handdator

Visa fullständig version : LeBron - Journal&Football


LeBron
2011-11-08, 04:59
Hängt på här på Kolozzeum ett tag nu och tyckte det var dags att starta en journal för att hålla koll på vad jag håller på med samt dela med mig utav det! :)

Om Mig
* Född 92
* Relativt kort, ~170
* ~75KG just nu

Tar studenten i sommar tillsammans med 93:orna, fick gå om ett år då jag bytte program och kurserna man läste var olika, lika bra att börja om. Ångrar definitivt inte det valet, går ett mycket bättre program och lärt känna fantastiska människor tack vare det bytet! Läser alltså tredje året på Samhällsprogrammet (inriktning RMS).

Jag har alltid gillat att sporta, som liten spelade jag fotboll i ett halvår med det var ingenting för mig, provade på basket och det var grymt kul men laget lades ner och föräldrarna ville inte hjälpa mig hitta ett annat (gick då i sjätte klass). Efter det blev det lite boxning i ett par år som jag sedan tröttnade på och blev lat&tjock. Upptäckte gymmet första året på gymnasiet men även där var jag vilse och visste inte vad jag höll på med men jag körde på ändå. Efter 1½år fattade jag att det jag gjorde var fel och började följa ett schema och det började då ta fart. Innan det körde jag: 30 min på löpband sedan 3 set biceps/mage/axlar och gick hem direkt efter det * VARFÖR BLIR JAG INTE BEEF?!?!? *.

LeBron
Är f.ö ett stort LeBron/Miami Heat fan, alltid gillat den mannen och basket som sport, dock slutade jag växa ganska fort och basket var out of the question för mig. Spelar dock på fritiden under somrarna med friends!

------------

Mål
* Bli starkare, snabbare & bättre.
* Få en ännu bättre form, kanske några kilo lättare
* Never give up, alltid hålla igång

Från och med nu kommer lite pass, kost och annat trams som folk gillar att läsa! Har ni några frågor är det bara att posta. Bilder kommer när jag känner för det, kommer då redigera in dem i min signatur! :)

LeBron
2011-11-08, 05:13
Det här är en sport som många ser på och tänker "gud vad tråkigt", dels för att pauser och för att sporten ser väldigt komplicerad ut. Ge sporten en chans, försök att förstå den så kommer ni absolut älska den, förutsatt att ni inte är emot "lite" kontakt! :)

Jag kom i kontakt med den första året på gymnasiet då jag upptäckte att min skola hade ett eget lag, givetvis jag med direkt.

Började som Defensive Tackle(DT) och min position gick helt enkelt ut på att köra över allt i min väg och "döda" killen med bollen ifall jag fick chansen. Det gick bra, körde på här i 2år och fick även pris för bästa "köttgris", vägde runt 90kg och var grymt explosiv/snabb för att vara så tung på min korta längd. Hur som helst, blev lättare för varje år som gick och klarade inte av den positionen längre så numera spelar jag RunningBack(RB) vilket är jävligt kul, får tänka lite mer än vad jag fick göra som DT samtidigt gör det ont ibland men det går man ta. Kör mitt sista år nu för min skola och tänker göra allt jag kan för att ta hem turneringen som spelas emot 5 andra skolor, har bara vunnit skiten en gång förut.

NFL
Är ett STORT New Orleans Saints fan, det är deras symbol som jag har i min avatar för er som inte förstått det än. Ett grymt bra lag som jag hållit på sedan jag började följa NFL. Ansågs vara "underdogs" ända sedan laget skapades och kom aldrig långt, men 2009/10 vann dom Superbowl och ingen underskattar dem numera! :)

iPS81QtSQUs
^ New Orleans Saints, blir sjuukt taggad av videon varje gång jag ser den!!

Let's go!

buck3tt
2011-11-08, 06:41
NFL
Är ett STORT New Orleans Saints fan



De är ju ravens som gäller ;)

Lycka till med journal !

LeBron
2011-11-08, 06:42
De är ju ravens som gäller ;)

Lycka till med journal !

*bs*

Tack! :)

LeBron
2011-11-08, 19:03
Dagens träning;

07.30 - Rygg/Trapz/Baksida Axlar
-- skola --
Kom hem vid 14.00, satte på Rise of the Planet of the Apes, somnar och vaknar upp 16.05, football träningen börjar 16.15 (fuck me), byter om, in i bilen och dit fort som faaan! Kom dit cirka 15 min sen, värmde upp lite snabbt och in på plan direkt. Fy FAN! Var riktigt j*vla seg i början, kändes som jag precis vaknat upp ur en koma men kom igång på slutet! :) Taggad inför turneringen som är om tvååå veckor!

Peace out!

LeBron
2011-11-09, 20:36
Ingenting speciellt idag, lite mage och nacke blev det på gymmet, imorn blir det troligtvis inomhus träning (am fotboll) med Black Knights! :)

LeBron
2011-11-12, 22:48
Bröst&Triceps - Några av övningarna, sorry för de dåliga uppdateringarna, har inte orkat skriva :<

Bicepscurl (hantlar)
20 x 8
20 x 8
20 x 8

BicepsCurl (rak stång)
40 x 8
40 x 7
40 x 6

Pushdowns
82 x 8
82 x 7
82 x 7

Strikta skullcrushers
35 x 7
35 x 7
35 x 6

Skriver bara ned några av övningarna :), imorn blir det rygg #

LeBron
2011-11-12, 22:50
:O

http://img444.imageshack.us/img444/3937/namnlsls.png

LeBron
2011-11-15, 22:45
Haft amerikansk fotbolls träning utomhus i 0 grader, fyfan vad kallt det var i början! Gick bättre efter någon halvtimme när man var igång mer men skulle nog inte kalla det "opti" ändå x)

Imorn blir det bröst&framsida axlar! :)

Får snart min ajfån, då kommer lite bilder!

LeBron
2011-11-16, 23:59
Dagens pass; Bröst & Framsida axel

Bänkpress
90 x 8
90 x 7
90 x 8 (hjälp med sista)

Sned Hantelpress
40 x 8
40 x 6
40 x 5

Styrkan bara försvann :S!

Maskin för framsida axlar
Maxlast x 10
Maxlast x 10
Maxlast x 9
Maxlast x 10

Sidolyft
12.5 x 10
12.5 x 10
12.5 x 9
12.5 x 9

Bara några av övningarna :)

LeBron
2011-11-18, 01:03
Benpass på gymmet, sedan sträckte jag min hamstring under uppvärmningen på fotbollsträningen :(

Post-Workout
http://img257.imageshack.us/img257/5601/img0009zn.jpg

Proteinbar för 40kr, var tvungen att prova! :)

Hittade den i en sportbutik men fann den även på nätet för exakt samma pris. Smakade gott! Inga som helst fel på den :)

LeBron
2011-11-19, 17:30
Biceps&Triceps + Underarmar stod det på schemat idag, gick faktiskt bra, har dock inte lust att skriva ned något. :< Triceps kördes med superset (triceps övning + underarmar emellan), första gången jag provar det och det funkade hur bra som helst!

Dagens Efterrätt;
http://i.imgur.com/I2R6L.jpg
40g BS Casein Päronsplit, 50g mjölk, 250g jordgubbar!

Fick inte ner allt, hälften åkte in i frysen, tar det om 30 min! :)

fredrik1
2011-12-03, 21:02
Stats i knäböj och marklyft?

Donaldson
2011-12-07, 20:32
Efterrätten där såg ruskigt god ut! Lite mer info om den tack! :)