handdator

Visa fullständig version : >> mY wORKOUT......kritik tack!


muezzolok
2004-01-05, 01:25
Kör väldigt tungt men strikt, värmer alltid upp i ca 10 min...strechar efter var övning och förtärar ca 50 gr protein och 30 gr kolhydrater efteråt.....

Kör 7 rep/set förrutom kanske mage då jag kör 8-9...


siffrorna står för antal set

Måndag
(Vad 4) (Ben 2) (Mage 4)

Tisdag
(Axlar 6) (Biceps 5)

Onsdag
HIIT

Torsdag
(Bröst 7) (Triceps 3)

Fredag
(Rygg 9) (Mage 3)

Lördag
HIIT

Söndag
Vila


försöker följa tipsen på denna sida så mycket d går...
( http://www.bodybuilding.com/fun/james1.htm )
hade tänkt köra detta i 2 mån...

muezzolok
2004-01-05, 01:31
skall även sägas att jag förrut körde 10 rep/set o fick nästan hela tiden träningsvärk vilket jag nu förskonas från..ehehe...

man kan koncentrera sig mer på sina övningar och man behöver inte va i gymmet så mycket...

o snälla läs länken ovanför.....

JAM
2004-01-05, 01:42
Hur länge har du tränat?

Originally posted by muezzolok
Kör väldigt tungt men strikt
Om du tränat länge kanske det kan vara en tanke att inte köra tungt jämt utan att periodisera. Läs mer i Best Of där det finns en bra tråd om det.

Originally posted by muezzolok
o snälla läs länken ovanför.....
Hehe, det var ju en hel roman det där... Orkar inte läsa. Men tro inte på allt jänkarna skriver... Mycket kan vara för fullblodsproffs och inte för dig.

muezzolok
2004-01-05, 02:04
har aldrig försökt köra lätt om det e d du menar....

har läst skitmåååååååååååååånga artiklar om styrketräning o denna lät mycket trovärdig och förtroendeingivande....PÅLITLIG som sagt....

ciao

pettan85
2004-01-05, 02:06
Uppdelningen av muskelgrupperna ser väl bra ut men varför bara 2 set ben ? Sen kan du gott utöka kolhydraterna efter passet till mer än 30 g, 1 g/kg kroppsvikt är lagom

Hnke
2004-01-05, 09:21
Mer ben som sagt, varför kör du 5 set bi.. men bara 3 setr tri..?
Jag hade släng in några set till på axlar,,

muezzolok
2004-01-05, 15:41
kör mer biceps eftersom mina biceps e efter symmetriskt....

ska öka kolhydratintaget...tack!

kör 2 set ben eftersom jag redan har stora ben även att jag kör 2 HIIT/veckan.......rejääla pass för benen...

muezzolok
2004-01-05, 15:42
tycker även att d räcker med axlar eftersom de körs även när man kör ryggen och bröst.....

muezzolok
2004-01-05, 15:49
Hur tycker ni att det e med magträningen att jag har delat upp det i 2 delar!?

hade tänkt fokusera övre magen med crunches på mån och reverse crunches på fre.....

och skulle nån kunna tala om hur många gram protein resp kolhydrater jag ska ta innan träning...typ kvarten innan!?

King Grub
2004-01-05, 15:51
Originally posted by muezzolok
hade tänkt fokusera övre magen med crunches på mån och reverse crunches på fre.....


Du kan inte träna övre eller nedre mage! Det är allt eller inget. Du kan inte träna delar av en muskelfiber.

muezzolok
2004-01-05, 16:26
jo jag vet........men crunches tränar o slår mest mot övre delen av magen.......det känner man ju....eller...?

King Grub
2004-01-05, 16:57
Originally posted by muezzolok
jo jag vet........men crunches tränar o slår mest mot övre delen av magen.......det känner man ju....eller...?

Nej. Mjölksyra kanske samlas på olika ställen, men du kan inte aktivera övre eller nedre delen av magen med olika övningar.

Nils
2004-01-05, 16:59
Originally posted by King Grub


Nej. Mjölksyra kanske samlas på olika ställen, men du kan inte aktivera övre eller nedre delen av magen med olika övningar.
Men det räcker ju. Mjölksyra stimulerar ju muskeluppbyggnad!
Nils

pettan85
2004-01-05, 17:36
Originally posted by muezzolok
Hur tycker ni att det e med magträningen att jag har delat upp det i 2 delar!?

hade tänkt fokusera övre magen med crunches på mån och reverse crunches på fre.....

och skulle nån kunna tala om hur många gram protein resp kolhydrater jag ska ta innan träning...typ kvarten innan!?

Hur mycket kolhydrater och protein du ska ta innan träningen ? Ät en middag eller rättare sagt en rejälmåltid 1-2 timmar innan träningen bestående av kolhydrater, protein och fett alltså en ordrentligt sammansatt måltid. Själv äter jag alltid ca 1 h innan jag börjar träna sen svepar en proteindrink med 50-60 g protein i tillsammans med 100 g godis efter träningen.

Kallingen
2004-01-05, 18:44
Vet inte om jag kör mycket eller du lite set. Jag kör 10+ set på dom större grupperna som bröst, rygg och axlar (ev. 8-10 på axlar) Armar och mindre ligger nog på 6-8 set ungefär.

Det var väl det jag hade att poängtera, hur passet ser för övrigt är upp till dig vad du trivs med och tycker känns bra :cheers:


mvh Joakim

JAM
2004-01-05, 18:52
Originally posted by Nils

Men det räcker ju. Mjölksyra stimulerar ju muskeluppbyggnad!
Nils Men det är ju inte att få mjölksyra i musklerna man är ute efter när man styrketränar...

Nils
2004-01-05, 19:00
Originally posted by JAM
Men det är ju inte att få mjölksyra i musklerna man är ute efter när man styrketränar...
Nä. Men det har gjorts studier för att minska blodflödet i en muskel under träning för att framkalla mer syrebrist i syfte att ge större muskeltillväxt.
Och muskeltillväxt är ändå ett av målen.
Nils

King Grub
2004-01-05, 19:23
Men samtidigt för ju mjölksyra med sig fria radikaler med en katabol effekt. Plus att det faktum att mjölksyran bildats snarare är ett tecken på muskeluttröttning än muskelöverbelastning. Eller?

muezzolok
2004-01-05, 20:10
King Grub....så du menar att man tränar hela magen lika effektivt mha vanliga crunches?!

King Grub
2004-01-05, 20:12
Originally posted by muezzolok
King Grub....så du menar att man tränar hela magen lika effektivt mha vanliga crunches?!

Crunches tränar hela magen. Därmed inte sagt att en övning är tillräckligt för att träna upp en funktionell styrka. Läs Allans best-of artikel:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11626