handdator

Visa fullständig version : Bli större


Simonrangeby
2011-11-06, 18:17
Tjenare!
Lite info.
17 år
70kg
180cm
Tränat i cirka 3 månader.
Mål: Bli större
Styrketräning per vecka: 4-5

Behöver tips om kost,
Gainer elr whey 80?(eller annat dyligt),
Ut och springa?
Bra träningsschema!
Mycket kolhydrater än protein?
ALLT i stort sett :)

ps, Bra övningar till i stort sett hela ryggen som inte involverar axlarna!(Inge marklyft då jag inte har teknik för skiten av nån anledning)

Om de är under fel flik så var god och flytta :)

Tack!

G_lund
2011-11-06, 18:20
Välkommen till Kolo!

Om du kikar runt på forumet så hittar du svar på 99% av dina frågor.

Wormzie
2011-11-06, 18:29
Tjenare!
Lite info.
17 år
70kg
180cm
Tränat i cirka 3 månader.
Mål: Bli större
Styrketräning per vecka: 4-5

Behöver tips om kost,
Gainer elr whey 80?(eller annat dyligt),
Ut och springa?
Bra träningsschema!
Mycket kolhydrater än protein?
ALLT i stort sett :)

ps, Bra övningar till i stort sett hela ryggen som inte involverar axlarna!(Inge marklyft då jag inte har teknik för skiten av nån anledning)

Om de är under fel flik så var god och flytta :)

Tack!

3 split schema kanske skulle passa dig. Hypertrofi 8-12 repetition 3-4 set, 2-3 set per muskelgrupp. Prioritera gymmet framför ut o springa, ät mycket protein, fett och kolhydrater. Jag skulle köpt vassleprotein (whey) eftersom man lätt får i sig kolisar genom pasta,ris,potatis,godis o chips ändå.

bra ryggövningar är hantelrodd och latsdrag. men vill du bygga upp rejäl styrka i hela ryggen och bålen så rekommenderar jag på att lägga lite teknikträning på marklyft och använda dig av det också.

Simonrangeby
2011-11-06, 18:32
3 split schema kanske skulle passa dig. Hypertrofi 8-12 repetition 3-4 set, 2-3 set per muskelgrupp. Prioritera gymmet framför ut o springa, ät mycket protein, fett och kolhydrater. Jag skulle köpt vassleprotein (whey) eftersom man lätt får i sig kolisar genom pasta,ris,potatis,godis o chips ändå.

bra ryggövningar är hantelrodd och latsdrag. men vill du bygga upp rejäl styrka i hela ryggen och bålen så rekommenderar jag på att lägga lite teknikträning på marklyft och använda dig av det också.

Jävla mkt komplicerade ord i första o andra meningen :D

De är de att jag aldrig lyckas få ryggjäveln ''rak'' när jag lyfter :/

willtjam
2011-11-06, 18:34
Jävla mkt komplicerade ord i första o andra meningen :D

De är de att jag aldrig lyckas få ryggjäveln ''rak'' när jag lyfter :/

Då kör du nog med för tunga vikter. Sänk vikten och håll ryggen rak, och ta det därifrån.

Idefi
2011-11-06, 19:13
Tjenare!
Lite info.
17 år
70kg
180cm
Tränat i cirka 3 månader.
Mål: Bli större
Styrketräning per vecka: 4-5

Behöver tips om kost,
Gainer elr whey 80?(eller annat dyligt),
Ut och springa?
Bra träningsschema!
Mycket kolhydrater än protein?
ALLT i stort sett :)

ps, Bra övningar till i stort sett hela ryggen som inte involverar axlarna!(Inge marklyft då jag inte har teknik för skiten av nån anledning)

Om de är under fel flik så var god och flytta :)

Tack!

Gainer eller whey - Upp till dig, har du svårt att få i dig kalorier så är gainer att föreslå. Annars duger whey exakt lika bra. Men inget av dessa är nödvändigt om du vill bygga muskler, men det underlättar såklart.
Ut och Springa? - Om du känner för att förbättra/bibehålla din kondition, JA. Helt valfritt.
Bra träningsschema - Kolla in SL 5x5 (finns en topic i "Träning - Vikter och Kondition)
Protein är viktigare än kolhydrater när du ska bygga muskler. Försök att ligga på 2g*KV eller mer.

Bra övningar för rygg;
Marklyft (Lär dig tekniken då, alla kan göra detta.)
Chins
Stångrodd