handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som är bittra eller tänkt börja vara det


Grotesk
2011-11-08, 11:43
Är du bitter? Hatar du allt och alla? Suger livet?

Välkommen.

Morrris
2011-11-08, 11:45
Så. Nu har jag skrivit i tråden. Kommer det ändra på nåt? Nej, allting är fortfarande för jävligt.

Grotesk
2011-11-08, 11:45
Så. Nu har jag skrivit i tråden. Kommer det ändra på nåt? Nej, allting är fortfarande för jävligt.

Bra.

hahavaffan
2011-11-08, 11:50
Vetenskapliga artiklar kan suga min ***. Varför, varför, varför, varför pluggar jag? Jag kommer få råd med en extra flaska Explorer i månaden, men jag kommer ändå tvingas ta den i röven i X antal år som konsult innan jag kan säga upp mig och bli bilmekaniker.

Idefi
2011-11-08, 11:51
Livet är så roligt som du gör det till :)

Kan dock tillägga att det suger att vara arbetslös ..

ARMSTARK
2011-11-08, 11:54
Det sög 24/7 förut, men nu har jag börjat gå på krogen igen så nu suger det bara 24/5. ;)

Arf Pingvin
2011-11-08, 11:57
Vetenskapliga artiklar kan suga min ***. Varför, varför, varför, varför pluggar jag? Jag kommer få råd med en extra flaska Explorer i månaden, men jag kommer ändå tvingas ta den i röven i X antal år som konsult innan jag kan säga upp mig och bli bilmekaniker.

Bilmekaniker är tidernas skitjobb. Det vill du inte syssla med.

Det här borde vara tråden för mig men efter att jag sa upp mig som bilmekaniker för snart ett år sen har saker börjat ordna upp sig så smått. Visst är allt skit fortfarande men det vore förmätet att whina när det kan vara så mycket värre.

tntballe
2011-11-08, 12:03
Bilmekaniker är tidernas skitjobb. Det vill du inte syssla med.

Det här borde vara tråden för mig men efter att jag sa upp mig som bilmekaniker för snart ett år sen har saker börjat ordna upp sig så smått. Visst är allt skit fortfarande men det vore förmätet att whina när det kan vara så mycket värre.

Så nu är du någonstans i mitten, varken bra eller dåligt, mitt i den gråsunkiga sörjan där man inte vet om man ska skratta eller gråta?

Yes
2011-11-08, 12:26
Lever på hopp och höga förväntningar. Återkommer när bubblan spruckit.

Arf Pingvin
2011-11-08, 12:30
Nej det skulle jag inte heller säga, det är ingen gråsunkig vardag utan mer upp och ner. Tänker inte orda så mycket mer om det :)

Onigiri
2011-11-08, 12:40
Vad fan Grotesk. Det finns så mycket att glädjas åt, är det inte bortkastat att gubbsura över tråkigheter och brister i vardagen? Det är bittra attityder som gör oss blinda för att uppskatta små simpla saker i vardagen. Lägg ner det här "gammal gubbe/Piranha" whinet nu pojkar! :)

hultman
2011-11-08, 12:43
Har det förjävla bra. Får se hur länge det varar.

Pernam
2011-11-08, 12:56
Livet är bara en räcka upprepade pungsparkar. Så fort man tror att man äntligen fått övertaget, så tjoff! Sen ligger man där, vrider sig i plågor och undrar vad fan som hände...

Idefi
2011-11-08, 13:45
"Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss"

KlopFer
2011-11-08, 13:51
Life is bajs

Tricklew
2011-11-08, 14:02
Hade jag arbetat heltid hade jag nog varit enormt bitter, nu är jag istället rätt så lycklig, och fattig


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Juxta
2011-11-08, 14:08
Hade jag arbetat heltid hade jag nog varit enormt bitter, nu är jag istället rätt så lycklig, och fattig


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Oj vad jag känner igen det där. Jag ska göra en lång resa i vinter och gick därför upp till heltid nu i oktober och månaderna framöver. Fyfan va mitt humör har ändrats. Jag är en arg man som vill slå folk på käften hela tiden. Innan så kunde jag stå ut med ganska mycket, trots min ilska.

von huff
2011-11-08, 14:49
Ganska skit som alltid.Förstörd kropp och oviss framtid.Tur att man endå är vacker och har stor k*k

Aight
2011-11-08, 15:02
Lever på hopp och höga förväntningar. Återkommer när bubblan spruckit.
Hahaha sorgligt men, mitt liv i ett nötskal, att man aldrig lär sig...

Arf Pingvin
2011-11-08, 15:10
Ganska skit som alltid.Förstörd kropp och oviss framtid.Tur att man endå är vacker och har stor k*k

Det var visst en låt...

OCrL71ARi8A#!

zeusden1
2011-11-08, 15:13
Det var visst en låt...

OCrL71ARi8A#!

Fast å andra sidan. Har man stor kåk är det bara att bo i den.

Grotesk
2011-11-08, 15:33
Vad fan Grotesk. Det finns så mycket att glädjas åt, är det inte bortkastat att gubbsura över tråkigheter och brister i vardagen? Det är bittra attityder som gör oss blinda för att uppskatta små simpla saker i vardagen. Lägg ner det här "gammal gubbe/Piranha" whinet nu pojkar! :)

Sluta skräpa i min tråd. Jag föddes bitter.

Spartansk
2011-11-08, 17:15
Ja, jag är jävligt bitter. Jag har insett att jag aldrig kommer kunna lyfta bänkpress utan att det kommer någon jävel och passar mig.

von huff
2011-11-08, 18:25
Det var visst en låt...

OCrL71ARi8A#!

Vad menar du?Klart man är nöjd om man har stor kåk.Vad tänkte du på SnUSKHUMMER

filmjölk
2011-11-08, 19:17
Jag är rätt bitter. Jag vill inte jobba, ändå är jag tvungen att jobba heltid. Jag vill vara ledig förfaaan!

elBjurro
2011-11-08, 19:37
Ingen sömn, bara jobb, ynklig ledighet, inge öl hemma, belånad till bristningsgränsen, ingen kvinna, trasig bil, eftersatt hus, för högt blodtryck, oregelbunden puls, hjärtsjuk morfar, ryggsjuk farsa, cansersjuk chef, ostädat, odiskat, för varm november, skit på tvn, lerigt på jobbet, telia å ständig huvudvärk är en del av det som gör mig bitter nuförtiden.. säger dom.

yeahgrr
2011-11-08, 19:55
Slipknot sammanfattar det ganska bra i den här låttiteln.....

http://www.youtube.com/watch?v=F1xxHQBIITA

bombenx
2011-11-08, 20:09
Det sög 24/7 förut, men nu har jag börjat gå på krogen igen så nu suger det bara 24/5. ;)

Jag är med dig! Fast 24/4 för mig..

Spartansk
2011-11-08, 20:15
Det sög 24/7 förut, men nu har jag börjat gå på krogen igen så nu suger det bara 24/5. ;)

Jag är med dig! Fast 24/4 för mig..

Jag hatar krogen, så jag är bitter både när jag arbetar och roar mig.

Eddie Vedder
2011-11-08, 22:05
Jag är inne i en hoppfull och optimistisk period just nu. Jag var inställd på att aldrig någonsin få uppleva det så det kanske är värt att förverkliga den här perioden med ett inlägg här. :)

Angående topic har jag dock aldrig känt mig bitter, aldrig vad jag kan erinra mig. Men en konstant känsla av svart eller (i bästa fall) olika nyanser av grått har annars varit den allmänna känslan. Jag hoppas och hoppas att den här perioden inte är ett undantag utan snarare början av en vändning.

Zaqwer
2011-11-08, 22:26
Ingen sömn, bara jobb, ynklig ledighet, inge öl hemma, belånad till bristningsgränsen, ingen kvinna, trasig bil, eftersatt hus, för högt blodtryck, oregelbunden puls, hjärtsjuk morfar, ryggsjuk farsa, cansersjuk chef, ostädat, odiskat, för varm november, skit på tvn, lerigt på jobbet, telia å ständig huvudvärk är en del av det som gör mig bitter nuförtiden.. säger dom.

Du kanske kan glädja dig lite i att du bjöd mig på ett skratt i alla fall :) Men allvarligt, det löser sig ska du se!

Olegh
2011-11-08, 22:28
Periodare. Ibland får bitterheten härja fritt, men oftast lyckas jag ha tankarna på annat.

Gabriel174
2011-11-08, 22:30
Fml.

Sheogorath
2011-11-08, 22:32
Jag är bitter av naturen men livet flyter på så bra nu att jag mer har det som ett sidospår i min personlighet. Det livar upp lite på arbetsplatsen att vara bitter emellanåt helt enkelt.

Beelz
2011-11-08, 22:57
"Det finns ingen mening, det finns inga objektiva värden. Ingenting är sant och allt är tillåtet. Tillvaron är i princip meningslös och slumpen regerar."

Chrillee
2011-11-08, 22:58
Hade jag arbetat heltid hade jag nog varit enormt bitter, nu är jag istället rätt så lycklig, och fattig


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Ja det är fan värdelöst. Men att vara arbetslös på heltid är nog inte heller att föredra, även om det kan vara jävligt skönt.

Jobba 50%, men tjäna som 100% hade varit drömläget.


"Det finns ingen mening, det finns inga objektiva värden. Ingenting är sant och allt är tillåtet. Tillvaron är i princip meningslös och slumpen regerar."

Postmodernism?

Beelz
2011-11-08, 23:03
Ja det är fan värdelöst. Men att vara arbetslös på heltid är nog inte heller att föredra, även om det kan vara jävligt skönt.

Jobba 50%, men tjäna som 100% hade varit drömläget.




Postmodernism?

nihilism

Grotesk
2011-11-08, 23:15
"Misstro alla, alla jävlar ljuger."

Baluu
2011-11-09, 00:24
Arrrghh. Jag fattar inte hur man orkar vara lärare.
http://assets.diylol.com/hfs/83d/340/376/resized/y-u-no-meme-generator-undergrads-y-u-no-make-sense-b353a9.jpg

Fanns en student som ritade en Y U NO-gubbe ("brain, why u no solve problem?") på sin midterm-tenta för 2 veckor sedan, så lite hopp finns det för framtiden :D

bombenx
2011-11-09, 00:48
Jag hatar krogen, så jag är bitter både när jag arbetar och roar mig.

Då är det tungt..

bulldozer
2011-11-09, 01:03
Ja det är fan värdelöst. Men att vara arbetslös på heltid är nog inte heller att föredra, även om det kan vara jävligt skönt.

Jobba 50%, men tjäna som 100% hade varit drömläget.






Jobbar 65% tjänar som 100%.. Jobbar man natt så funkar det ju :D. Dessutom
är arbetspassen längre så man behöver inte jobba lika många nätter som dagar
heller.

JJOHANSSON
2011-11-09, 01:25
Hatar livet, jorden och alla människor på den 4-5 nätter i veckan.

Äntligen en tråd för mig.




http://albin.shapemeup.se/files/2011/11/daligdagannons.jpg

Grotesk
2011-11-09, 11:21
Vilodag, har inget att göra. Jobba ikväll, uh.

Skitdag. Bitter idag också.

von huff
2011-11-09, 11:52
Jag hade aldrig trott att livet var så tråkigt.Samma skit hela tiden,dessutom blir det för lite alkohol nuförtiden.

Krogbyggaren
2011-11-09, 12:11
Jag är riktigt bitter och trött på Sverige (inte livet). Så jag beslöt mig för att studera i USA ett par år och ha sol varje dag.


U jelly?

Juxta
2011-11-09, 13:00
Jag är riktigt bitter och trött på Sverige (inte livet). Så jag beslöt mig för att studera i USA ett par år och ha sol varje dag.


U jelly?

Nej fyfan. Jag skulle kunna tänka mig att bo i USA max ett år, sen skulle jag vilja döda all reklam, FOX News och den liknande amerikanska mentaliteten.

Krogbyggaren
2011-11-09, 13:16
Nej fyfan. Jag skulle kunna tänka mig att bo i USA max ett år, sen skulle jag vilja döda all reklam, FOX News och den liknande amerikanska mentaliteten.

IhnUgAaea4M

von huff
2011-11-09, 13:28
Skit ner er

Grotesk
2011-11-09, 13:30
Skit ner er

Nu snackar vi!

Osten80
2011-11-09, 13:32
Amatörtråd.

Grotesk
2011-11-09, 13:38
Amatörtråd.

Snälla osten, förgyll min tråd med din bittra närvaro. Alldeles för många skojare här.

Spartansk
2011-11-09, 17:56
En sak jag inte förstår är uttrycket "för ung för att vara bitter". Som jag ser det har man antingen rätt att vara bitter oavsett ålder, eller aldrig rätt att vara bitter alls.

von huff
2011-11-09, 18:06
Klart man kan vara bitter.Jag tycker att det är en bra tråd.Man kan inte vara förbannad hela tiden men bitter kan man vara hela tiden.Jag är rätt bitter på att jobba och endå aldrig ha pengar

Tricklew
2011-11-09, 18:10
Jag stör mig på folk som gnäller över skit de kan påverka, har du ett lågavlönat skitjobb så gör något åt det, lyckas du inte träffa någon tjej så gör något åt det, lägg ner mer energi i det och du kommer bli bättre.

Denna tråd är till stor del fylld med gnällande f*ttor.

Förövrigt så är detta fel tråd för mig, jag är inte bitter, har bara en cynisk människobild.

Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

von huff
2011-11-09, 18:14
Visst är det så men inte så jävla lätt.Om man inte är snygg och har en ordentlig snopp (som jag) och dessutom ett kasst självförtroende blir det svårt med brudar.Det finns dessutom en hel del saker som gören bitter men man inte orkar säga till om t.ex på jobbet då alla skulle hata en efter det

Spartansk
2011-11-09, 18:18
Allting går ju inte att göra någonting åt. Ni som inte är bittra är bara en samling självbelåtna turgubbar- och gummor.

Tricklew
2011-11-09, 18:19
Allting går ju inte att göra någonting åt. Ni som inte är bittra är bara en samling självbelåtna turgubbar- och gummor.

Tur? Vad ger dig intrycket att ditt liv år så extraordinärt svårt kontra någon annans, låt höra, du får inte ligga?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

young_george
2011-11-09, 18:29
Jag funderar på att bli börja bli bitter för att jag inte hittar något i livet som intresserar mig och driver planlöst från det ena till det andra.

O motivation, y u so limited?

von huff
2011-11-09, 18:41
Lite samma problem här.träningen intresserar förståss men ingenting annat.Öldrickande är rätt kul också men dyrt.Tricklew har en poäng, varför skulle ens liv vara svårare än nån annans nog känns det så ibland

tjabon
2011-11-09, 18:54
Life is bajs


http://30.media.tumblr.com/tumblr_lmzzqfZt8L1qjj1suo1_500.png

Sheogorath
2011-11-09, 19:11
man kan inte vara förbannad hela tiden men bitter kan man vara hela tiden.

+1

(om man inte har dragit 370 i marken, då kan man vara förbannad HELA tiden)

Arf Pingvin
2011-11-09, 19:36
Jag stör mig på folk som gnäller över skit de kan påverka, har du ett lågavlönat skitjobb så gör något åt det, lyckas du inte träffa någon tjej så gör något åt det, lägg ner mer energi i det och du kommer bli bättre.

Denna tråd är till stor del fylld med gnällande f*ttor.

Förövrigt så är detta fel tråd för mig, jag är inte bitter, har bara en cynisk människobild.

Nu tycker jag du gnäller. Nåja.

Jag tycker du är lite orättvis. Man kan vara bitter fast man har lyckats både med ett hyggligt jobb och har tjej. Oftast gäller det väl saker som ligger bakåt i tiden. Saker man faktiskt inte kan påverka. Man kan inte gå tillbaks 15 år och välja en annan utbildning/karriär eller gå tillbaks och bli ihop med den där tjejen man ville ha på gymnasiet/högskolan/whatever. Klart man ska få vara bitter om man vill.

Spartansk
2011-11-09, 21:05
Tur? Vad ger dig intrycket att ditt liv år så extraordinärt svårt kontra någon annans, låt höra, du får inte ligga?

Kan ju dra några exempel. Jag är extremt flummig, och med det menar jag mer konkret att jag har långt sämre koncentrationsförmåga, inlärningsförmåga och stresstålighet än genomsnittssvensken. Detta gör mig oförmögen att plugga. Samtidigt gör det att jag inte passar med något jobb som inte kräver utbildning, eftersom de alla kräver att man är någorlunda praktisk. Dessutom innebär det oöverstigliga sociala problem, eftersom folk tenderar att antingen se mig som någon slags pajas som bara skiter i allt, eller en stor byfåne.

Ett annat bekymmer är att jag inte vet vad jag vill bli. Jag har försökt att komma på det genom trial and error, men hittills bara stött på error.

Och nej, jag får faktiskt inte ligga.

Biceps
2011-11-09, 22:07
Mitt liv just nu är ganska ok eftersom jag fortfarande pluggar, även om jag är rätt less på min utbildning... det jag känner en bitterhet över är det faktum att när jag tagit examen så måste jag förvärvsarbeta :(

fiskebulle
2011-11-09, 22:42
EMnO-HZO_aA Typ den bittraste låten jag kan komma på. Jag identifierar mig med texten väldigt väl.