handdator

Visa fullständig version : Annan typ av träning


Henke000
2011-11-07, 14:52
Tjena! Jag har suttit och tittat på folk som gör sin träning vid parker och liknande. De gör chins,pullups,dips,armhävningar etc. Mycket av detta leder ju till många reps och ger dig förmodligen inte lika stor massa som om du skulle kört vikter.
Jag funderar på att köra på sån här typ av träning för det verkar vara rätt roligt! men man får nog komplettera ben på gym kanske.

Som ni ser är jag inte kunnig alls men frågan är väl om det är möjligt att göra denna typ av träning men ändå gå upp storlek och i vikt? Jag har nämligen rätt svårt att gå upp i vikt.

Och.. kan man gå igenom Hela kroppen på detta sätt?

Tackar, hoppas jag inte var för otydlig i min frågeställning.

Mvh Henke

AtomicPuffin
2011-11-07, 15:08
Man kan gå igenom hela kroppen. Kör utfall, upphopp mm för benen. Är det för lätt skaffa en ryggsäck med nåt som tynger. Finns goda möjligheter både till prylfetisch och dyra pengar eller billiga hemmalösningar.

Man kan gå upp i vikt/storlek, speciellt om man är liten till att börja med, det är bara inte nödvändigtvis snabbaste sättet.

Om du gör det med glädje och energi 3ggr/vecka kommer det dock ge mycket bättre resultat än om du deprimerat tvingar dig till gymmet för att lyfta skrot en gång i veckan utan motivation alls. Så det beror på vem du är, vad du har för mål och vad du tycker är kul :)

Henke000
2011-11-07, 15:17
Det låter vettigt! : )
Jag har spelat fotboll hela mitt liv och har inte så mycket fett på kroppen. Tanken med min träning är väl att bli större men att fortfarande ha den mängd fett jag har på kroppen. Jag har gymmat ett bra tag men tappat motivationen lite. Jag tänkte att denna träning kanske skulle unna mig plus att jag skulle förmodligen ha kul samtidigt!

Om jag kör på detta och samtidigt äter mycket, kanske kör gainer. Låter det vettigt?

kettlebellGuden
2011-11-07, 15:56
Leta upp lite Steve Maxwell och se hur, huvudsakligen, kroppsviktsträning kan hjälpa dig att se ut vid 60 års ålder.