handdator

Visa fullständig version : finns det gratis personlig träning på nätet?


SannaK
2011-11-08, 21:12
som kan hjälpa mig med kosten också.

är det någon som vet?

jag vet inte om jag bara är otålig med resultaten, men jag vill veta.

limenka
2011-11-08, 21:13
Kolozzeum, du har startat många trådar så du borde ha förstått att man får hjälp här.

SannaK
2011-11-08, 21:27
Kolozzeum, du har startat många trådar så du borde ha förstått att man får hjälp här.


ja, det har jag. första 6 månaderna så visste jag inget om kostupplägg till träning och mål, så det har ju tagit upp tid för mitt mål.
jag vet ju inte om något händer, och det känns frustrerande, gör jag allt förgäves?
jag tränar ju helkropp 2 dagar i veckan, men eftersom det inte är så mycket, så kanske det tar väldigt lång tid för att se resultat, oh hur vet jag att jag blir tajtare i kroppen utan att bara ha muskler med fett på?
har börjat ätit på balans istället för underskott.

och för att hålla sig till den slutgiltiga vikten måste man ju öka på kalorierna, men jag känner då att byxorna blivit hårdare ändå.
tänkte gå ner några kilo så att det blir mer från scratch.

gör jag ens rätt för mitt mål...jag blir galen.
sen kommer några som går från slapp hud till tajt kropp på 4 veckor...say what??

Idefi
2011-11-08, 21:30
sen kommer några som går från slapp hud till tajt kropp på 4 veckor...say what??

Sådana reklamer som man ser på t.ex porrsidor och youtube etc? -.- bara bullshit.

SannaK
2011-11-08, 21:42
Sådana reklamer som man ser på t.ex porrsidor och youtube etc? -.- bara bullshit.

nej, riktiga pt bilder.

Eddie Vedder
2011-11-08, 21:44
nej, riktiga pt bilder.

Hur har du avgjort riktigheten i informationen? :)

SannaK
2011-11-08, 21:49
Hur har du avgjort riktigheten i informationen? :)

hur? att det är en erkänd pt med för och efterbilder.

difeddy
2011-11-08, 21:52
hur? att det är en erkänd pt med för och efterbilder.

Du får en smiley från mig. :)

Det mesta är trams, om man ska vara rakt på sak. Marknadsföring kallas det för.

Eddie Vedder
2011-11-08, 21:53
hur? att det är en erkänd pt med för och efterbilder.

Du ska nog vara lite mer ifrågasättande än så är mitt råd. :)

SannaK
2011-11-08, 21:54
Du får en smiley från mig. :)

Det mesta är trams, om man ska vara rakt på sak. Marknadsföring kallas det för.

pt kampen har du väl hört talas om? det är ju inte fejk.

Proxy
2011-11-08, 21:55
hur? att det är en erkänd pt med för och efterbilder.

Skärp dig nu för bövelen. Det är 100% skitsnack, lär dig vara åtminstone lite källkritisk.

SannaK
2011-11-08, 21:55
Du ska nog vara lite mer ifrågasättande än så är mitt råd. :)

efter att ha varit medlem här, så slänger jag allt som står i kvällsbilagorna och annan skräp media.

men detta är på riktigt. pt kampen :)

SannaK
2011-11-08, 21:56
Skärp dig nu för bövelen. Det är 100% skitsnack, lär dig vara åtminstone lite källkritisk.

spana in detta:
ptkampen.se

paatrik
2011-11-08, 21:58
Vad för syfte skulle den personen då ha? Det enda jag kan tänka mig är ifall du får delta i studier, utförda av diverse universitet.

difeddy
2011-11-08, 21:58
pt kampen har du väl hört talas om? det är ju inte fejk.

Självklart blir man mer motiverad om man får rikligt med stöd under tiden, men man ska inte underskatta lättheten att manipulera bilder som dessa. Bara för att det är en etablerad kedja så innebär det inte att de är stenärliga. Man manipulerar bilder hela tiden. Även om det är så enkelt som att raka kroppen och hitta bättre ljus, men det är inte sällan bilden är missvisande.

(För att förtydliggöra mitt resonemang: man har anledning att prestera ordentligt när fokuset är riktat mot en själv och ens omgivning stöttar en. Däremot ska man inte förvänta sig de resultat som marknadsföringen försöker demonstrera.)

Eddie Vedder
2011-11-08, 21:59
spana in detta:
ptkampen.se

Ja gör exakt som någon där då. Om du nog är övertygad om att allt där är optimalt och korrekt.

SannaK
2011-11-08, 22:01
Ja gör exakt som någon där då. Om du nog är övertygad om att allt där är optimalt och korrekt.

det har jag aldrig sagt.
ni ville se bilder hur dessa resultat kunde vara möjliga på så kort tid.
pt kampen är väl 10 veckor.

hur de har gjort har jag ingen aning om.

Rahf
2011-11-08, 22:04
De tränar stenhårt och disciplinerat, samt har förmodligen en matrutin som heter duga. +15kg på tio veckor är fullt möjligt om man är rätt tjock från början. Speciellt om man går från soffpotät till aktiv idrottsman/idrottskvinna.

SannaK
2011-11-08, 22:06
De tränar stenhårt och disciplinerat, samt har förmodligen en matrutin som heter duga. +15kg på tio veckor är fullt möjligt om man är rätt tjock från början. Speciellt om man går från soffpotät till aktiv idrottsman/idrottskvinna.


precis som att få synligt 6 pack efter dem veckorna om man redan har väldigt lite kroppsfett.

Rahf
2011-11-08, 22:16
För att svara på din fråga: Det finns säkert. Hur bra denna 'personliga träning' är lämnar jag osagt. Man ska inte förvänta sig något utav en tjänst där folk faktiskt bör få betalt för sin expertis.

Baserz
2011-11-08, 22:56
Det jag tycker verkar vanligt i såna sammanhang med före och efterbilder är att man tar en hyggligt musklad person med lite övervikt på sig i 'före' bilderna. Sedan tar man bilder där personen är deffad i efter bilderna och liten touch av photoshop. Det är viss skillnad mellan bygga muskelmassa och att 'deffa fram' den man redan har.

Ramses
2011-11-08, 23:07
Varför inte bara betala en vettig PT och jobba hårt som fan? Tänk på att det är det senare som ger resultaten! Alla som skaffar PT kommer inte automatiskt i form...

Glen
2011-11-09, 00:04
Du har kanske någon i din närhet som har ok koll som du kan träna tillsammans med? I övrigt är min uppfattning att detaljer är bra men man kommer rätt långt med att köra rätt basic. Träna hårt, lyft tunga vikter och ät vettig mat i lagom mängd. Resultaten kommer med tiden, det är min erfarenhet.

MtotheM
2011-11-09, 01:06
det har jag aldrig sagt.
ni ville se bilder hur dessa resultat kunde vara möjliga på så kort tid.
pt kampen är väl 10 veckor.

hur de har gjort har jag ingen aning om.

Att gå ner 12kg på 10 veckor är ett bra jobb. Men jag ser inte hur andra inte skulle kunna göra det. Jag har då gått ner 10kg på 10veckor själv och skulle kunnat gå ner ännu snabbare om jag så velat göra det genom att bara använda mig av deffguiden. Kan även tillägga att det är min första deff. Det är busenkelt att tappa vikt i teorin, men det är i praktiken dom det kan kärva. Har man dålig disciplin så visst kanske en PT är bra. Men är man bara ovillig att ge sig själv en ärlig chans så tycker jag inte det är värt pengarna att ha en PT.

Lychgate
2011-11-09, 07:26
Finns säkert dom som kan dela med sig av kunskaper och agera PT på nätet. Gör det själv åt några personer. Problemet kan vara att hitta någon man trivs med när kommunikationen förs genom text/skype/telefon etc. Man får även ta stort personligt ansvar när man inte har det fysiska stödet under träningspass så man faktiskt tränar hårt och äter rätt därutöver.

Inge Enveten
2011-11-09, 07:28
Ditt problem är att du tror det finnas någon magisk lösning. Du tror att det finns något sätt varpå allt kommer enkelt. Och sanningen är att det är enkelt, i teorin. Att folk sedan får problem i realiteten därför att det är svårt att hålla sig borta från mat som inte är förenlig med ens kostupplägg eller att folk struntar i att träna därför att det är bekvämare att ligga i soffan än på en hård bänk med en stång i händerna är en sak.

Gör det enkelt för dig själv och inse att det tar tid att nå resultat.

Gör det ännu enklare och inse att det finns inga som helst magiska träningsprogram eller kostupplägg. Inte ens med olagliga produkter kommer resultaten utan arbete.

Du hittar ingen PT online som klår den samlade kunskap som finns bland medlemmarna på detta forum. Det vore idioti att betala för en tjänst du får bättre på annat håll och dessutom gratis.

rooz
2011-11-09, 07:29
Går ner mera. Är man fet så är man och får deffa bort mera..

Nitrometan
2011-11-09, 08:10
Går ner mera. Är man fet så är man och får deffa bort mera..

Jo, fast deffar man för hårt/snabbt/fel så är risken stor att man tappar mycket av den muskelmassa man kanske hade.

Att bara sluta äta är inte bra.

rooz
2011-11-09, 08:18
Jo, fast deffar man för hårt/snabbt/fel så är risken stor att man tappar mycket av den muskelmassa man kanske hade.

Att bara sluta äta är inte bra.

Sluta äta, och äta mindre är det skillnad på.

Jag vet vad i kosten som gjorde att jag vägde 120, och jag vet vad jag borde äta för att gå ned.

Svårt? Inte direkt.

SannaK
2011-11-09, 23:51
Varför inte bara betala en vettig PT och jobba hårt som fan? Tänk på att det är det senare som ger resultaten! Alla som skaffar PT kommer inte automatiskt i form...

för att jag pluggar så det blir väldigt dyrt.

SannaK
2011-11-09, 23:52
Du har kanske någon i din närhet som har ok koll som du kan träna tillsammans med? I övrigt är min uppfattning att detaljer är bra men man kommer rätt långt med att köra rätt basic. Träna hårt, lyft tunga vikter och ät vettig mat i lagom mängd. Resultaten kommer med tiden, det är min erfarenhet.

jo, jag försöker så gott det går. höjer så ofta jag kan och äter på balans :)

SannaK
2011-11-09, 23:53
Att gå ner 12kg på 10 veckor är ett bra jobb. Men jag ser inte hur andra inte skulle kunna göra det. Jag har då gått ner 10kg på 10veckor själv och skulle kunnat gå ner ännu snabbare om jag så velat göra det genom att bara använda mig av deffguiden. Kan även tillägga att det är min första deff. Det är busenkelt att tappa vikt i teorin, men det är i praktiken dom det kan kärva. Har man dålig disciplin så visst kanske en PT är bra. Men är man bara ovillig att ge sig själv en ärlig chans så tycker jag inte det är värt pengarna att ha en PT.


det har inte med diciplinen att göra, utan att jag är orolig att jag inte tränar "rätt", men jag höjer vikterna och så så ofta jag kan.

SannaK
2011-11-09, 23:56
Ditt problem är att du tror det finnas någon magisk lösning. Du tror att det finns något sätt varpå allt kommer enkelt. Och sanningen är att det är enkelt, i teorin. Att folk sedan får problem i realiteten därför att det är svårt att hålla sig borta från mat som inte är förenlig med ens kostupplägg eller att folk struntar i att träna därför att det är bekvämare att ligga i soffan än på en hård bänk med en stång i händerna är en sak.

Gör det enkelt för dig själv och inse att det tar tid att nå resultat.

Gör det ännu enklare och inse att det finns inga som helst magiska träningsprogram eller kostupplägg. Inte ens med olagliga produkter kommer resultaten utan arbete.

Du hittar ingen PT online som klår den samlade kunskap som finns bland medlemmarna på detta forum. Det vore idioti att betala för en tjänst du får bättre på annat håll och dessutom gratis.

absolut inte en magisk lösning, men något som gör det enklare och snabbare. men allt beror ju på vad ens mål är.
jo, jag vet, alla är super duktiga och kunniga här. utan dessa skulle jag vara helt nollställd med hur det fungerar.
jag är mest orolig över tiden över resultaten. men nu har jag lärt mig så mycket, så vet hur jag ska lägga upp allt för att nå mitt mål, vilket det än är.

SannaK
2011-11-09, 23:57
Går ner mera. Är man fet så är man och får deffa bort mera..

vem har sagt något om fet?....=/
jag är 1.72 och väger 62..

Cerberus
2011-11-10, 04:33
oron att inte träna rätt(eller optimalt) har jag emellanåt trots över 7 års seriöst byggande o deffande. man kan va helt säker i perioder, men ja vet inte. kanske bara e jag som e sån.