handdator

Visa fullständig version : Vakna mitt i natten av långsamt protein?


as0k
2011-11-09, 07:23
Jag har börjat äta 500g kvarg och en proteindrink ca 60min innan jag lägger mig, och varje dag nu så vaknar jag mitt i natten, nästan alltid runt 2-tiden, och känner mig pigg och har väldigt svårt att somna om.
Jag har testat att skippa kvargen två gånger senaste veckan och då har jag inte vaknat förrän klockan ringer vid 6...

Är det fler som upplever detta? Beror det på mycket långsamt protein innan läggdags, eller kan det vara något i kvargen? (typ magnesium:et)

I övrigt ligger jag på runt 2, max 2,5g protein/kv och ett litet kcal-underskott.

begt
2011-11-09, 08:01
Att vakna mitt i natten under högproteindiet är i alla fall för mig mer regel än undantag. Inte ovanligt alls att jag måste pinka 1-2 gånger, trots att jag aldrig brukar göra det när jag har lägre proteinintag.

rooz
2011-11-09, 08:08
Att vakna mitt i natten under högproteindiet är i alla fall för mig mer regel än undantag. Inte ovanligt alls att jag måste pinka 1-2 gånger, trots att jag aldrig brukar göra det när jag har lägre proteinintag.
+1.

Men med högprotein så ligger jag på ca. 4.2-5G KGV

1684_
2011-11-09, 10:13
Kissar mycket ja, vaknar oxå mitt i natten. Men jag kutar jämt på toa, sen e jag ju en tös med...

as0k
2011-11-09, 10:54
Men jag behöver inte kissa när jag vaknar. Och dom gångerna jag skippar kvargen och inte vaknar mitt i natten så har jag ersatt det proteinet med nått annat, typ tonfisk, så proteinmängden är samma :)

Sent from my Nexus One using Tapatalk