handdator

Visa fullständig version : Kan man få vattenfyllda muskler av Kreatin?


Roger that
2011-11-10, 17:41
Ämnet säger ganska mycket, jag har börjat med Kreatin för 1 månad sen och alla säger att jag kommer få vattenfyllda muskler är det någon sanning bakom orden? Eller är det bara någon som försöker stoppa mig från att bli rippad? :P

King Grub
2011-11-10, 17:42
Dina muskler skall vara "vattenfyllda". Din kropp och dina muskler består alltid till största delen av vatten. Kreatin ökar vätskemängden i muskulaturen. Det gör inte att definitionen blir sämre - det är vatten i musklerna, inte under huden.

Jorgen
2011-11-10, 17:42
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=105194

Pepz
2011-11-10, 17:44
Ämnet säger ganska mycket, jag har börjat med Kreatin för 1 månad sen och alla säger att jag kommer få vattenfyllda muskler är det någon sanning bakom orden? Eller är det bara någon som försöker stoppa mig från att bli rippad? :P

ju mer vatten dina muskler håller ju större ser det ut och du ser MER rippad ut..

Roger that
2011-11-10, 19:01
ju mer vatten dina muskler håller ju större ser det ut och du ser MER rippad ut..

Jaha så det var som jag trodde... Och dom kallar man vänner... men nån sa att musklerna inte blir lika 'hårda' att dem blir mjukare. stämmer det?

Sheogorath
2011-11-10, 19:02
Jaha så det var som jag trodde... Och dom kallar man vänner... men nån sa att musklerna inte blir lika 'hårda' att dem blir mjukare. stämmer det?

Om du har två ballonger som rymmer 1 L vardera och du fyller den ena med 0,5 L och den andra med 1 L, vilken ballong kommer vara hårdast tror du?

Telles
2011-11-10, 19:43
Du samlar på dig mer vätska när du använder Kreatin, samt ger dig själv bättre möjlighet att bygga muskler, vätskan försvinner gradvis efter du slutat med Kreatin. Ditt val.

antonolsson
2011-11-12, 16:15
kreatin är bra, ingen mirakelkur. du samlar ju på dig som alla säger, vatten. du blir nog lite hårdare men ingenting som du direkt märker.

Ernie McCracken
2011-11-13, 01:44
Kreatin är bra enligt mig, jag orkar köra 1-3 fler reps i exempelvis bänk vilket gynnar muskelmassans utveckling

Rahf
2011-11-13, 07:06
Jaha så det var som jag trodde... Och dom kallar man vänner... men nån sa att musklerna inte blir lika 'hårda' att dem blir mjukare. stämmer det?

Utgå härmed ifrån att dina vänner inte kan ett skit. Då blir allt genast mycket bättre.

- Farbror Kolozzeum. Din kunskapsbank i träningsdunklet.

Sparven från Minsk
2011-11-13, 09:54
Om du har två ballonger som rymmer 1 L vardera och du fyller den ena med 0,5 L och den andra med 1 L, vilken ballong kommer vara hårdast tror du?

Bra definition där! Lägg den som en sticky! :D

Roger that
2011-11-13, 16:58
Okej förstår nu att Keratin är det jag behöver! Tack