handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar Modern Warfare 3 eller tänker börja göra det!


Stronghead
2011-11-07, 18:19
En del har redan fått sitt exemplar men 2011/11-8 (alltså imorgon) är det officiell release.

Spelmotorn är densamma som mw2 men det finns nya perks,vapen,kartor och gamemodes.

Har du redan fått det eller ska du köpa? Vad tycker du om spelet?


gI0FxzQmfI0

pialia
2011-11-07, 18:27
Tycker det verkade vara MW 2.1 så jag avbokade mitt exemplar förra veckan :/ Får se om jag ändrar mig, för tillfället är BF3 tillräckligt underhållande iaf.

shadowfire
2011-11-07, 18:40
+1 på pia, inte för att jag bokat det, men jag håller mig till bf3. Inte alls impad av MW3 tyvärr och har ändå lirat COD/Blackops varje söndag med gubbarna, men man blir lite trött på det. BF3 ger så mkt mer i teamplay/teamskillz.

Lasse Kongo
2011-11-07, 18:44
Känns som jag kan instämma, älskar cod men BF3 är så sjukt bra, peppen har minskat rejält på MW3, vet fan inte om jag orkar köpa det imorgon, kanske väntar, kanske inte, får se =)

King Grub
2011-11-07, 18:56
http://www.joystiq.com/2011/11/06/report-french-delivery-truck-hijacked-6-000-copies-of-modern-w/

Xtronal
2011-11-07, 18:58
Redan ute "legit" aimbots till både BF3 och nya MW .....

Fps spelen är förstörda, fast roligt att trolla folk över voice chatt på alla fps spel dock :)..

JJOHANSSON
2011-11-07, 19:00
zuzaxlddWbk&feature=player_embedded

Sarwien
2011-11-07, 19:05
Blir nog att köpa det inatt, på Gamestop som har nattöppet, trots att jag köpte BF3 igår. Det är tradition för mig att köpa varje COD som kommer. :D

Mollestam
2011-11-07, 19:51
Sjukt taggad på det!

Trots att jag älskar teamplay:et och banornas storlek/komplexitet på BF3, så måste folk inse att MW3 (MW2) och BF3 är väldigt olika spel, bara för att folk uppskattar det ena så blir inte det andra sämre.

Jag tycker att MW3 är superbt när det gäller "cs-känslan" dvs ett "sportspel" och inget som kräver någon större tankeversamhet utan mer kvicka reflexer och ett väl intränat aim.

Hade väl lite drygt 500 h playtime @ MW2 så ser mig som en ganska erfaren spelare.

pialia
2011-11-07, 19:57
Sjukt taggad på det!

Trots att jag älskar teamplay:et och banornas storlek/komplexitet på BF3, så måste folk inse att MW3 (MW2) och BF3 är väldigt olika spel, bara för att folk uppskattar det ena så blir inte det andra sämre.

Jag tycker att MW3 är superbt när det gäller "cs-känslan" dvs ett "sportspel" och inget som kräver någon större tankeversamhet utan mer kvicka reflexer och ett väl intränat aim.

Hade väl lite drygt 500 h playtime @ MW2 så ser mig som en ganska erfaren spelare.

Håller med helt och hållet, men jag väntar nog tills steam har någon "Discount weekend" eller så :D

Kabuto
2011-11-07, 20:14
Redan ute "legit" aimbots till både BF3 och nya MW .....

Fps spelen är förstörda, fast roligt att trolla folk över voice chatt på alla fps spel dock :)..

Till skillnad från vilka andra fps?

Lychgate
2011-11-07, 20:47
Kanske skrapar ihop till ett 360 snart. Svårt val mellan CoD och BF3. Tycker båda ser riktigt roliga ut. :em:

Fredriiik
2011-11-07, 20:53
klart som fan! Ska in till webhallen med en massa polare å hämta hem det 00:00 ;D

Det går inte att jämföra bf3 och mw3. Förresten så hade mw3 3,5 miljoner förhandsbokningar och bf3 under 3 mille i bara USA ;D
Så vilket som fortfarande är störst är ingen tvekan ;)

Xtronal
2011-11-07, 21:23
Till skillnad från vilka andra fps?

Alla fps spel som ligger uppe på steam i princip. Crysis 2, alla CS osv, finns fusk till allt, plus att dom som kodar cheats tar sig förbi alla anti-cheats som att det vore vardagsmat..

Finns dock vissa anti-cheats som funkar, tex ESL's anticheat. Sen finns det ju aimbots som tar sig igenom allt ändå, som är kodade i ring0 (tex Organner till (CSS), kostar typ 250 kr i månaden för det fusket.

- Jag tycker ändå att det är kul att spela public, men ibland blir man lite less när man vet att det finns folk som fuskar på nästan varannan server dessa dagar.

- pröva googla x22cheats om du inte tror mig. :(

Dirty South
2011-11-07, 22:14
klart som fan! Ska in till webhallen med en massa polare å hämta hem det 00:00 ;D

Det går inte att jämföra bf3 och mw3. Förresten så hade mw3 3,5 miljoner förhandsbokningar och bf3 under 3 mille i bara USA ;D
Så vilket som fortfarande är störst är ingen tvekan ;)

MW3 har fler p12or

Bjern
2011-11-07, 22:16
Förbokat, kommer förhoppningsvis imorgon :D

RagnarÖhman
2011-11-07, 22:20
klart som fan! Ska in till webhallen med en massa polare å hämta hem det 00:00 ;D

Det går inte att jämföra bf3 och mw3. Förresten så hade mw3 3,5 miljoner förhandsbokningar och bf3 under 3 mille i bara USA ;D
Så vilket som fortfarande är störst är ingen tvekan ;)

Bevisar ju vilket land som har spelare med mest värdelös spelsmak *popcorn*

Detta ser skittrist ut, ja jag är hater och jag säger mw1,mw2 och waw ftw.

Parachutes
2011-11-08, 10:17
Jag älskade BF2 men blev sjukt besviken av BC2 och tänker INTE köpa BF3. Efter 650 timmar i MW2 däremot så känns MW3 som ett självklart köp! Och tankelöst pangpang?!? Spela inte deathmatch då, nötter. Hardcore ricochet, sabotage, demolition, team tactical, ctf etc etc. Förutom diablo 2 och wow så är nog mw2 det spel jag haft roligast med.

raQblad
2011-11-08, 10:36
Får noga vænta tills det ligger runt 200-300 kronor. Var stort fan av MW1 och 2, men kænns inte befogat att lægga ut 600:- på att få en kort kampanj och en onlinedel som jag redan har i BF3.

Parachutes
2011-11-08, 10:51
Får noga vænta tills det ligger runt 200-300 kronor. Var stort fan av MW1 och 2, men kænns inte befogat att lægga ut 600:- på att få en kort kampanj och en onlinedel som jag redan har i BF3.

g2play.net 426:- (Jag vet att det känns tråkigt att lägga ut pengar på ett spel man inte tänker spela fullt ut. Just sayin..)

RagnarÖhman
2011-11-08, 11:22
Jag älskade BF2 men blev sjukt besviken av BC2 och tänker INTE köpa BF3. Efter 650 timmar i MW2 däremot så känns MW3 som ett självklart köp! Och tankelöst pangpang?!? Spela inte deathmatch då, nötter. Hardcore ricochet, sabotage, demolition, team tactical, ctf etc etc. Förutom diablo 2 och wow så är nog mw2 det spel jag haft roligast med.

BC2 och BF3 är två helt skilda spel.

Parachutes
2011-11-08, 11:44
BC2 och BF3 är två helt skilda spel.

Med reservation för att vara helt ute o cykla så stod jag o tittade på när en kompis lirade det i helgen och det ser verkligen precis likadant ut. :(

RagnarÖhman
2011-11-08, 12:23
Du är nog helt ute och cyklar kompis :P

Snobbe
2011-11-08, 12:45
Angående fusk. Ja de finns fusk till alla FPS spel. Men det är nog väldigt sällan du faktiskt möter någon med det och då är det uppenbart. Iaf aimbot osv, wallhack är ju svårare att upptäcka om någon försöker att inte synas med det.

Sen angående MW3 så känns det som att dom släpper det bara för att kunna konkurera med BF3, samma motor som MW2 och ser väldigt likt ut. Personligen gillade jag inte MW2 och de enda cod spelen som var värda o köpa var cod2 och cod4.

grisbil3n
2011-11-08, 14:22
Ska bli mycket trevligt. Har redan trottnat pa Buggfield 3.

jokem
2011-11-08, 15:58
Jämfört med bf3 så har mw3 ingenting, fortfarande inga fordon, fortfarande samma spelmotor, fortfaranda orealistiska ljud. Hade förstått om det var expansion till mw2 men det är ett helt nytt spel där det inte hänt nånting sedan det förra förutom en ny story och lite andra vapen.

MW3 - Money Wasted 3rd Time.

redbrigade
2011-11-08, 16:09
Jämfört med bf3 så har mw3 ingenting, fortfarande inga fordon, fortfarande samma spelmotor, fortfaranda orealistiska ljud. Hade förstått om det var expansion till mw2 men det är ett helt nytt spel där det inte hänt nånting sedan det förra förutom en ny story och lite andra vapen.

MW3 - Money Wasted 3rd Time.

Fordon är inget man vill ha i COD, skulle bara förstöra det höga tempot

jokem
2011-11-08, 16:13
Fordon är inget man vill ha i COD, skulle bara förstöra det höga tempot

*I heard Infinity Ward just released a new expansion pack for Modern Warfare 2.....they named it MW3 for some reason and it cost $60 bux?

Riikkii
2011-11-08, 16:19
Cod ska spelas på pc, men av någon anledning gör de nu spelen för konsol.
Tyvärr dog cod-serien pga detta i och med mw2. Det finns väl knappast någon som spelar mw2 eller bo seriöst.

Jag kommer troligtvis ladda hem mw3 och spela single player. Jag känner mig berättigad att göra det då jag har lurats till att köpa waw, mw2 och bo. *grr*

Parachutes
2011-11-08, 16:20
Bryr mig inte om motorn (som i övrigt är skitbra) sålänge det är nya maps och features etc etc.. bf3 ser ju inte "nytt" ut direkt heller? Förstår inte vad hatet handlar om mellan dom båda? Att kids från båda faktionerna flamear o har sig.. Om man nu tycker om små squads och fordon o spränga byggnader etc så ska man såklart spela bf3.. jag själv är ute efter ett spel där jag och mina 5 polare kan sitta 8 timmar en lördagkväll på ett internetcafé och spela världens bästa tactical fps och skrika o dricka kaffe. Får hoppas att det lever upp till det. Ska testa om 3-4 timmar :)

Lasse Kongo
2011-11-08, 16:40
Jahaja, där ser man, svängde förbi efter jibbet och plockade upp ett ex xD

snej
2011-11-08, 17:48
Jahaja, där ser man, svängde förbi efter jibbet och plockade upp ett ex xD

Förvånande :D

Ganymedes
2011-11-08, 17:52
Plockade upp MW3 i morses, ska bli kul! La rätt många timmar på online läget i MW2 och lär göra det samma på detta. *drool*

Mr.Sjöborg
2011-11-08, 18:17
Jämfört med bf3 så har mw3 ingenting, fortfarande inga fordon, fortfarande samma spelmotor, fortfaranda orealistiska ljud. Hade förstått om det var expansion till mw2 men det är ett helt nytt spel där det inte hänt nånting sedan det förra förutom en ny story och lite andra vapen.

MW3 - Money Wasted 3rd Time.

Why you hatin bro?

De stämmer ju förövrigt inte....

Någon som vet om man kan få tag på de billigare än för 500pix i stockholm? vet att ex black ops gick att köpa för typ 250kr på releasedagen...

Jazen
2011-11-08, 18:57
håller med, MW3 va inge vidare alls....spelkänslan va inte alls på topp, grafikmässigt så ligger dom efter, men det är inte det dom satsar på tydligen.

399:- på media markt

LinusM
2011-11-08, 19:37
bf3 ser ju inte "nytt" ut direkt heller?
Wat?

---

Jag förstår inte hur man väljer cod framför quake om man är ute efter en snabb shooter. Mycket mer skillbaserat och otroligt mycket snabbare, nackdelen är väl att det inte finns särskilt många spelare idag.

Parachutes
2011-11-08, 19:55
Ser ju ut precis som bc2? Jag utgår ifrån sourcemotorn som den optimala FPS-motorn och jag tycker att mw3 ligger mycket närmre än bf3 (även om bf3 inte är "dålig"). Men sen är det väl en smaksak också.. efter 6xx timmar mw2 och trippelt så många timmar på diverse source-spel o 3rd part moddar så tycker jag att det känns som att spela i sirap när jag prövar bc2 och bf3..

Ozca10
2011-11-08, 20:19
Köpt. Och kommer väl bli X antal timmar framför MW3 också... Skönt att varva BF3 med en snabb shooter.

Stronghead
2011-11-08, 21:00
Angående fusk. Ja de finns fusk till alla FPS spel. Men det är nog väldigt sällan du faktiskt möter någon med det och då är det uppenbart. Iaf aimbot osv, wallhack är ju svårare att upptäcka om någon försöker att inte synas med det.

Sen angående MW3 så känns det som att dom släpper det bara för att kunna konkurera med BF3, samma motor som MW2 och ser väldigt likt ut. Personligen gillade jag inte MW2 och de enda cod spelen som var värda o köpa var cod2 och cod4.

Jag tycker att spelmotorn till mw2 är helt klart bäst bland cod-serien, så att det är samma motor till mw3 är bara bra tycker jag. Dock kunde de ju ha gjort mer ändringar med skins och så men men.

Att sitta ett gäng polare i ett party på xbox och lira seriöst spel (Främst Search and Destroy och TDM) är riktigt kul. S&D tycker jag personligen är roligast, då har du bara 1 liv och om du dör så kan du inte längre prata med dina kompisar via voice-chat så det gäller att planera och kommunicera bra under och före match.






Sent from my iPhone using Tapatalk

KlopFer
2011-11-08, 22:54
Lirat i någon timme, fruktansvärt besviken. Jag hade kunnat gjort snyggare grafik i paint. Speciellt symbolerna t.ex perksen, ser ut som något min lillebror gjort.

Inprincip ingen skillnad från mw2. Får väl hoppas det blir roligare när man kommit upp lite i lvl men jag kommer ihåg när jag spelade mw2 och jag kunde knappt stänga av det för det var så jävla kul. Nu spelade jag bara för jag precis köpt det.

Peace out

Lasse Kongo
2011-11-08, 23:15
Lirat i någon timme, fruktansvärt besviken. Jag hade kunnat gjort snyggare grafik i paint. Speciellt symbolerna t.ex perksen, ser ut som något min lillebror gjort.

Inprincip ingen skillnad från mw2. Får väl hoppas det blir roligare när man kommit upp lite i lvl men jag kommer ihåg när jag spelade mw2 och jag kunde knappt stänga av det för det var så jävla kul. Nu spelade jag bara för jag precis köpt det.

Peace out

Vad hade du förväntat dig? Det är MW3, samma motor som tidigare, samma grafik, nya banor, spellägen och lite annat smått och gott.

Är jag ensam om att veta vad jag faktiskt lägger pengarna på?

Sen det där med paint är ju inte alls att överdriva... Det ser i stort sett ut som tidigare mao ganska snyggt och silky smooth.

Kollar man inte upp vad man köper innan man köper får man skylla sig själv, klart står för min egen del att BF3 är så sanslöst mycket roligare och bättre, men jag vet ändå att det kommer bli många underhållande timmar med detta, det är så skönt och lättsamt att dra på ibland, tror dessutom att sp är grym, blir najs att avsluta historien nu och knyta ihop säcken.

mangemani
2011-11-09, 07:33
nog för att BF3 känns som yesterdays news, så ska jag plöja igenom MW3 ändå, trotts att det är i stort sätt samma spel i mina ögon.

KlopFer
2011-11-09, 08:00
Vad hade du förväntat dig? Det är MW3, samma motor som tidigare, samma grafik, nya banor, spellägen och lite annat smått och gott.

Är jag ensam om att veta vad jag faktiskt lägger pengarna på?

Sen det där med paint är ju inte alls att överdriva... Det ser i stort sett ut som tidigare mao ganska snyggt och silky smooth.

Kollar man inte upp vad man köper innan man köper får man skylla sig själv, klart står för min egen del att BF3 är så sanslöst mycket roligare och bättre, men jag vet ändå att det kommer bli många underhållande timmar med detta, det är så skönt och lättsamt att dra på ibland, tror dessutom att sp är grym, blir najs att avsluta historien nu och knyta ihop säcken.

För mig var det en riktig B känsla över det mesta, hur gubbarna rörde sig, hur menyer såg ut osv.

Ska man göra en uppföljare kan man åtminstone göra den bättre än föregående.

Parachutes
2011-11-09, 11:07
http://www.fz.se/artiklar/spel/20111108/call-of-duty-modern-warfare-3
Tycker att denna är rättvis. Singleplayer = skit Multiplayer = epic är väl sammanfattningen.

6 miljoner mw3 sålda första dagen. 5 miljoner bf3 sålda första veckan.

Dreas
2011-11-09, 11:39
http://www.fz.se/artiklar/spel/20111108/call-of-duty-modern-warfare-3
Tycker att denna är rättvis. Singleplayer = skit Multiplayer = epic är väl sammanfattningen.

6 miljoner mw3 sålda första dagen. 5 miljoner bf3 sålda första veckan.mw3s högre försäljningssiffror beror ju såklart inte på dess ypperlighet, men det tror jag du också förstår.

COD-serien är ju större än BF-serien, men det kanske ändras nu?

Parachutes
2011-11-09, 13:30
mw3s högre försäljningssiffror beror ju såklart inte på dess ypperlighet, men det tror jag du också förstår.

COD-serien är ju större än BF-serien, men det kanske ändras nu?

Jag skrev bara säljstatistiken :) BF har funnits i 9år.. det är inte nytt direkt.. kanske finns anledningar till att det inte är större?

Jag gillade inte alls dom första COD-spelen medans jag spelade 1942 / desert combat / bfv / battlefield 2 så mycket att jag kunde varje pixel utantill..

Det är inte så att jag tycker att bf3 är skräp.. men känslan i mw2/3 är så mycket skönare och det känns mer "belönande" att spela det. Och multiplayer som tål att spelas länge.

Jag tycker att dom gjorde helt rätt i att behålla motorn, som håller bra än idag. Varför ändra något som fungerar så bra?

Du får gärna förklara för mig hur dom säljer fler spel och samtidigt är sämre! Har sett 10x mer reklam för bf3 :) Fast det kanske bara är i sverige.. :confused:

pialia
2011-11-09, 13:49
Jag skrev bara säljstatistiken :) BF har funnits i 9år.. det är inte nytt direkt.. kanske finns anledningar till att det inte är större?

Jag gillade inte alls dom första COD-spelen medans jag spelade 1942 / desert combat / bfv / battlefield 2 så mycket att jag kunde varje pixel utantill..

Det är inte så att jag tycker att bf3 är skräp.. men känslan i mw2/3 är så mycket skönare och det känns mer "belönande" att spela det. Och multiplayer som tål att spelas länge.

Jag tycker att dom gjorde helt rätt i att behålla motorn, som håller bra än idag. Varför ändra något som fungerar så bra?

Du får gärna förklara för mig hur dom säljer fler spel och samtidigt är sämre! Har sett 10x mer reklam för bf3 :) Fast det kanske bara är i sverige.. :confused:

DICE är ju trots allt svenskt. Jag kan garantera att det reklamas rätt mycket MW3 i USA :D

Dreas
2011-11-09, 13:52
Du får gärna förklara för mig hur dom säljer fler spel och samtidigt är sämre! Har sett 10x mer reklam för bf3 :) Fast det kanske bara är i sverige.. :confused:De lever på gott gammalt ryckte. Hur många köper inte Mw3 för att de gillar tvåan?

Sen har vi det här med reklam och diverse andra grejor, COD-serien har ju fått mer uppmärksamhet än vad BF-serien har genom åren, iaf som jag tycker mig ha märkt.

Parachutes
2011-11-09, 14:16
Jovisst, du har ju rätt.. men samma gäller ju för bf och alla andra spel som är nr xx i serien.. det blir ju lite så att om det gamla spelet va bra så prövar fler det nya!

Nalfaren
2011-11-09, 14:38
Behöver tips för en nybörjare.... dör hela tiden och oftast mest av alla... som mest dödat 7-10, och dött 10-20 ggr.. precis nått level 3 som assaultspelare... hur mycket bör man sikta vs sköta från höften.. vart skall man sikta, hur långt bort kan man vara å åå alla tips man kan behöva sp, n000b :|

Benny01
2011-11-09, 17:20
Behöver tips för en nybörjare.... dör hela tiden och oftast mest av alla... som mest dödat 7-10, och dött 10-20 ggr.. precis nått level 3 som assaultspelare... hur mycket bör man sikta vs sköta från höften.. vart skall man sikta, hur långt bort kan man vara å åå alla tips man kan behöva sp, n000b :|

Det handlar mest om att verkligen fokusera, ja sitter själv på helspänn och reaktionsförmågan är på topp.

Det handlar om att vara snabb..

Nalfaren
2011-11-09, 18:31
Det handlar mest om att verkligen fokusera, ja sitter själv på helspänn och reaktionsförmågan är på topp.

Det handlar om att vara snabb..

Så du kallar mig gammal :)
Hehe. tack för svar, fler tips är alltid bra.

Mr.Sjöborg
2011-11-09, 18:53
Så du kallar mig gammal :)
Hehe. tack för svar, fler tips är alltid bra.

Försök att ta dig runt på sidorna av banan(de är betydligt svårare nu iomed de mindre banorna) och genskjut dom andra.

Jag skjuter nästan alltid först från höften för att sen sikta, vart du siktar spelar ingen roll, sikta bara mot den och skjut.
Och vet du ex att någon är inne i ett rum kan du ''pre-fire'' dvs att du sprayar från höften redan innan du går in i rummet för att få in en kul eller två redan innan han hinner sikta eller se dig.

Har kört två games hittills, känns som mw2, med högre fart, nya prylar och utan noob-tubes...hittills är de vad jag förvänat mig:)

Parachutes
2011-11-09, 21:51
MMMmmm har suttit o lirat hela kvällen.. skitnajs spel.. bästa gamemodet hittills är den team defend där man ska skydda killen med flaggan(samtidigt som laget får dubbla poäng för kills när dom har flaggan)

ddewe
2011-11-09, 21:54
Kommit 99% på nedladdningen nu, can't wait!

Mollestam
2011-11-09, 21:54
En kopia av MW2, men fortfarande kul när man väl accepterat det. Vad har ni för level?

Sarwien
2011-11-09, 21:56
Är lvl 43 och kör mest demolition, använder främst mp5, ump och p90.

ddewe
2011-11-10, 00:04
Level 13 nu, kör uteslutande med UMP45, den är go

bengdoktor
2011-11-10, 11:42
tycker det är svintrevligt! tack vare att det är så likt mw2.

jag skjuter mest från höften på nära och medelnära avstånd, går fortare och man vinner duellen.

Juxta
2011-11-11, 13:05
Jag har en väldigt individuell inställning till CoD-serien. Det vill säga att jag skiter i om folk gillar det eller inte, JAG tycker det är alldeles för återanvänt, enkelt och gammalt så jag skippar denna och förmodligen framtida serier.
Dock stötte jag på en sak som jag tycker är rätt genant. Det var på metacritic som en viss recension visade sig och denkändes extremt falsk, vilket i positiv bemärkelse visar vilka recensenter man aldrig ska lita på igen.

"Modern Warfare 3 is pure perfection in gameplay and graphics, and it's only going to get better as more DLC arrives..." med poäng på 99/100. Jag kan inte vara själv med att misstänka att något lurt ligger bakom denna?

Denna video var lite kul också och bekräftade lite varför jag tröttnat på serien:
b5dsOn06w1s

No hatin'.

pialia
2011-11-11, 13:35
Vart kan man billigast få tag i spelet nu?

... och för er andra som också brukar vänta på rabatter osv, hur lång tid brukar det ta för t.ex. steam att komma med nån "MODER WARFARE-WEEKEND"-grej?

Minns att jag köpte L4D2 x 4 till nån superbilligt pris om man köpte 4st exemplar direkt, vilket jag & kåmpisar nappade på direkt ^_^

Juxta
2011-11-11, 13:38
Vart kan man billigast få tag i spelet nu?

... och för er andra som också brukar vänta på rabatter osv, hur lång tid brukar det ta för t.ex. steam att komma med nån "MODER WARFARE-WEEKEND"-grej?

Minns att jag köpte L4D2 x 4 till nån superbilligt pris om man köpte 4st exemplar direkt, vilket jag & kåmpisar nappade på direkt ^_^

Just när det gäller CoD-serien så har dom varit väldigt sena med att dra igång några slags rabatter och då på sin höjd 10%. Dom kör fullpris ganska länge på tidigare produkter, även efter nästa CoD har släppts.

L4D2 ägs ju av Valve och dom är alltid snabba med rabatter.

Parachutes
2011-11-11, 14:46
MW2 kostar typ fortfarande 600kr.. dom har ganska så äckliga priset och är sega på att sänka dom.. jag köpte mitt på g2play.net för 426:- (du får en key inom 10 min som du reggar på steam) annars har komplett det för 399:- + frakt, på webhallen kostar det 449:- om man nu bor nära en av deras affärer.. personligen tycker jag g2play.net är helt överlägsen på alla punkter.. det känns lite sådär korea netforce första gången man handlar där bara. Dom har de flesta nya spelen till riktigt bra priser.

ddewe
2011-11-11, 18:44
Det är ju i alla fall värt varenda krona.

snej
2011-11-11, 18:47
http://www.spelbutiken.se/catalog/advanced_search_result.php?keywords=modern+warfare +3&submit.x=0&submit.y=0

brobban
2011-11-11, 18:56
Köpt. Och kommer väl bli X antal timmar framför MW3 också... Skönt att varva BF3 med en snabb shooter.MW en snabb shooter? Fan vad trött jag blir på console-muppar som inte vet skillnad på spel och spel. Pröva Quake och Q3 med riktigt bra spelare, det är snabba spel... inte shooters för average joe's med inbyggt auto-aim.

ddewe
2011-11-11, 18:58
MW en snabb shooter? Fan vad trött jag blir på console-muppar som inte vet skillnad på spel och spel. Pröva Quake och Q3 med riktigt bra spelare, det är snabba spel... inte shooters för average joe's med inbygfgt auto-aim.

Menar du då att MW3 är en långsam shooter eller vad vill du få sagt med ditt inlägg? Vad jag sett så har ingen sagt något om att MW3 är "snabbare" än varken Quake eller Q3.

snej
2011-11-11, 19:04
MW en snabb shooter? Fan vad trött jag blir på console-muppar som inte vet skillnad på spel och spel. Pröva Quake och Q3 med riktigt bra spelare, det är snabba spel... inte shooters för average joe's med inbyggt auto-aim.

Men snyggo, jämför gärna mw3 med quake. Det handlar inte BARA om snabbhet självklart det är hänt EN DEL i grafik och utveckling sen Quake.. Och jämfört med BF så är MW snabbt, och det var den jämförelsen som gjordes, comprende?

Mr.Sjöborg
2011-11-14, 22:42
Akimbo FMG9's.....:bow: slaktar allt från mellan till nära håll

Parachutes
2011-11-15, 08:28
Akimbo FMG9's.....:bow: slaktar allt från mellan till nära håll

dubbla g18 Version 2.0 *gah!*

Mr.Sjöborg
2011-11-15, 17:59
dubbla g18 Version 2.0 *gah!*

Intressant, ska testas såfort jag låser upp dom:D

EkarN
2011-11-15, 18:18
Activision är onda. Kränger ett spel med samma motor och interface, men slänger in en ny kampanj på 10 h, lite nya vapen och spellägen. Spelet säljs till fullpris i löjliga kvantiteter. Onda men smarta är vad de är.

Mr.Sjöborg
2011-11-15, 18:28
Activision är onda. Kränger ett spel med samma motor och interface, men slänger in en ny kampanj på 10 h, lite nya vapen och spellägen. Spelet säljs till fullpris i löjliga kvantiteter. Onda men smarta är vad de är.

Men grejen är ju att dom sagt att de är i stort sätt MW2 2.0...så att folk klagar över att de ser likadant ut och känns likadant som mw2 förstår jag inte.

Sen om man jämför hastigheten i spelen märker man stor skillnad, för att inte tala om att de hittills är väldigt balanserat jämfört med mw2

Parachutes
2011-11-16, 13:29
600kr för att nerfa noobtuben

JJOHANSSON
2011-11-29, 01:29
http://www.threadbombing.com/data/media/4/whats_going_on.jpg


http://images.memegenerator.net/instances/400x/9846335.jpg

ddewe
2011-11-29, 05:29
http://images.memegenerator.net/instances/400x/9846335.jpg

I claimed to be a BF fan, ended up playing COD instead *mini

snej
2011-12-30, 15:45
Jag är säker Rickard :D

Rikard Jansson
2011-12-30, 15:46
here we go :D

Rikard Jansson
2011-12-30, 15:50
fick spelet idag, ska köra igenom campaign först så jag får lite vana, för vill inte komma in i multiplayer som helt noob då jag vill få lite bra kd :) hade runt 4.5 i modern warfare (1) på xbox, så kommer sikta på det igen!

SteelPulse
2012-01-15, 19:48
Nå, är det några som lirar mw3 nu? Var inne en sväng igår, dock tycker jag spelet har en katabol effekt på mig, jag lirar på kvällarna och adrenalinfylld och jävligt har jag svårt att sova sen, sämre sömn helt enkelt. Nån annan som upplever samma sak?

Jag syftar förstås på multi player, singel playern har jag inte rört, misstänker att jag skulle somna av tristess.

Mr.Sjöborg
2012-01-15, 19:53
fick spelet idag, ska köra igenom campaign först så jag får lite vana, för vill inte komma in i multiplayer som helt noob då jag vill få lite bra kd :) hade runt 4.5 i modern warfare (1) på xbox, så kommer sikta på det igen!

har du lyckats? 4,5 är stört bra

Nå, är det några som lirar mw3 nu? Var inne en sväng igår, dock tycker jag spelet har en katabol effekt på mig, jag lirar på kvällarna och adrenalinfylld och jävligt har jag svårt att sova sen, sämre sömn helt enkelt. Nån annan som upplever samma sak?

Jag syftar förstås på multi player, singel playern har jag inte rört, misstänker att jag skulle somna av tristess.

Jag lirar än.

Singleplayern är väldigt bra imo, förutsatt att man följt och kört de tidigare campaign delarna i MW serien

SteelPulse
2012-01-15, 19:58
har du lyckats? 4,5 är stört bra



Jag lirar än.

Singleplayern är väldigt bra imo, förutsatt att man följt och kört de tidigare campaign delarna i MW serien4.5 i KDR är sinnesjukt bra, typ världsklass om man har över 20-30 tusen kills. Jag har 1.30 i MW2 och MW3 i Cod4 har jag runt 1.14

Sjöborg, villen konsol?

Mr.Sjöborg
2012-01-15, 20:00
4.5 i KDR är sinnesjukt bra, typ världsklass om man har över 20-30 tusen kills. Jag har 1.30 i MW2 och MW3 i Cod4 har jag runt 1.14

Sjöborg, villen konsol?

xbox, ligger runt 1,56

Rikard Jansson
2012-01-15, 20:03
Går inte lika bra i mw3, dock så har jag inte ens spelat 100 timmar än pga upptagenhet, i mw1 satt man ju dagarna ut och nötte :D

SteelPulse
2012-01-15, 20:26
xbox, ligger runt 1,56Fy satan, det är ju snorbra. Kör också på xbox GT: Admiral Tibett


Går inte lika bra i mw3, dock så har jag inte ens spelat 100 timmar än pga upptagenhet, i mw1 satt man ju dagarna ut och nötte :DJag förstår det, som sagt KDR över 2 är iaf jag väldigt imponerad av.

Sen är ju MW3 annorlunda från MW1 och MW2 ur ping synpunkt, i MW2 och 1 och hade man ju ett rejält övertag om man var host med bra ping, i MW3 är det nästan tvärtom, man vlir nästan straffad om man har bra uppkoppling iom "lag compensation".