handdator

Visa fullständig version : Ge vassleprotein till barn?


Holabandola
2011-11-09, 18:57
Kan man ge vassleproteintillskott till barn 4 år och uppåt?

Jag upplever stora fördelar av att dricka vassle (bättre tarm och magfunktion, immunförsvar, nerver, muskeltillväxt) och jag vill ju mitt barn dess bästa och funderade lite i banor om det är okej att ge ett barn vassleproteintillskott?

Det vore lite coolt om barnet fick spontan muskeltillväxt hehe.

Ta nu inte detta inlägg på blodigt allvar, som jag sa så vill jag mitt barn dess bästa, och innebär det risker så går det bort, jag vill bara höra era åsikter.

Inge Enveten
2011-11-09, 19:02
Det är ett vanligt protein. Om du låter ditt barn dricka mjölk eller äta kött så finns det inget skillnad i att låta barnet dricka protein.

Dreas
2011-11-09, 19:37
Det är ett vanligt protein. Om du låter ditt barn dricka mjölk eller äta kött så finns det inget skillnad i att låta barnet dricka protein.Förutom Aspartam vilket jag aldrig skulle ge så unga människor oavsett vad forskningen säger. Men det är bara min tanke.

mattilainen
2011-11-09, 19:42
älskar aspartam och skulle inte slutat med det även om forskning visar att det nu ökar risken att få cancer

Dreas
2011-11-09, 19:44
älskar aspartam och skulle inte slutat med det även om forskning visar att det nu ökar risken att få cancerJag intar också aspartam på diverse sätt, det hindrar mig inte ifrån att se det som onödigt att stoppa i barn.

werpa
2011-11-09, 19:45
finns utan

mattilainen
2011-11-09, 19:48
Jag intar också aspartam på diverse sätt, det hindrar mig inte ifrån att se det som onödigt att stoppa i barn.

Kanske bra att jag inte har barn än då..

Joe Hardgainer
2011-11-09, 19:50
Kan man ge vassleproteintillskott till barn 4 år och uppåt?

Jag upplever stora fördelar av att dricka vassle (bättre tarm och magfunktion, immunförsvar, nerver, muskeltillväxt) och jag vill ju mitt barn dess bästa och funderade lite i banor om det är okej att ge ett barn vassleproteintillskott?



Att applicera det du själv upplever att vassle gör för dig på ditt barn kan man ju disskutera. Varför inte låta barnet dricka mjölk som sagt ? Du får bättre nerver och immunförsvar ? Utveckla gärna.....

Holabandola
2011-11-09, 19:56
Jag blir typ inte förkyld när jag dricker vassleprotein. Förkylningarna håller sig till lite snorighet och ont i halsen, blir aldrig sängliggandes. (högre proteinhalt i blodet= fler makrofager kan bildas snabbt)

Får perfekt avföring, har normalt varierande konsistens och färg, men med vassle blir det perfekta brunbjörnar. (glutaminet, tarmens energi?)

Får panikångest ibland och den existerar inte så länge jag dricker vassle.(Tryptofanet?)

Jag drar stora fördelar av att dricka vassle. Min kropp är skum, kanske i grund och botten någon brist eller dåligt upptag. Läkarna hittar dock aldrig något fel på mig.

Joe Hardgainer
2011-11-09, 20:01
Ok. Nice trolling bro.

Fast jag kan ju klart se fördelarna. Aldrig fel att föräldern sitter redo för optistimulering av MPS efter några gristunga dötslyft med fylld sandlådehink....

vicarious
2011-11-09, 20:39
Vassle är ett mjölkprotein. Det återfinns i vanlig komjölk.

Jag hade nog inte heller gett något med aspartam i till mina barn.

Sverker
2011-11-09, 20:48
Jag skulle inte ge vassleprotein till något litet barn. Ge barnet mjölk istället.

Mer och bättre energi. Har aldrig sett meningen med att elda upp protein som energi. I mjölk kommer det med mjölksocker och fett. Högoktanigt bränsle för ett litet barn.
Ett barn har helt andra nivåer och känslighet för tillväxthormon. Det växer som det ska, bara det finns energi och fullvärdigt protein.

Tolkia
2011-11-09, 20:51
+1 på Sverker. Ge ditt barn en fullvärdig kost istället. Du kan inte jämföra dina behov och ditt barns, när du är så gammal att du kunnat avla ett barn.

Eddie Vedder
2011-11-09, 20:52
Jag intar också aspartam på diverse sätt, det hindrar mig inte ifrån att se det som onödigt att stoppa i barn.

+1

Jag skulle inte ha några direkta mot att ge barn vassleprotein men det bör förstås vara i små mängder. Och utan aspartam är nog klokt. Proteinpulver kanske inte är helt socialt accepterat men det är ju å andra sidan knappast något att gå efter. Jag tror inte att saft och sylt är nyttigare för barn.

Men självklart skall mat vara den absoluta grunden så långt det bara går. Andra snabbalternativ bör ju bara vara nödfallslösningar.

prOtotype
2011-11-09, 20:56
Jag tänker chokladsmak istället för oboy typ

Tolkia
2011-11-09, 21:02
Jag tänker chokladsmak istället för oboy typ
Där tänker jag nog snarare att om man ger sitt barn så mycket Oboy att man oroar sig för ett problem kanske man skulle dra ner på mängden Oboy istället för att föra in ytterligare ett chokladpulver. Sedan tycker jag rent allmänt att man skall vara en smula observant på sitt eget beteende när man har barn, så att man inte överför en massa egna kostnojor på ungen innan den har en sportslig chans att kunna försvara sig.

Macroman
2011-11-10, 10:05
Herregud, ibland undrar man verkligen hur det står till...*grr*

Holabandola
2011-11-10, 10:43
Han dricker inte mjölk, man kan preppa mjölken med oboy, då dricker han lite. Eller så får man pytsa upp mjölken i jätte små leksaks glas, då blir det roligare att dricka.
Han äter inte ägg heller.
Någon ost-skiva slinker ner och gräddsåser går hem :-)

Jag ska inte ge pojken vassletillskott, det var bara en intressant diskussion. Enda tillskott han får nu är D-droppar, pga vårat nordliga klimat.