handdator

Visa fullständig version : Konstig armbågs/axelskada


Arnold89
2011-11-10, 12:18
Tja

Har haft problem nu i cirka 8 månader med både min högra axel och armbåge. Det började nån gång i februari då axeln började smärta efter mycket styrketräning.
Smärtan kom smygande och till slut så kände jag att jag var tvungen att sluta träna och körde ett uppehåll på cirka en-två veckor och efter det gick jag på rehabträning för axeln.
Cirka två-tre veckor med rehabträning för axeln så började jag även få ont i armbågen, både vid tricepsfästet och på insidan armbågen. Smärtan på insidan av armbågen kan liknas med en golfarmbåge som strålar neråt i underarmen.
Efter armbågen också började krångla så la jag av med rehabträningen för axeln och besökte naprapat som gav mig 3 stötvågsbehandlingar och några behandlingar med akupunktur. Detta hjälpte för stunden men besvären kom tillbaka snabbt därefter. Har nu besökt tre stycken sjukgymnaster och väntar på tid hos en ortopedläkare nu i december, vet dock inte varför han skulle kunna hjälpa mig.

Problemet med den här skadan är att jag har ingen öm punkt direkt där jag kan känna att det gör ont när man trycker, utan det mer strålar lite hela tiden i underarmen. Det gör inte ont, men det känns som nått är irriterat och ansträngt. Blir extremt lätt trött i underarmen och axeln, åkte bil imorse och pratade i telefon i cirka 3 minuter och var helt slut i underarmen efter. Däremot så har jag inga större problem att använda armen och axeln, jag har full rörlighet, inga ömma punkter och kan lyfta vikter på gymmet utan att jag får speciellt ont någonstans. Däremot så blir det värre efter passet då armen känns helt slut. Den näst intill domnar bort lite i underarmen och tricepsfästet.


Min nuvarande sjukgymnast har påpekat att min högra axel är lite instabil och att den är längre fram en den vänstra och lägre. Så har massor med övingar jag kör för att stärka min axel och baksida på ryggen. Stretchar även triceps och underarmen 3 ggr om dagen och har i princip käkat dikloflenak non stop nu i några månader.

Min teori är att det är en nerv som ligger i kläm i axeln eftersom axeln ligger lite fel, men enligt undersökningar som doktorer har gjort på mig så hittar dom ingen nerv som är i kläm eller inflammation..

Vet nån vad detta skulle kunna vara? Är så sjukt less på det här och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till :(