handdator

Visa fullständig version : Doublepro vs Diet fuel vs Casein 100% ?


Vivaldi
2011-11-09, 12:46
Tjena, jag har snart tänkt att inhandla ett nytt proteinpulver, men tänkt satsa mer åt något som kan användas som nattprotein/pudding osv då jag även skall börja använda EAA istället för Vassle.

Efter att ha kolalt runt länge och väl verkar de absolut bästa pulvrerna vara Eiselt's Double Pro, Body Science: Casein 100%, samt Body Science: Diet Fuel, då jag skall inhandla ett i chokladriktning och ett med vaniljsmak undrar jag över era erfarenheter och åsikter angående dessa.

Till det hela hör även att jag är ganska så nojig över att det skall vara så opti som möjligt, vilket fick mig att reagera på de 7g Kolhydraterna som Body Science Casein innehåller per 100g. Men då denna produkt bara kostar 149kr för 750g är det dock lockande för något som enligt ett flertal recensenter skall vara lika gott, eller godare än Doublepro som ju annars är vitt hyllat på byggarforum. Då Body Science Diet fuel har bättre näringsvärde är jag även lockad av detta, men om den har jag hittat mindre fakta då det gäller smak samt konsistens.
Jag har efter detta även kollat in Fairings Sloow protein som verkar bra och ligger inom samma prisklass och tydligen skall vara ok Vaniljsmak på.

Så svara gärna på så många avföljande frågor ni kan:
Bäst smak Choklad *drool*:
Bäst konsistens vid pudding *cupid*:
Bäst smak Vanilj ( denna är jag mest vilse vid *screwy* ):
Bäst Innehållsmässigt värde: ( dtvs, är Casein 100% mycket sämre än diet fuel / Double Pro, eller är jag optinojig då det gällder detta ?)
Samt vad ni rekomenderar ( om ni ej orkar svara på alla / har något annat ):

Tack på förhand :thumbup:

Bailah
2011-11-09, 13:12
Aldrig testat Diet Fuel. Men kan säga att Double Pro är det absolut godaste protein jag någonsin testat. Double choklad är kärlek. Plain and simple!

vicarious
2011-11-09, 13:15
Bäst smak Choklad *drool*:
Bäst konsistens vid pudding *cupid*:
Bäst smak Vanilj ( denna är jag mest vilse vid *screwy* ):
Bäst Innehållsmässigt värde: ( dtvs, är Casein 100% mycket sämre än diet fuel / Double Pro, eller är jag optinojig då det gällder detta ?)
Samt vad ni rekomenderar ( om ni ej orkar svara på alla / har något annat ):


1. Body Science Casein 100% Chocolate Almond.
2. Double Pro Double Chocolate.
3. Fairing Sloow Vanilla Ice Cream.

Skillnaderna i fett och kolhydrat är ganska små, det handlar ju om ett par gram på sin höjd så det är inget jag bryr mig om.

Inget av de märken nu nämner är dåliga så vad du än väljer blir det lyckat :)

Vivaldi
2011-11-09, 13:36
Någon som testat Double Pro samt Diet fuel i smakerna Vanilj, i sådana fall vad tyckte ni om dem, och hur står de sig mot fairings Sloow ? ( eller om ni vet något ännu bättre vaniljprotein ? )

Tack för svaren hitills, det lutar starkt år en Chocolate almond för tillfället på chokladfronten, nu skall jag bara bestämma mig för något åt vaniljhållet med :)

Vivaldi
2011-11-09, 13:53
Hur är förövrigt era erfarenheter av Diet fuel i jämfört med casein 100%, i smak ?
Annars funderar jag även starkt på den, på grund av det lägre priset jämfört med Eiselt's protein, men de bättre näringsvärdena ( 75 vs 89 % protein samt 7vs3 g kolhydrat / 100g ! ) jämfört med Casein 100%, men om smakskillnaden är stor kommer jag nog hålla mig till casein 100 % !

Maod
2011-11-09, 14:20
Jag har skrivit en smakrecension på DoublePro, Diet Fuel och Fairings Sloow.

Detta var ju innan BS Casein 100% fanns. Nu är det Double chocolate almond som regerar i min mun och i mitt tycke den som är bäst för pudding.

Recensionen ligger på OB (Ett forum man inte får länka till här tydligen).

ThisIsTheOne
2011-11-09, 14:44
Hur är förövrigt era erfarenheter av Diet fuel i jämfört med casein 100%, i smak ?

Kaseinet är godare än Diet Fuel, men det senare har "bättre" näringsvärden och är framför allt snällt mot magen. Päronsplit tycker jag är bäst av Diet Fuel-smakerna.

Double Pro:s choklad är grym. Övriga smaker inte alls lika bra.

RassK
2011-11-09, 15:46
Miscellärt kasein (Casein 100%) > Kalciumkaseinat (Dietfuel)
Både i smak, näringsvärden och effekt under diet.

Och pris.

Vivaldi
2011-11-09, 20:57
Miscellärt kasein (Casein 100%) > Kalciumkaseinat (Dietfuel)
Både i smak, näringsvärden och effekt under diet.

Och pris.

Även om sagda kasein innehåller 7g Kolhydrat / 100g ?, Tänker socker + sent på kvällen = no good for you

Åt Vaniljhållet verkar hitills Fairings Sloow vara mest attraktiv då den har mycket bra näringsvärden samt skall vara god, undrar dock vad ni tycker o mden jämfört med Casein FX som tydligen skall vara helt ok den med ?

vicarious
2011-11-09, 20:59
socker + sent på kvällen = no good for you

Inte är det någon fara.


Åt Vaniljhållet verkar hitills Fairings Sloow vara mest attraktiv då den har mycket bra näringsvärden samt skall vara god, undrar dock vad ni tycker o mden jämfört med Casein FX som tydligen skall vara helt ok den med ?

Tycker helt klart Sloow är godare men FX är prisvärdare.

Vivaldi
2011-11-09, 21:42
Inte är det någon fara.



Tycker helt klart Sloow är godare men FX är prisvärdare.

Tack för snabbt och bra svar :)
Det jag menade med det senare inlägget var att nästan alla andra kasein jag spanat in i princip ej har några kolhydrater alls, men jag tror nog jag skall köra på Casein-FX Almond-Chocolate, Fairings Sloow Vanilla Ice-Cream samt en fin burk med Eaa-XX.

Har i övrigt tänkt att inta dessa pulver under följande stunder:

Vid frukost ( speciellt min proteindavosgröt ! ) för att ge en jämn utsöndring fram tills nästa måltid
Som nattprotein
Som ingrediens vi eventuell bakning/andra utsvävningar i köket

Samt ta EAA-XX innan och efter träning, Vassle har jag tänkt strunta i i fortsättningen då det verkar onödigt i och med Eaa'n, och då Kaseinet skall vara smarrigare.

vicarious
2011-11-09, 22:46
T
Det jag menade med det senare inlägget var att nästan alla andra kasein jag spanat in i princip ej har några kolhydrater alls


Har man inte en extremt snål kaloribudget ser jag inte det som något problem. 2 eller 7 gram kolhydrater per 100g, skillnaden är liten.

Landström
2011-11-10, 00:05
Har man inte en extremt snål kaloribudget ser jag inte det som något problem. 2 eller 7 gram kolhydrater per 100g, skillnaden är liten.

+1

Ger en obefintlig skillnad om man slår ut det på hela ens kaloriintag. Ska man sköta kosten bra måste man lära sig att INTE sila mygg och svälja kameler. :thumbup:

Sheogorath
2011-11-10, 06:55
Även om sagda kasein innehåller 7g Kolhydrat / 100g ?, Tänker socker + sent på kvällen = no good for you

Åt Vaniljhållet verkar hitills Fairings Sloow vara mest attraktiv då den har mycket bra näringsvärden samt skall vara god, undrar dock vad ni tycker o mden jämfört med Casein FX som tydligen skall vara helt ok den med ?

Jag äter en rejäl skål pasta omkring 21-snåret varje kväll. Jag går stadigt ner i vikt, midjemåttet krymper och styrkan ökar eller bibehålls på gymmet. Menar du att det inte är bra för mig?

Vivaldi
2011-11-10, 07:59
Tack för svaren alla byggare, bulkare och biffar <3
Skall nog inhandla Sloow och Casein 100% ( ingen som testat sistnämnda i Vanilla ? )
Snabb fråga bara, är det värt att köpa EAA-XX, eller är det egentligen någon egentlig skillnad mot EAA-X som ju är 50 kr billigare för en 800g burk och enbart saknar 2 aminosyror ?

vicarious
2011-11-10, 10:29
Tack för svaren alla byggare, bulkare och biffar <3
Skall nog inhandla Sloow och Casein 100% ( ingen som testat sistnämnda i Vanilla ? )

Jo jag har smakat BS Casein 100% vanilj och den är helt OK men jag tycker Sloow är godare. Casein 100% är billigare däremot.


Snabb fråga bara, är det värt att köpa EAA-XX, eller är det egentligen någon egentlig skillnad mot EAA-X som ju är 50 kr billigare för en 800g burk och enbart saknar 2 aminosyror ?

Du får kolla på innehållsförteckningen och se vad det är som skiljer de två produkterna åt. Sedan föreslår jag att du kollar upp dessa ämnen och tar reda på vilken forskning det finns om dessa. Sedan får du ta beslutet huruvida du tycker dessa ingredienser är värda prisskillnaden. Det finns förresten en helt vanlig EAA produkt från BS utan några X alls.

Vivaldi
2011-11-10, 10:42
Jo jag har smakat BS Casein 100% vanilj och den är helt OK men jag tycker Sloow är godare. Casein 100% är billigare däremot.



Du får kolla på innehållsförteckningen och se vad det är som skiljer de två produkterna åt. Sedan föreslår jag att du kollar upp dessa ämnen och tar reda på vilken forskning det finns om dessa. Sedan får du ta beslutet huruvida du tycker dessa ingredienser är värda prisskillnaden. Det finns förresten en helt vanlig EAA produkt från BS utan några X alls.

Been there, done that, det jag menar är att då jag kollat upp innehåll är det ju bara ALC som skiljer dem åt, men vet ej hur stor effekt detta skulle ha ?

vicarious
2011-11-10, 10:53
Been there, done that, det jag menar är att då jag kollat upp innehåll är det ju bara ALC som skiljer dem åt, men vet ej hur stor effekt detta skulle ha ?

Prova sök lite på nätet och här på forumet :)

Jag hade inte betalat extra för ALC.

Vivaldi
2011-11-11, 10:43
Tackar för alla svar samt all hjälp:

Skall inhandla följande då mitt Whey80 tagit slut ( vilket sker inom en snar framtid ) :
2kg Casein 100% Chocolate Almond
Body Science EAA-X 800g
750g Fairing Sloow Casein Vanilla Ice Cream

Nu är det bara att hoppas på en julrea med ....