handdator

Visa fullständig version : Kaffe med mjölk till frukost under periodisk fasta, inte bra?


madballz
2011-11-10, 01:17
Att kombinera periodisk fasta med LCHF ger oerhört många hälsofördelar och du kommer gå ner i vikt snabbt utan att behöva vara hungrig. Självklart kan du bli lite hungrig innan lunch men man vänjer sig. Jag drack dessutom en Celsius eller kaffe på morgonen. Det är nämligen så att drycker som inte påverkar blodsockret är tillåtna under fastan eftersom att dessa inte tar dig ur ketosen.

Citerade det ur Axons inlägg om periodisk fasta, påverkar mjölk mitt blodsocker?

r3mpuh
2011-11-10, 01:55
påverkar mjölk mitt blodsocker?Ja.

Lychgate
2011-11-10, 07:22
Berkhan(Leangains) tillåter en tesked mjölk till kaffet om man verkligen vill ha det. Bäst att skippa mjölken dock.

Ajsomfan
2011-11-10, 08:58
Att kombinera periodisk fasta med LCHF ger oerhört många hälsofördelar

Citerade det ur Axons inlägg om periodisk fasta,

Stämmer detta? Att om man kombinerar dessa två trender så kommer det ge, jag citerar "oerhört många hälsofördelar"?

Rahf
2011-11-10, 09:03
Jag tror att det beror på vilken livsstil som passar en bäst. Fysiska fördelar ska också balanseras med mentalt samtycke.

Fredrik_S
2011-11-10, 09:17
Stämmer detta? Att om man kombinerar dessa två trender så kommer det ge, jag citerar "oerhört många hälsofördelar"?

Att kombinera Low fat high carb high protein med high frequenzy Feeding(dvs dom två välbeprövade klassiska uppläggen som är tvärt emot de "nya") ger fördelar som troligen väger sönder alla eventuella fördelar man forskat fram om pf och lowcarb. Fördelarna jag pratar om är kroniskt välmående varje timme på dygnet samt maximal prestation och glädje innan under och efter varje träningstillfälle.

z_bumbi
2011-11-10, 09:19
Stämmer detta? Att om man kombinerar dessa två trender så kommer det ge, jag citerar "oerhört många hälsofördelar"?

Nej om det inte innebär att man bryter vanor/mönster som är ohälsosamma och ersätter dem med vanor/mönster som är bättre för den egna hälsan. Är någon kraftigt överviktig och en sådan förändring gör att de tappar mycket i vikt så är det bra, är någon kraftigt överviktig, byter diet men går upp 4 kg så är det ingen höjdare.

Angående mjölk i kaffet så händer inget konstigt om du vill dricka det till frukost. Det finns inget magiskt som sker om man fastar ett visst antal timmar istället för ett annat antal så anpassa det du äter och dricker så att det passar hur du vill leva. Vill man vara så anal så kan man ju också diskutera fettet som finns i kaffet...
En tesked mjölk i kaffet är väl förövrigt ett skämt? Antingen så dricker man kaffet svart eller så har man mjölk i kaffet, att förorena det svarta kaffet med en tesked mjölk utan att få några större förändringar på smaken är ju ganska meningslöst.

Springer
2011-11-10, 10:03
Hmm, det borde ju finnas något syntetiskt pulver som inte innehåller något, men som ändå ger färg (och smak?). Vad använder man i kaffeautomater? ;)

Mental
2011-11-10, 10:16
Hmm, det borde ju finnas något syntetiskt pulver som inte innehåller något, men som ändå ger färg (och smak?). Vad använder man i kaffeautomater? ;)

Whitening, ett fettpulver ibland är det en flytande fettkolhydratslösning.

vicarious
2011-11-10, 10:34
Ta lite mjölk i kaffet och slappna av. Om det blir någon skillnad är den nog extremt liten. Vad är viktigast, att du kan få en pytteliten bättre effekt av fastan eller att du kan dricka ditt kaffe så som du vill ha det?

Sniggel
2011-11-10, 11:30
Ta lite mjölk i kaffet och slappna av. Om det blir någon skillnad är den nog extremt liten. Vad är viktigast, att du kan få en pytteliten bättre effekt av fastan eller att du kan dricka ditt kaffe så som du vill ha det?

+1

Va f-n spelar det för roll om du "går ur fastan" under en pytteliten tidsperiod.
Vill du komma in i fastan snabbt igen så springer du upp och ner för några trappor.
(Hoppas du förstår att detta hade varit ett klart tecken på ätstörning)

Jag tror Berkhan hade hållt med mig i frågan.

ZYKLON
2011-11-10, 21:07
Att kombinera Low fat high carb high protein med high frequenzy Feeding(dvs dom två välbeprövade klassiska uppläggen som är tvärt emot de "nya") ger fördelar som troligen väger sönder alla eventuella fördelar man forskat fram om pf och lowcarb. Fördelarna jag pratar om är kroniskt välmående varje timme på dygnet samt maximal prestation och glädje innan under och efter varje träningstillfälle.

Som man även får med LCHF.

kettlebellGuden
2011-11-10, 21:58
Som man även får med LCHF.

Att "man" får det av LCHF är väl att ta i. Jag får riktigt dålig tillvaro av LCHF.

ZYKLON
2011-11-10, 22:09
Att "man" får det av LCHF är väl att ta i. Jag får riktigt dålig tillvaro av LCHF.

Ja, ber om ursäkt då det är individuellt som allt annat. En fråga bara, hur länge har du provat LCHF?