar är ute i det fria...



De har inte haft något att säga till om sedan säsong 1. Om du klarar av att möta den som beordrade din bästa väns död några minuter efter attacken är du en pussy och har inget i den världen att göra. Jag stör mig så jävligt på Jax totala brist på ledarskap och hans allians med CIA i syfte att låta dem infilitrera stora vapenleverantörer. Golare, ****** och nollor är vad SOA är.

Dom väntar väl på rätt tillfälle o slå till antar jag

håller med Mattilainen om att Tara blir bara fulare å fulare och framför allt mer WT.

sen att Opie som är den ända karaktären som såg ut som en biker och hade "moral" går å blir mördad blev fan riktigt sne på de. hoppas Jax skärper till sig fö ny är han bedrövlig som president!

Stör mig också på henne. Men vadå ser inte Bobby ut som en biker då? :)

Rahf
2012-10-11, 00:29
Man har nog inte sett riktiga bikers, utan går snarare till idéen av en biker, ifall man tycker att Opie är den ende som representerar det rättvist. De kommer i alla storlekar och utseenden ;).

hahavaffan
2012-10-11, 09:08
Nu är jag nästan ifatt denna serien. Glor på senaste avsnittet nu, och tycker det är asball att Walton Goggins är med :D Klockrent.

willtjam
2012-10-11, 11:46
Nu är jag nästan ifatt denna serien. Glor på senaste avsnittet nu, och tycker det är asball att Walton Goggins är med :D Klockrent.

Gjorde han inte bara en cameo i säsong 2 eller nåt?

King Grub
2012-10-11, 11:47
Titta på senaste avsnittet så ser du att han (hon) är med igen.

willtjam
2012-10-11, 11:56
Se på fan :D

Löpsko
2012-10-14, 15:04
vad fan var de i frysboxen?

yooii
2012-10-14, 15:06
vad fan var de i frysboxen?
Ett finger och ett bröst.

Löpsko
2012-10-14, 15:43
Ett finger och ett bröst.


vems?

rönny
2012-10-14, 15:48
vems?

Lol de snacka ju med "dödgrävan" aka han som bränner liken på krematoriet för att de skulle ha en tutte och ett finger till lationosen, för att bevisa att de hade dödat lantis horan.

Löpsko
2012-10-14, 15:51
Lol de snacka ju med "dödgrävan" aka han som bränner liken på krematoriet för att de skulle ha en tutte och ett finger till lationosen, för att bevisa att de hade dödat lantis horan.

just ja, men de var väll förra avsnittet.. fan svårt att hålla sån stenkoll när man följer en jävla massa serier, kanske man borde skära ner lite.

Appel
2012-10-15, 22:33
Man har nog inte sett riktiga bikers, utan går snarare till idéen av en biker, ifall man tycker att Opie är den ende som representerar det rättvist. De kommer i alla storlekar och utseenden ;).

Finns ju även minst en äkta HA-medlem med där:

Chuck Zito är född som Charles Zito Jr. den 1 mars 1953 i Bronx, New York, är en amerikansk skådespelare med italienskt ursprung.

Mest känd för sin roll som maffialedaren Chucky Pancamo i TV-serien Oz.

25-årig medlem i Hells Angels.

Före detta livvakt åt Jean Claude Van Damme, Pamela Anderson, Mickey Rourke och Sylvester Stallone.

Har svart bälte i karate.

Och sen får vi ju inte glömma att han gammla gubben med den röstgrejen på kåken är Sonny Barger som är en av de mest legendariska HA medlemmen genom tiderna.

Rahf
2012-10-17, 10:16
Gött avsnitt! Jag avlägger en bugning åt en i tråden som förutsåg ett visst element i SoAs story. Varierat tempo och någon ihopsnörad tråd. Folk kommer tappa hakan åt cameon i slutet.

hahavaffan
2012-10-17, 10:25
Gött avsnitt! Jag avlägger en bugning åt en i tråden som förutsåg ett visst element i SoAs story. Varierat tempo och någon ihopsnörad tråd. Folk kommer tappa hakan åt cameon i slutet.Oh shiiiiieeeet :D

Azt3k3n
2012-10-17, 10:45
Finns ju även minst en äkta HA-medlem med där:

Chuck Zito är född som Charles Zito Jr. den 1 mars 1953 i Bronx, New York, är en amerikansk skådespelare med italienskt ursprung.

Mest känd för sin roll som maffialedaren Chucky Pancamo i TV-serien Oz.

25-årig medlem i Hells Angels.

Före detta livvakt åt Jean Claude Van Damme, Pamela Anderson, Mickey Rourke och Sylvester Stallone.

Har svart bälte i karate.

Och sen får vi ju inte glömma att han gammla gubben med den röstgrejen på kåken är Sonny Barger som är en av de mest legendariska HA medlemmen genom tiderna.

Även Happy, spelad av David LaBrava, är en riktig HA medlem och SoA's technical advisor :)

frogmachine
2012-10-17, 11:36
Underhållande men rätt löjlig serie? Håller med Hultman lite


Det goaste av allt är att jag ser folk på stan/krogen 20+ iklädda SoA-hoodies, wieeeeee

Rahf
2012-10-17, 21:59
Underhållande men rätt löjlig serie? Håller med Hultman lite


Det goaste av allt är att jag ser folk på stan/krogen 20+ iklädda SoA-hoodies, wieeeeee

Hollywood.

Ja, folk har nog övertygat sig själva att de är lika tuffa som riktiga gangsters. Själv besitter jag samma skägg som Charlie Hunnam, men det är mest för att folk tycker om det här i staterna :D.

Löpsko
2012-10-17, 22:09
Även Happy, spelad av David LaBrava, är en riktig HA medlem och SoA's technical advisor :)

Han ser fan läskig ut!

Appel
2012-10-17, 23:22
Clay din lömska jävel, vad har du nu för rackartyg på gång?!*gah!*

TIMPA
2012-10-18, 00:36
Clay din lömska jävel, vad har du nu för rackartyg på gång?!*gah!*


Precis vad jag också tänkte.

drakfelt
2012-10-24, 12:48
Herregud vad Gemma är efterbliven..

Löpsko
2012-10-24, 14:46
Sons of missär

martikainen
2012-10-24, 14:53
Jag höll på att överge serien när dom fjantade runt i Irland, men nu är jag kär på nytt igen!
Jag skiter i om det är lite överdrivet eller löjligt, när Jax äntligen visade lite våld (när han slog ihjäl snubben med glaskulan...) då jublade jag!

Ge mig mer våld och mindre romans! Det är ju det man vill se i SoA

al3ks
2012-10-24, 15:00
Jag höll på att överge serien när dom fjantade runt i Irland, men nu är jag kär på nytt igen!
Jag skiter i om det är lite överdrivet eller löjligt, när Jax äntligen visade lite våld (när han slog ihjäl snubben med glaskulan...) då jublade jag!

Ge mig mer våld och mindre romans! Det är ju det man vill se i SoA

Ja vi vill ha mer våld! Kan kärringarna bara försvinna från serien? Bort med Gemma och Tara så jävla efterblivna

Puryeah
2012-10-24, 18:32
Grymt avsnitt, ska bli intressant att se vad som händer med Gemma nu :D

hahavaffan
2012-10-24, 18:48
Bra avsnitt som sagt, men fy fan vad det är dags för Gemma att dö en ond bråd död.

Ronn
2012-10-24, 19:21
Quasimodo är så jävla slug altså!

Jockefoten
2012-10-24, 19:36
Bra avsnitt som sagt, men fy fan vad det är dags för Gemma att dö en ond bråd död.

Hon är väl gift med regissören?

Lär ju bli en lite awkward vid kvällsmaten om han dödar av henne. :D

Ronn
2012-10-24, 19:39
Hon är väl gift med regissören?

Lär ju bli en lite awkward vid kvällsmaten om han dödar av henne. :D

Yep, det är även han som spelar "Otto". :D

312
2012-10-24, 23:21
Yep, det är även han som spelar "Otto". :D

Åh fan, ballt.

Fan vad jag vill se nästa avsnitt!

hahavaffan
2012-10-25, 06:12
åh fan, ballt.

Fan vad jag vill se nästa avsnitt!+1+1=+2!

Chopsuey
2012-10-25, 06:57
Jag pinade mig igenom första säsongen av denna serie när den kom ut.
Den var dom alldeles för homoerotisk för min smak och ganska löjlig av och till.
Blir den bättre i senare säsonger?

312
2012-10-25, 07:06
Jag pinade mig igenom första säsongen av denna serie när den kom ut.
Den var dom alldeles för homoerotisk för min smak och ganska löjlig av och till.
Blir den bättre i senare säsonger?

Nej. Men den duger som tidsfördriv om man inte orkar leta upp en ny serie.

Ronn
2012-10-25, 08:36
Jag pinade mig igenom första säsongen av denna serie när den kom ut.
Den var dom alldeles för homoerotisk för min smak och ganska löjlig av och till.
Blir den bättre i senare säsonger?

Du ska nog inte titta på serier alls du är för ball för det!

Ut och gör något coolt istället.

LeBron
2012-10-25, 09:38
Jag höll på att överge serien när dom fjantade runt i Irland, men nu är jag kär på nytt igen!
Jag skiter i om det är lite överdrivet eller löjligt, när Jax äntligen visade lite våld (när han slog ihjäl snubben med glaskulan...) då jublade jag!

Ge mig mer våld och mindre romans! Det är ju det man vill se i SoA

Det bästa är att det där kom ifrån en blivande sjuksköterska :D

willtjam
2012-10-31, 16:24
Heeeelvete vad den här säsongen är bra! *drool*

al3ks
2012-10-31, 17:11
Heeeelvete vad den här säsongen är bra! *drool*

Nu börjar det tighta ihop sig lite!

rooz
2012-10-31, 17:44
Det bästa är att det där kom ifrån en blivande sjuksköterska :D

Det bästa är att du blandar ihop mattilainen med martikainen. Marti inom byggbranschen.

OnT
Äntligen. Nu börjar det bli något igen, inte som 3, 4'de säsongerna där 9-10 avsnitt rullade och så BAM, 2 avsnitt för att knyta ihop allt!

Appel
2012-10-31, 23:50
Hade lite högre förväntningar på detta avsnittet.
Men skänns iallafall som att Clays tid e ute snart, lätt dom kommer ge honom till sheriffen.

martikainen
2012-11-01, 08:21
Det bästa är att det där kom ifrån en blivande sjuksköterska :D

Det bästa är att du blandar ihop mattilainen med martikainen. Marti inom byggbranschen.

OnT
Äntligen. Nu börjar det bli något igen, inte som 3, 4'de säsongerna där 9-10 avsnitt rullade och så BAM, 2 avsnitt för att knyta ihop allt!

Klassiker här på brädan, är det bara jag som väntar på att Nero ska visa sitt riktiga jag? Något säger mig att han varit inblandad djupt i något gangstershit tidigare och att det kommer komma ikapp han.

och +1 på att skära bort Gemma, Clay däremot vill jag ha kvar, det är ju nu det blir spännande ;)

hahavaffan
2012-11-01, 09:29
är det bara jag som väntar på att Nero ska visa sitt riktiga jag? Något säger mig att han varit inblandad djupt i något gangstershit tidigare och att det kommer komma ikapp han.Haha tänkte exakt samma efter det första han var med i, och sen efter de senaste två avsnitten. Tror lätt att han kommer sätta ner skåpet när Clay försöker döda honom, och kanske starta krig mot Samcro. Det blev ju lite isig stämning i senaste avsnittet :D

drakfelt
2012-11-01, 09:44
Men Nero ÄR väl en fd supergangster, det sa han väl själv?

Whats up med blinkersen på backspeglarna de hade i senaste avsnittet?


Postat via en mobil enhet

willtjam
2012-11-01, 09:47
Men Nero ÄR väl en fd supergangster, det sa han väl själv?

Whats up med blinkersen på backspeglarna de hade i senaste avsnittet?


Postat via en mobil enhet

Deras egna cyklar kvaddades väl vid kraschen, så dom kanske lånade några från verkstaden?

hahavaffan
2012-11-01, 10:19
Men Nero ÄR väl en fd supergangster, det sa han väl själv?

Whats up med blinkersen på backspeglarna de hade i senaste avsnittet?


Postat via en mobil enhetMjo han nämnde nåt i förbifarten om sin historia, men vi har ju yet to see his wrath. Tror han kan vara riktigt syg (sjuk för er som fortfarande inte har lärt er skånska/danska)!

Tänkte också på dom lamporna. Sjukt ful produktplacering gissar jag på, och det beror nog på det willtjam är inne på att deras riktiga skrevraketer blev ägda.

mattilainen
2012-11-01, 11:05
Det bästa är att det där kom ifrån en blivande sjuksköterska :D
haha inga problem :) Hänt många gånger men jag får allt hålla med! Älskar den här säsongen

Det bästa är att du blandar ihop mattilainen med martikainen. Marti inom byggbranschen.

OnT
Äntligen. Nu börjar det bli något igen, inte som 3, 4'de säsongerna där 9-10 avsnitt rullade och så BAM, 2 avsnitt för att knyta ihop allt!

tack för påpekandet :)

Appel
2012-11-08, 01:19
Nej nej, nu är det kört för dig juice!

al3ks
2012-11-14, 19:30
Otto va en hård jävel haha

Appel
2012-11-14, 23:14
Fan tycker synd om Juice, han ser ut som en hundvalp med sina stora bruna ögon.
Ja Otto e riktigt rå han.
Kul att få se lite mer av Sonny Barker, tycker det e coolt att en riktig HA legend dyker upp lite då o då.

LeBron
2012-11-14, 23:27
Otto va en hård jävel haha

+1, dödade han bruden för att Jax brud skulle hamna i skiten eller fattade jag fel?

Tycker det börjar bli lite bättre nu! :)

Amfksp
2012-11-14, 23:29
+1, dödade han bruden för att Jax brud skulle hamna i skiten eller fattade jag fel?

Tycker det börjar bli lite bättre nu! :)

För att jax skulle lida pga att hans brud kmr åka dit för medhjälp till mord.

Ronn
2012-11-14, 23:36
Ni vet att Otto är Kurt Sutter, han som skapat serien? :)

Bra avsnitt denna säsongen lämnade en inte besviken iaf!

al3ks
2012-11-14, 23:51
Ni vet att Otto är Kurt Sutter, han som skapat serien? :)

Bra avsnitt denna säsongen lämnade en inte besviken iaf!

Tror det nämndes i tråden nyligen!

Skönt att de är lite råare nu och att Jax inte är så jävla gäy. Han har verkligen blivit hårdare

Appel
2012-11-15, 01:01
Tror det nämndes i tråden nyligen!

Skönt att de är lite råare nu och att Jax inte är så jävla gäy. Han har verkligen blivit hårdare

Ja verkligen, o det va någon tidigare i tråden som skrev att Jax va mes.

Om ni är intresserade av gäng o organiserad brottslighet så har Kurt "Otto" Sutter även gjort en serie dokumentärer som heter Outlaw empires.
Rekomenderar 2:a avsnittet som handlar om bikers där Chuck Zito som spelar Frankie blir intervjuad om sin tid i HA.

LeBron
2012-11-21, 11:50
NERO!!!!!!!! Så ja! :D

willtjam
2012-11-28, 08:56
Fy fan vad klubben är trasig. Blir en intressant säsongsavslutning nästa vecka.

al3ks
2012-11-28, 11:27
Fy fan vad klubben är trasig. Blir en intressant säsongsavslutning nästa vecka.

Yepp, mycket som händer på massa fronter nu.

Appel
2012-11-28, 20:38
Riktigt bra avsnitt, lite drama mellan Jax och Bobby nu också.
Synd att Clay inte fick smaka på det.
Undra hur dom ska lösa det med Tig...

al3ks
2012-11-28, 20:42
Riktigt bra avsnitt, lite drama mellan Jax och Bobby nu också.
Synd att Clay inte fick smaka på det.
Undra hur dom ska lösa det med Tig...

Tig lär ju dra med Clay o köra free agent så Pope lär inte få som han vill!

Ronn
2012-11-28, 20:48
Jag förutspår att Clay kommer göra något med Jemmas Latino-Lover och som svar på det kommer Jemma döda Clay! Place your bets!

Appel
2012-11-28, 20:51
Tig lär ju dra med Clay o köra free agent så Pope lär inte få som han vill!

Hoppas inte han försvinner från klubben, men risken finns där.
Men efter den röstningen så är jag inte säker på att någon från klubben litar på honom längre.

Figurenha
2012-11-28, 21:58
Tig lär ju dra med Clay o köra free agent så Pope lär inte få som han vill!

Men verkade de inte lite som att Tig och Clay var lite osams i senaste avsnittet?

LeBron
2012-11-29, 00:13
Det där kan inte ha varit säsongsavslutningen? Fyfan vad dåligt isåfall, första gången jag klagar.

Rahf
2012-11-29, 00:16
Det där kan inte ha varit säsongsavslutningen? Fyfan vad dåligt isåfall, första gången jag klagar.

Säsongsavslutning nästa vecka.

Akada
2012-11-29, 00:17
Det där kan inte ha varit säsongsavslutningen? Fyfan vad dåligt isåfall, första gången jag klagar.
Nu skrämde du mig.. kändes inte alls som en season finale! Så jag kikade på imdb och vi får ett avsnitt till den här säsongen. =)

LeBron
2012-11-29, 00:23
Tack & lov! :)

LeBron
2012-12-05, 07:22
Guldavsnitt! Var det där allt för SoA eller kommer det fler säsonger, någon som har koll? :)

Rahf
2012-12-05, 07:33
Minst en säsong till. Kurt Sutter vill ha en sjunde säsong som ett avslut.

LeBron
2012-12-05, 08:06
Minst en säsong till. Kurt Sutter vill ha en sjunde säsong som ett avslut.

*cupid*

willtjam
2012-12-05, 08:36
Han har väl signat för en sjunde säsong? Har för mig att jag såg det nånstans.

Rahf
2012-12-05, 08:59
Nej, det tror jag inte. Han vill dock ha en säsong till.

willtjam
2012-12-05, 09:15
But we can now confirm Sutter hasn't just reached a deal for this fall - he's also a go for seasons six and seven!
http://www.tvfanatic.com/2012/01/sons-of-anarchy-scoop-kurt-sutter-signs-on-through-season-seven/

Fortunately, not only has FX signed Sutter for a fifth season, but they also have him locked in for season 6 and 7 – if the network chooses to continue the series.
http://screenrant.com/sons-anarchy-season-5-6-7-kurt-sutter-aco-149044/

Figurenha
2012-12-05, 10:39
Va detta sista avsnittet för denna säsongen?

willtjam
2012-12-05, 10:41
Ja.

David Brent
2012-12-05, 11:02
Gillar avslutningen. Serien har förbättrats under denna säsong.

LeBron
2012-12-05, 11:37
Gillar avslutningen. Serien har förbättrats under denna säsong.

Blev du också förvånad över det Jax gjorde? Jag fick fan ont i magen när han lämnade över Tig!

David Brent
2012-12-05, 12:54
Blev du också förvånad över det Jax gjorde? Jag fick fan ont i magen när han lämnade över Tig!

Av någon anledning så anade jag att han inte skulle släppa Tig någon gång från det att han sa det i fängelset. Men visst hade jag mina tvivel i senaste avsnittet.

eiri
2012-12-05, 14:11
så vad får Clay att inte flippa över totalt nu och gola ner hela klubben?

Ronn
2012-12-05, 14:18
Blev du också förvånad över det Jax gjorde? Jag fick fan ont i magen när han lämnade över Tig!

Först trodde jag han skulle pull a fast one när han stod där med pickan, men när dom avväpnade honom trodde jag han svikit Tig på riktigt, det som kom var en överraskning ja!

Ronn
2012-12-05, 14:18
så vad får Clay att inte flippa över totalt nu och gola ner hela klubben?

Han kommer inte hinna med något, han är redan död.

LeBron
2012-12-05, 15:37
Först trodde jag han skulle pull a fast one när han stod där med pickan, men när dom avväpnade honom trodde jag han svikit Tig på riktigt, det som kom var en överraskning ja!

I en halv sekund trodde jag Pope skulle knäppa Jax också när han bad han droppa vapnet :D

Fan jag vill ha mer SoA, någon som vet något ungefärligt datum? Snackar vi ett år eller bara några månader som TWD? :)

Amfksp
2012-12-05, 15:44
Var det gemma som ljög ner tara eller vad tror ni? var det special forces snubben som dragit en luring på ngt sätt kanske?

För med otto död, hur ska dom ha några riktiga bevis? Hon hade ju inte uppstå, därför måste dom fixa falska bevis, isf hur tror ni?

rooz
2012-12-05, 16:04
Att Otto droppa ett skriftligt (Om han lärt sig blindskrift) vittnesmål, för att USM killen lurade honom?


Jag skrattade gott åt gängledaren i bilen:d

312
2012-12-05, 16:06
Fan vad härligt att Tig inte blev mördad. Fuck you Pope. :D

Var det gemma som ljög ner tara eller vad tror ni? var det special forces snubben som dragit en luring på ngt sätt kanske?

Förmodligen Gemma. Varför Tara inte sa det till Jax innan hon lämnade huset vet jag inte.

Appel
2012-12-05, 20:15
Skönt avsnitt, den undrar om det blir Chibs som blir VP nu.
Kan Gemma verkligen ha varit så rutten? Jax kommer slå henne sönder o samman isåfall...
Tig är bäst, så sött att han hitta en ny hund:)

al3ks
2012-12-05, 21:26
Skönt avsnitt, den undrar om det blir Chibs som blir VP nu.
Kan Gemma verkligen ha varit så rutten? Jax kommer slå henne sönder o samman isåfall...
Tig är bäst, så sött att han hitta en ny hund:)

Chibs 4 VP!

Jag vene, tyckte säsongsavslutningen va lite mjäkig. Jämför jag denna säsongsavslutning med Boardwalk Empire's så är den här riktigt mjäkig.

Hade hoppats på lite mer. Typ att han Toric snubben skulle kaoza men nä

LeBron
2012-12-06, 01:12
Var det gemma som ljög ner tara eller vad tror ni? var det special forces snubben som dragit en luring på ngt sätt kanske?

För med otto död, hur ska dom ha några riktiga bevis? Hon hade ju inte uppstå, därför måste dom fixa falska bevis, isf hur tror ni?

Han dog väl inte, eller vad missa jag? Han bet "bara" av sin egen tunga :)

Amfksp
2012-12-06, 01:39
Han dog väl inte, eller vad missa jag? Han bet "bara" av sin egen tunga :)

Stämmer, jag som inte tänkte innan jag skrev =). Frågan återstår, varför säger inte tara ngt om gemmas hot till jax.
Jag tror inte gemma skulle våga vittna falskt faktiskt.

jaja, vi får se =)

martikainen
2012-12-06, 10:40
så jävla bra avslut!

Juxta
2012-12-06, 10:52
SPOILER


Har precis börjat på säsong 05 och Opie blev dödad. Riktigt oväntat och trist då han kändes som en av de mer framträdande karaktärerna. Har han fått filmerbjudande eller? ;)

LeBron
2012-12-06, 12:43
SPOILER


Har precis börjat på säsong 05 och Opie blev dödad. Riktigt oväntat och trist då han kändes som en av de mer framträdande karaktärerna. Har han fått filmerbjudande eller? ;)

No need for that. Står spoilervarning i topic, den som inte vill veta bör låta bli att klicka. Bra fråga som jag också blev väldigt nyfiken på! :)

King Grub
2012-12-06, 12:44
http://hollywoodlife.com/2012/09/26/sons-of-anarchy-opie-death-season-5-kurt-sutter-interview/

Ronn
2012-12-06, 12:47
lol länk-grub :D

LeBron
2012-12-06, 12:53
http://hollywoodlife.com/2012/09/26/sons-of-anarchy-opie-death-season-5-kurt-sutter-interview/

Förlåter ändå inte Kurt. Opie 4 lyfe!

Juxta
2012-12-06, 12:55
No need for that. Står spoilervarning i topic, den som inte vill veta bör låta bli att klicka. Bra fråga som jag också blev väldigt nyfiken på! :)

Jag går dock in i MMA-tråden trots att jag ser allting i efterhand då det diskuteras andra fighters och matcher, kanske inte samma sak här dock, men ville bara vara snäll utifall.. ;)

http://hollywoodlife.com/2012/09/26/sons-of-anarchy-opie-death-season-5-kurt-sutter-interview/

Hm, är detta bevisat? Har du ingen studie som bevisar att någonting gott kan komma ur denna sorg? Är studien isåfall gjord på råttor?


Random kommentar:
"THERES ALOT MORE TO THIS SHOW THEN OPIE, HE WAS A GREAT CHARECTOR AND HIS DEATH WAS SAD BUT TO QUIT WATCHING BECAUSE OF IT THATS JUST STUPID"

David Brent
2012-12-06, 13:02
Störde mig otroligt på opie, så hans exit gjorde inget.

312
2012-12-06, 13:19
Störde mig otroligt på opie, så hans exit gjorde inget.

Jag med, faktiskt. Har inte ens märkt att han är borta.

leo1
2013-06-26, 09:54
Säsongspremiär sässe 6 11 september??? :)

leo1
2013-08-26, 22:32
Säsongspremiär sässe 6 11 september??? :)

8 sep. Kanal 9!

Tricce
2013-08-27, 00:35
8 sep. Kanal 9!

Nej det är säsong 5 som kommer igång på kanal 9 då.

Rahf
2013-08-27, 00:53
Med tanke på att säsong 6 börjas sändas 10 September här...

Viktor_Balck
2013-09-04, 08:47
Snart dags igen cofffee

http://dl.dropbox.com/u/73934/jaxwalking/s01e02~43m00s.gif

http://dl.dropbox.com/u/73934/jaxwalking/s01e03~16m45s.gif

http://i56.tinypic.com/qota9v.gif

Tricce
2013-09-04, 08:54
So much swag!

Angel
2013-09-04, 09:35
Jaxi jax. Ser fram emot hans sexfilm hehe

Captainwide
2013-09-04, 09:40
Är detta sista säsongen eller någon som vet?

Magnus N
2013-09-04, 11:17
Är detta sista säsongen eller någon som vet?

Näst sista

Exdiaq
2013-09-04, 11:36
Går precis likadant i Pacific Rim.

hultman
2013-09-04, 11:48
Sjukt hur serien har spårat.

benya
2013-09-04, 12:04
Gav serien två avsnitt och den sjönk snabbt ner på intresselistan av serien jag måste se. Den känns klyschig, förutsägbar och en och är överlag dåligt gjord samt dåliga karaktärer är orsaken till det.
Lite gossip girls nivå, fast i en annan kategori.
Kanske borde jag ha börjat se på den innan serier som the wire och sopranos.

Kanske skummar man igenom den i brist på bättre serier ngn gång, när man ändå har netflix..

LeBron
2013-09-13, 00:21
Vilket avsnitt! Någon mer som fortfarande följer SoA?

Arvid92
2013-09-13, 01:17
Vilket avsnitt! Någon mer som fortfarande följer SoA?

Har nya säsongen börjat visas på tv nu? :)

Magnus N
2013-09-13, 04:53
Har nya säsongen börjat visas på tv nu? :)

Borta i USA ja, när den nya kommer visas i svenskt television vet jag ej

eiri
2013-09-13, 05:32
många bra serier som börjat igen :)

Mickee
2013-09-13, 09:48
Vilket avsnitt! Någon mer som fortfarande följer SoA?

Jajemen! Bra första avsnitt :)
De lyckas fan röra ihop grejer i denna serien.


Någon som vet om detta blir sista säsongen eller fortsätter den tro?

många bra serier som börjat igen :)

Vilka mer har börjat igen? :)

Rahf
2013-09-13, 09:49
Kurt Sutter siktar på sju säsonger.

al3ks
2013-09-13, 10:29
Tycker oxå att första avsnittet var bra. Speciellt slutet var rätt starkt!

Figurenha
2013-10-02, 22:01
Nyss sett avsnitt 4, rätt åt dendär jävla marshall eller vad han nu är.

Donner
2013-10-02, 23:02
Senaste avsnittet levererade, mycket som hände. Nu är det bara Irländarna och nazisterna kvar.

LeBron
2013-10-02, 23:05
Nyss sett avsnitt 4, rätt åt dendär jävla marshall eller vad han nu är.
+1, riktigt underbart att han fick vad han förtjänade! Var lite rädd att han skulle använda kniven på sig själv först.

Senaste avsnittet levererade, mycket som hände. Nu är det bara Irländarna och nazisterna kvar.

+1 på dig med. Fyfan vad jag avskyr Galan!

...

Skönt också att Eli insåg att det var någon som försökte sätta dit Nero :D

Amfksp
2013-10-03, 00:08
Riktigt bra avsnitt, gav mig suget tillbaka efter 3 rätt tama avsnitt!!

al3ks
2013-10-03, 06:32
Riktigt bra avsnitt, gav mig suget tillbaka efter 3 rätt tama avsnitt!!

+1 tyckte inledningen av säsong 6 va keff. Tyckte inte ens E03's cliffhanger va speciellt spännande haha. Men nu börjar de kanske hända saker och Jax verkar bli lite mer brutal.

Figurenha
2013-10-09, 22:13
Avsnitt 5 var riktigt segt, men i slutet..

Hela klubbhuset sprängdes åt helvete

Amfksp
2013-10-10, 07:58
Hur fan kan man inte fatta det när irländaren säger de på det sättet. Nog att jacks är retard, men så jävla retard...

Oljeblixten
2013-11-09, 15:38
Vem fan var bruden vid soptunnan i slutet av EP9 ?!

Mart|n
2013-11-09, 18:20
Troligtvis tjejens mamma.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Oljeblixten
2013-11-09, 18:50
Troligtvis tjejens mamma.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Det lär väl uppdagas i nästa avsnitt!

LeBron
2013-11-09, 18:51
NERO, skönt att han äntligen slog tillbaka! Fan vad jag längtar till Jax payback på irländarna

Ungkarlsliv
2013-11-10, 13:55
Vem fan var bruden vid soptunnan i slutet av EP9 ?!

Hon har ju varit med ända sedan S1 kommer ihåg att Jax lånar en filt av henne när han sover vid nån kyrkogård bland annat och som andra har skrivit är det förmodligen tjejens morsa.

Jag gissar på att det kommer uppdagas att JT gjorde henne gravid och att tjejen som kvaddade tigs hoj är Jax syster.

Donner
2013-11-10, 14:48
Hon har ju varit med ända sedan S1 kommer ihåg att Jax lånar en filt av henne när han sover vid nån kyrkogård bland annat och som andra har skrivit är det förmodligen tjejens morsa.

Jag gissar på att det kommer uppdagas att JT gjorde henne gravid och att tjejen som kvaddade tigs hoj är Jax syster.

Mm, något sådant. Som sagt har hon mystiskt varit med sedan början av serien så något har ju Sutter haft i åtanke sedan start. Men visar det sig att det är Jax syster tycker jag det spårat lite. Liknar mer en såpopera än en serie om ett mc-gäng.

Ungkarlsliv
2013-11-10, 19:04
Mm, något sådant. Som sagt har hon mystiskt varit med sedan början av serien så något har ju Sutter haft i åtanke sedan start. Men visar det sig att det är Jax syster tycker jag det spårat lite. Liknar mer en såpopera än en serie om ett mc-gäng.

Jo jag håller med, men jag tycker det har gått mer och mer åt det hållet för varje säsong nu särskilt den här säsongen med allt omkring Tara och barnen.

Exdiaq
2013-11-13, 12:07
Så mörkt..

LeBron
2013-11-13, 12:09
Så mörkt..

huh?

VoDaresVins
2013-11-20, 11:23
Har säsong 3 ett komplett slut som säsong 2 eller slutar den mitt i som säsong1? Vill inte läsa närmare i tråden av risk för spoiler. Orkar inte ge mig i kast om sista avsnittet lämnar öppen.

Rahf
2013-11-20, 11:26
Säsong 3 har ett starkt och klart avslut.

Figurenha
2013-11-20, 13:13
Senaste avsnittet, äntligen händer de lite grejjer!

Jax dödar både irländaren och Clay

VoDaresVins
2013-11-20, 13:41
Säsong 3 har ett starkt och klart avslut.

Thanks. :thumbup:
Ska hoppa på den då när jag nyss skaffade Netflix igen. Nåt senare än säsong 3 fanns inte där.

NickeSthlm
2013-11-20, 13:59
Jo jag håller med, men jag tycker det har gått mer och mer åt det hållet för varje säsong nu särskilt den här säsongen med allt omkring Tara och barnen.

Hoppas verkligen att hela den skiten leder till något oväntat och genomtänkt.. Tycker hela barnprocessen fått alldeles för mycket tid och det är så sjukt tradigt...

LeBron
2013-11-20, 17:31
Wow, vilket avsnitt! Älskar hur precis varje säsong slutar så j*vla bra, bara två avsnitt kvar nu då! Trist med en extra veckas uppehåll :(

Ungkarlsliv
2013-11-20, 21:28
Har säsong 3 ett komplett slut som säsong 2 eller slutar den mitt i som säsong1? Vill inte läsa närmare i tråden av risk för spoiler. Orkar inte ge mig i kast om sista avsnittet lämnar öppen.

Säsongsavslutningen på säsong 3 kan vara det bästa avsnittet i hela SoA serien och nej det slutar inte mitt i .

LeBron
2013-11-20, 21:55
Säsongsavslutningen på säsong 3 kan vara det bästa avsnittet i hela SoA serien och nej det slutar inte mitt i .

Säsong 3... var det säsongen med Agent Stahl?

Solros
2013-11-20, 23:06
Goodbye KLÄÄE

VoDaresVins
2013-11-21, 08:20
Säsong 3... var det säsongen med Agent Stahl?

Nae, hon var åtminstone med redan i säsong 2, men kommer inte riktigt ihåg hur det gick för henne.

LeBron
2013-11-21, 15:57
Nae, hon var åtminstone med redan i säsong 2, men kommer inte riktigt ihåg hur det gick för henne.

Kollade på YT och...
Jo, det var i säsong 3 som Agent Stahl var med som en av huvudpersonerna och blev skjuten i slutet !! Håller med, bästa säsongen, fan vad chockad jag blev!

VoDaresVins
2013-11-22, 09:23
Kollade på YT och...

Märkte igår att jag är ute och yrar. Det är säsong 1-3 jag sett. 4:an är den senaste på Netflix som jag inte sett.
Spelar inte nån större roll dock om 4:an har ett komplett slut för försökte se på första avsnittet igår men kände inget vidare sug efter mera.

LeBron
2013-11-22, 10:31
Märkte igår att jag är ute och yrar. Det är säsong 1-3 jag sett. 4:an är den senaste på Netflix som jag inte sett.
Spelar inte nån större roll dock om 4:an har ett komplett slut för försökte se på första avsnittet igår men kände inget vidare sug efter mera.

Fan vad efterblivet att det bara finns 4 säsonger, fiffla lite och kör på det amerikanska utbudet av netflix ;)

r1kkie
2013-11-22, 10:40
Bara jag som NJÖT när Clay blev skjuten? Väntat på de sen han låg bakom Opis frus död.

LeBron
2013-11-22, 10:59
Bara jag som NJÖT när Clay blev skjuten? Väntat på de sen han låg bakom Opis frus död.

Njöt mer av den där äckliga irländarens, blev något chockad över Clays, trodde inte Jax hade det inom sig att klara av det. :P

Ponde
2013-11-22, 11:19
Thanks. :thumbup:
Ska hoppa på den då när jag nyss skaffade Netflix igen. Nåt senare än säsong 3 fanns inte där.

Visst finns det, googla bara "how to get american netflix" och så följer du anvisningarna ;).

Donner
2013-11-22, 12:49
Njöt mer av den där äckliga irländarens, blev något chockad över Clays, trodde inte Jax hade det inom sig att klara av det. :P


Vet inte varför men hos mig var det delade känslor när han sköt clay. Han har ändå varit med länge och har varit intressanta händelser med honom inblandade.

LeBron
2013-11-22, 13:18
Vet inte varför men hos mig var det delade känslor när han sköt clay. Han har ändå varit med länge och har varit intressanta händelser med honom inblandade.

+1. Ha kvar honom i fängelset hade varit "bättre" :/

dluddeckens
2013-11-22, 13:42
Tycker denna säsongen av Sons varit riktigt bra, en av de bättre faktiskt.

VoDaresVins
2013-11-22, 14:09
Visst finns det, googla bara "how to get american netflix" och så följer du anvisningarna ;).

Nå, eftersom jag ändå har petat i det; har säsong 4 ett komplett slut? Kanske jag kommer på humör att hoppa på kärran igen i alla fall.

Ungkarlsliv
2013-11-22, 19:43
Vet inte varför men hos mig var det delade känslor när han sköt clay. Han har ändå varit med länge och har varit intressanta händelser med honom inblandade.
+1. Ha kvar honom i fängelset hade varit "bättre" :/

Jag tycker Clay hade spelat ut sin roll för typ två säsonger sen. Nu är det bara Gemma och Tara som ska dö också sen är jag nöjd :)

Tycker denna säsongen av Sons varit riktigt bra, en av de bättre faktiskt.

Håller med

LeBron
2013-11-23, 05:24
Jag tycker Clay hade spelat ut sin roll för typ två säsonger sen. Nu är det bara Gemma och Tara som ska dö också sen är jag nöjd :)



Håller med

Trodde faktiskt Tara skulle skjuta henne för något avsnitt sedan när hon kom hem till Jax och Tara hade precis lekt med sitt vapen.

Donner
2013-11-23, 10:05
Trodde faktiskt Tara skulle skjuta henne för något avsnitt sedan när hon kom hem till Jax och Tara hade precis lekt med sitt vapen.


Höll nästan tummarna. Tycker Gemma blir äckligare och äckligare. Tror Tara och Jax patchar ihop förhållandet igen efter senaste avsnittets avslut.

LeBron
2013-11-27, 14:38
Höll nästan tummarna. Tycker Gemma blir äckligare och äckligare. Tror Tara och Jax patchar ihop förhållandet igen efter senaste avsnittets avslut.

Jag får alltid en konstig känsla när sånt händer, typ en klump i magen som om det händer på riktigt :Weirdo:....

Inget avsnitt idag *gah!* *gah!* *gah!*

drakfelt
2013-11-27, 14:56
Var avsnitt 11 avslutningen?

Mart|n
2013-11-27, 15:21
Var avsnitt 11 avslutningen?

Paus för thanksgiving. Avsnitt 12 kommer nästa vecka.

drakfelt
2013-11-27, 15:22
Paus för thanksgiving. Avsnitt 12 kommer nästa vecka.

Då ger jag mitt tack till dig, för den informationen :)

LeBron
2013-12-11, 14:03
Vilket avsnitt *cry*

Yxel
2013-12-11, 17:53
Vilket avsnitt *cry*

Ja, vafan?!*gah!*

Juice och Gemma är sånna jävla äckel