handdator

Visa fullständig version : Aminosyror [HMB] samt PWO?


Strand93
2011-11-07, 15:29
Har nyss blivit klar med mitt kreatinunderhåll som jag kört i ca 10 veckor. Har varit utan det i en vecka och undrar huruvida jag ska göra med mitt Jack3d. Som ni vet innehåller det kreatin och egentligen så ska man ju ej inta något kreatin under uppehållet på 4-5 veckor. Ska jag vänta med burken och köra igång med Jack3d igen samtidigt som jag tar kreatin (blir i december då). Eller är det så små mängder kreatin att det inte spelar någon roll?

Sen undrar jag lite kort också om produkten HMB som innehåller aminosyran L-leucin. Detta ska tydligen ge pump (större ådror) och förhindra muskelnedbrytningen samtidigt som det bidrar till större muskelmassa. Har ni någon erfarenhet av detta tillskott?

Pepz
2011-11-07, 15:38
Har nyss blivit klar med mitt kreatinunderhåll som jag kört i ca 10 veckor. Har varit utan det i en vecka och undrar huruvida jag ska göra med mitt Jack3d. Som ni vet innehåller det kreatin och egentligen så ska man ju ej inta något kreatin under uppehållet på 4-5 veckor. Ska jag vänta med burken och köra igång med Jack3d igen samtidigt som jag tar kreatin (blir i december då). Eller är det så små mängder kreatin att det inte spelar någon roll?

Sen undrar jag lite kort också om produkten HMB som innehåller aminosyran L-leucin. Detta ska tydligen ge pump (större ådror) och förhindra muskelnedbrytningen samtidigt som det bidrar till större muskelmassa. Har ni någon erfarenhet av detta tillskott?

skippa allt kreatin om du tar uppehåll

HMB är främst muskelsparande och kanske är värt under kraftig kalorirestriktion imho.
det ger inte pump eller större ådror

Strand93
2011-11-07, 15:48
Ok, men jag tar också Serious Mass som innehåller runt 1g kreatin. Innebär det att jag måste skippa detta då?

F.ö vad är det för aminosyror man i så fall ska använda för maximal muskeltillväxt? EAA?

Eddie Vedder
2011-11-07, 21:14
F.ö vad är det för aminosyror man i så fall ska använda för maximal muskeltillväxt? EAA?

Tillskott av EAA eller BCAA runt träning kanske KANSKE kan ge en pytteliten förbättring. Kanske.

Men vad du "ska använda för maximal muskeltillväxt" handlar inte om tillskott. Du har nog en kraftig övertro på vad tillskotten kan göra. Visst kan du ta en drink efter passet men inbilla dig inte att det spelar någon betydande roll.

Strand93
2011-11-08, 00:20
Tillskott av EAA eller BCAA runt träning kanske KANSKE kan ge en pytteliten förbättring. Kanske.

Men vad du "ska använda för maximal muskeltillväxt" handlar inte om tillskott. Du har nog en kraftig övertro på vad tillskotten kan göra. Visst kan du ta en drink efter passet men inbilla dig inte att det spelar någon betydande roll.

Den tiden jag har tränar så har jag fått bättre resultat med hjälp av whey och liknande. EAA är precis samma sak bara mer effektivt ju, så då borde det ju ha samma effekt (om inte bättre). För övrigt så vare fel aminosyra jag postade. Menade givetvis produkten Rapid Pump med aminosyran L-argininet.

Fråga är dock varför man vill köpa en viss aminosyra separat? För som jag förstått det så innehåller EAA redan alla de essentiella aminosyrorna...

Sundqvist
2011-11-08, 00:29
för man kanske vill åt den enstaka aminosyrans effekt? :)

Strand93
2011-11-08, 00:45
för man kanske vill åt den enstaka aminosyrans effekt? :)

Jo men eftersom EAA redan innehåller den aminosyran så får man ju ändå den effekten.

Sundqvist
2011-11-08, 00:52
Jo men eftersom EAA redan innehåller den aminosyran så får man ju ändå den effekten.

men man kan inte vill ah en annan aminosyras effekt?

Strand93
2011-11-08, 01:02
men man kan inte vill ah en annan aminosyras effekt?

Haha jo, men det är väl bara dumt? Aminosyrorna har ju bra effekter som dessutom är essentiella och behövs... varför skippa något som är bra och livsnödvändigt? :)

Sundqvist
2011-11-08, 01:05
Haha jo, men det är väl bara dumt? Aminosyrorna har ju bra effekter som dessutom är essentiella och behövs... varför skippa något som är bra och livsnödvändigt? :)

Dumt? sålänge man får i sig det proteinet man behöver så är det la upp till var och en ?

Eddie Vedder
2011-11-08, 08:33
men man kan inte vill ah en annan aminosyras effekt?

Ja det är orsaken. Tyvärr är den ju allt som oftast ofungerande. Så effekten man vill ha kan man ändå inte räkna med att få.

vicarious
2011-11-08, 08:37
Den tiden jag har tränar så har jag fått bättre resultat med hjälp av whey och liknande.


Hur exakt har du märkt det? "Känt" det i musklerna?

Strand93
2011-11-08, 11:16
Hur exakt har du märkt det? "Känt" det i musklerna?

Menar mer att jag ökat i storlek och volym under de perioder jag kompletterat min träning och kost med kosttillskott gentemot de perioder jag inte använt något alls

vicarious
2011-11-08, 11:20
Menar mer att jag ökat i storlek och volym under de perioder jag kompletterat min träning och kost med kosttillskott gentemot de perioder jag inte använt något alls

Kanske åt du bättre då? Kanske tränade du bättre då? Säger inte att du har fel men jag hoppas du förstår att det är fler faktorer än så inblandade.

Sparven från Minsk
2011-11-08, 11:33
Själv känner jag nog mest av placebo av alla kosttillskott.
På jack3d kände jag mig faktiskt piggare och mer alert, men vanliga koffetabletter hade nog gett samma effekt.

Men man kan väl få fortsätta drömma om att kosttillskott is the shit ;)

Nitrometan
2011-11-08, 11:59
Den tiden jag har tränar så har jag fått bättre resultat med hjälp av whey och liknande.

Bättre än vadå? Vad jämför du med?

Strand93
2011-11-08, 12:24
Kanske åt du bättre då? Kanske tränade du bättre då? Säger inte att du har fel men jag hoppas du förstår att det är fler faktorer än så inblandade.

Det är mycket möjligt att jag åt bättre samt tränade bättre. Men jag kommer ändå fortsätta med kosttillskott då jag har råd att lägga ner dom pengarna på det. Handlar inte om några stora summor så även om det bara ger det där lilla extra så är det ändå värt det.

Kischen
2011-11-08, 13:47
Jag kör kreatin året om, spelar roll..

Strand93
2011-11-08, 13:48
Jag kör kreatin året om, spelar roll..

Jag hoppas innerligt att du inte är seriös.

Kischen
2011-11-08, 13:49
Jag hoppas innerligt att du inte är seriös.

För att?

Asdf
2011-11-08, 14:24
Har nyss blivit klar med mitt kreatinunderhåll som jag kört i ca 10 veckor. Har varit utan det i en vecka och undrar huruvida jag ska göra med mitt Jack3d. Som ni vet innehåller det kreatin och egentligen så ska man ju ej inta något kreatin under uppehållet på 4-5 veckor. Ska jag vänta med burken och köra igång med Jack3d igen samtidigt som jag tar kreatin (blir i december då). Eller är det så små mängder kreatin att det inte spelar någon roll?

Sen undrar jag lite kort också om produkten HMB som innehåller aminosyran L-leucin. Detta ska tydligen ge pump (större ådror) och förhindra muskelnedbrytningen samtidigt som det bidrar till större muskelmassa. Har ni någon erfarenhet av detta tillskott?

Strand93:
Det finns enormt många som ställt samma frågor som du, du är inte ensam. Det är viktigt att du använder sökfunktionen och då får du svar direkt utan att behöva vänta

Ajsomfan
2011-11-09, 08:03
Själv känner jag nog mest av placebo av alla kosttillskott.
På jack3d kände jag mig faktiskt piggare och mer alert, men vanliga koffetabletter hade nog gett samma effekt.

Men man kan väl få fortsätta drömma om att kosttillskott is the shit ;)

Njae, jacked innehåller ju dmaa och som jag förstått det så är den en rätt kraftfull cs-drog liknande effedrin. Så endast kaffe skulle nog ej ge samma effekt.