handdator

Visa fullständig version : 2 pass om dagen


kwame
2011-11-09, 18:07
Får lite mer tid över nu runt jul. Så tänkt pröva på att träna morgon och kväll. Ska försöka proppa i mig 4-5k+ kcal per dagen isf.

Några frågor:
Kan jag få det att fungera?
Hur ska jag gå tillväga?
Kommer jag märka någon skillnad jämfört med 1 pass om dagen?
Hur många dagar i veckan kan jag köra, och vad ska jag ha för schema?

Tänker köra såhär under 1 månads tid isf.

Dedication
2011-11-09, 18:10
Klart det kommer fungera, många bodybuilders tränar två pass per dag. Förslagsvis kör man en muskelgrupp per pass så man inte kör slut på sig själv efter några dagar.

Skulle nog också tränat två pass per dag om man inte gick i skolan. :)

kwame
2011-11-09, 18:15
Klart det kommer fungera, många bodybuilders tränar två pass per dag. Förslagsvis kör man en muskelgrupp per pass så man inte kör slut på sig själv efter några dagar.

Skulle nog också tränat två pass per dag om man inte gick i skolan. :)

Hur ska man lägga upp det då?

Måndag: Bröst / rygg
Tisdag: axlar / armar
Onsdag: lår / vader+mage
Torsdag: vila
Repeat

Typ så? Känns som det blir tungt för axlarna dock!

Dedication
2011-11-09, 18:18
Måndag: Bröst / Rygg
Tisdag: Lår / Armar
Onsdag: Vader+mage / Axlar
Torsdag: Vila
Repeat

Så skulle nog jag kört.

paatrik
2011-11-09, 18:22
Splitta ett pass i två och möjligtvis addera en del kan nog fungera. Akta dig dock för att träna för hårt, själv testat det och insåg att det verkligen sliter och köra två någorlunda normala pass samma dag. Kan vara en vanesak, men kräver sin planering.

tefached
2011-11-22, 11:19
Känns lite slöseri med tid att köra två gånger per dag och bara en muskelgrupp per pass.
Kör en 3 eller 4 split tycker jag och kötta ett pas per dag.

regus
2011-11-22, 11:27
För gemene man verkar det som att det går att träna två pass om dagen men det genererar inte bättre resultat. Vilket gör det onödigt.

EeJay
2011-11-22, 11:55
Det som är rätt skönt med två pass om dagen är att ta ungefär 45 minuter på sig per pass. Det gör att det känns effektivt och fräscht. Att köra två stycken två timmars pass kommer nog göra dig rätt trött rätt fort :)

Supermicke
2011-11-22, 18:19
jag tror absolut det ger bättre resultat... Tänk bara vad förstörd man blir av några set chins/knäböj nära fail.. sen ska man orka bänkpressa på någorlunda tung vikt? Bättre att chilla och sen köra igen senare på dagen. Två tunga grejer har jag iofs upplevt fungerar ganska bra att köra samtidigt. Men vid tre+ blir det lite drygare.

Redhaad
2011-11-22, 18:21
Tror absolut inte detta leder till något positivt i längden.

Men kul :)

Skitväder
2013-03-20, 16:04
Ni som kör 2 pass per dag duschar ni efter första passet och tar schampo eller gör ni det bara efter andra?

944RS
2013-03-20, 16:29
Ni som kör 2 pass per dag duschar ni efter första passet och tar schampo eller gör ni det bara efter andra?

Jag har förvisso inget hår på huvudet så jag använder inte alltid schampo utan istället duschcreme. Men huden blir lätt torr om jag har tvål eller liknande flera gånger om dagen så ganska ofta blir det bara en dusch med enbart vatten. Brukar dock försöka "gnugga" hela kroppen.

tjing
2013-03-20, 17:10
Duschar alltid direkt efter konditionspass. Dock inte alltid efter gympass.

Dock kör jag inte dubbla pass alls ofta.