handdator

Visa fullständig version : Iron Maiden


Minimjölk
2011-11-10, 17:08
Har aldrig sett dessa live men lyssnat på dem en del genom tiderna. Såg deras senaste Bluray-konsert där hemma igår med min treåriga son. Båda två blev förbluffade. Vilket drag. :thumbup:

Ärligt talat, många av lite äldre banden gör scenshower och monsterkonserter som de unga idag kommer ha svårt att komma i närheten av. jag kommer sörja, dagen då Iron Maiden, AC/DC, Metallica, Iron Maiden, Alice Cooper, Ozzy, Rolling Stones mfl lägger gurorna på hyllan. Som tur är kommer nog de flesta av dessa herrar rocka in på ålderdomshemmet. :hbang:

ceejay
2011-11-10, 17:09
episkt
JeXO7AqKGOQ

Halldin
2011-11-10, 17:11
Favoritbandet med favoritsångaren.

Minimjölk
2011-11-10, 17:13
ja, riktigt bra musiker och ett jävla röj. Kommer lätt försöka se dem live nästa gång de kommer mot skandinavien till.

Kalven
2011-11-10, 17:32
Gör de!

Såg dem nu i somras, underbart *cupid*

Akerhage
2011-11-10, 17:34
Hade velat se Queen live med, fan vad grymma! För övrigt håller jag med, kommer bli trist! Sen är det Justin Biebers julshow man har att se fram emot :(

Herr Oberst
2011-11-10, 17:37
Skulle kunna mörda för att få se Maiden tillsammans med Paul Di'Anno i spetsen.
Sett deras Give Me Ed... 'Til I'm Dead 03 på Stadion och Somewhere Back in Time på Ullevi 08. Båda konserterna var helgrymma

Efter Brave new world har det tyvärr mest bara kommit skit. Men dom äldre dängorna är som alltid oslagbara.

nim
2011-11-10, 17:57
Ska spela Metallsvenskan i Maj för Iron Maiden Scandinavia FC. Vår lagledare kommer att vara Paul Di'Anno :cool:

Nordenator
2011-11-10, 18:56
Maiden kommer ju stup i kvarten, så det är inte direkt svårt att se dem. Jag har sett dem fem gånger nu.

TIMPA
2011-11-10, 19:12
Har sett dem åtskilliga gånger live. Och jag kan rekommendera alla att se dom, även om du inte är dunder insnöad på hårdrock, alltid ett jävla drag live, riktigt bra!

Herr Oberst
2011-11-10, 19:29
Maiden kommer ju stup i kvarten, så det är inte direkt svårt att se dem. Jag har sett dem fem gånger nu.

Problemet är ju det här med biljetter. Man får sitta på luren som en idiot vid ett visst klockslag, alternativt försöka uppdatera en biljettsida som är överbelastad.
Sen när man väl fått sin ståplats måste man köa i 13 timmar för att komma längst fram. Sånt orkade man med förr, men nu är det värre. Så då får man nöja sig med en dassig sittplats då man utan problem kan beträda arenan typ 45 minuter efter förbanden är klara med sitt

Nordenator
2011-11-10, 20:10
Problemet är ju det här med biljetter. Man får sitta på luren som en idiot vid ett visst klockslag, alternativt försöka uppdatera en biljettsida som är överbelastad.
Sen när man väl fått sin ståplats måste man köa i 13 timmar för att komma längst fram. Sånt orkade man med förr, men nu är det värre. Så då får man nöja sig med en dassig sittplats då man utan problem kan beträda arenan typ 45 minuter efter förbanden är klara med sitt

Så jobbigt är det inte. Ofta kan man gå med i bandens fanclub och köpa förköp också. Så har jag gjort tre gånger nu. Blir typ trettio spänn extra per skalle, men det är sjukt värt att ha platserna i förväg. Eller så kikar man förbi på ett ställe där de fysiskt säljer ticnetbiljetter, köar en halvtimme innan med en kopp kaffe och får ståplatser :D Inre fållan släpper de in rätt mycket folk till. Till exempel på Metallica som somras kunde man visst ta sig in där ungefär då Anthrax drog igång. Jag tog bara för givet att det var fullt, så vi köpte öl och satte oss på planen istället. Andra gånger då polare kommit in i fållan har de typ gått dit vid insläpp. Vi brukar däremot alltid sitta ute och dra några öl om det är sommarkonserter, så det blir längst fram bortsett från inre fållan alltid.

Halldin
2011-11-10, 20:11
Problemet är ju det här med biljetter. Man får sitta på luren som en idiot vid ett visst klockslag, alternativt försöka uppdatera en biljettsida som är överbelastad.
Sen när man väl fått sin ståplats måste man köa i 13 timmar för att komma längst fram. Sånt orkade man med förr, men nu är det värre. Så då får man nöja sig med en dassig sittplats då man utan problem kan beträda arenan typ 45 minuter efter förbanden är klara med sitt
Vi gick 4 stycken i somras (tyvärr ville en av personerna nödvändigt ha sittplats) men delade på en fanclubskostnad på typ 30kr per skalle, vilket gjorde att man kunde förköpa i lugn och ro. Kan rekommenderas.

Grapeman
2011-11-10, 20:55
Inte missat en spelning med dem sedan -05, (lite smålamt årtal, but still).

Många kötimmar och söndervrålade stämband :D

Grapeman
2011-11-10, 20:58
Angående det där med ståplats så har jag aldrig varit med om att jag inte kommit in i fållan längst fram oberoende av hur sent/tidigt jag kommit och vad det har varit för band.

Enda gången det var på gränsen var på (hehe) Maiden på Ullevi, men då är det ju några stycken.

Och då kom vi precis innan första förbandet, bilen gick inte fortare.

Är dessutom verkligen inte den som trängs, snarare blir trängd.

vicarious
2011-11-10, 21:51
Maiden *cupid*

Gillar helt klart de äldre albumen bäst. Brave New World är ett undantag, den skivan är sanslöst bra.

Låten Strange World - magisk.

ceejay
2011-11-10, 21:52
brave new world sjukligt bra album. Nostalgi när jag satt o spelade tibia och lyssnade på brave new world och fallen angel :D

Herr Oberst
2011-11-11, 23:15
Låten Strange World - magisk.

Sanslöst bra. Fast det kan man å andra sidan säga om båda de två första albumen.
Prowler, Phantom of the opera, Running free, Transylvania, Another life, Ghengis Khan, Purgatory och Killers. Så jävla underskattade låtar som man knappt hör längre (bortsett från möjligtvis phantom och running free). Tycker dessa skivor innan Number of the Beast är lite bortglömda, trots att dom är något av det bästa dom nånsin gjort

Superior
2011-11-11, 23:34
Och iom ämnet så bådar ju detta (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article13923264.ab) gott...