handdator

Visa fullständig version : B-vitaminer?


Clark
2011-11-07, 14:47
Jag antar att det är B-vitaminer som Leroy Colbert pratar om i den här videon. Kan någon kunnig inom området kommentera det han säger i den här videon och kanske sammanfatta lite på svenska?

Är det alla B-vitaminer man ska ta eller bara vissa?

http://www.youtube.com/watch?v=_xiJZeZbNBg&feature=related

Pepz
2011-11-07, 15:40
måste man titta på videon? kan du inte sammanfatta?

b-vitaminer har man sällan brist på om man inte äter väldigt restriktiv kost åt något extremhåll. vill man komplettera så tycker jag att man kan ta ett bredspektra

z_bumbi
2011-11-07, 15:50
Du menar inte ett komplex? Bredspektra låter mer som antibiotika.

Clark
2011-11-07, 16:00
måste man titta på videon? kan du inte sammanfatta?

b-vitaminer har man sällan brist på om man inte äter väldigt restriktiv kost åt något extremhåll. vill man komplettera så tycker jag att man kan ta ett bredspektra

Han pratar om B-complex och som jag förstår det så är det en multi-B-vitamin (eller?).

Han pratar om att man ska inta 200mg b-complex varje dag för att "uppnå maximalt välbefinnande". Gubben är en legend inom sporten och var polare med Arnold så han borde ju veta vad han snackar om :hbang: :D. Han låter väldigt övertygande i alla fall.

Jag skulle vilja höra lite reflektioner och åsikter kring hans resonemang. Jag kanske bara är naiv men jag skulle vilja veta om det finns någon sanning i att ett högt intag av B-complex skulle hjälpa till med muskeltilläxt och ett bättre välmående.

King Grub
2011-11-07, 16:30
Vanligen är det tillskott som innehåller alla åtta B-vitaminer som kallas "B-complex".

Sverker
2011-11-07, 18:15
Han pratar om B-complex och som jag förstår det så är det en multi-B-vitamin (eller?).

Han pratar om att man ska inta 200mg b-complex varje dag för att "uppnå maximalt välbefinnande". Gubben är en legend inom sporten och var polare med Arnold så han borde ju veta vad han snackar om :hbang: :D. Han låter väldigt övertygande i alla fall.


Det blir bara till att räkna ihop vitaminerna. 15 mg niacin, 5 mg pantotensyra, 2 mg thiamin, 2 mg riboflavin, 2 mg pyridoxin, 0.5 mg folsyra, 0.2 mg biotin och0.005 mg cobolamin.


Vet inte hur det skulle kunna bli 200 mg:confused: För mig blir det drygt 27 mg. Resten kommer bara att passera igenom oss.

kettlebellGuden
2011-11-07, 18:28
Enligt kommentarerna verkar det röra sig om 2xtwin-lab b-100

Pepz
2011-11-07, 20:20
Du menar inte ett komplex? Bredspektra låter mer som antibiotika.

ja förstås. men jag tror att poängen gick fram