handdator

Visa fullständig version : Ska jag köpa EAA?


Rullatoralex
2011-11-04, 15:37
Hur bra är det här EAA? Har läst en massa och det verkar ju vara hur bra som helst att ta före och efter. Jag har alltid tagit vassle före träning och gainer efteråt, men nu undrar jag om det skulle vara bättre med EAA före och efter? Eller kan man ta EAA före och sedan gainer efter om man bulkar?

Svar uppskattas väldigt mycket :D

Eddie Vedder
2011-11-04, 15:39
Nej det lär inte direkt vara bättre. Men vill du minska ner kcalintaget är det ju en fördel. Ta bort vassle före och ta bort gainer efter och nöj dig med EAA efter så har du ju minskat ner rejält på pulverkalorier.

Rullatoralex
2011-11-04, 15:41
Nej det lär inte direkt vara bättre. Men vill du minska ner kcalintaget är det ju en fördel. Ta bort vassle före och ta bort gainer efter och nöj dig med EAA efter så har du ju minskat ner rejält på pulverkalorier.

Låter bra om man ska gå ner i vikt, men jag är ute efter att bygga så mycket som möjligt :) tror du inte EAA före träning och gainer efteråt är bra? Så kan man ta vassle som mellanmål eller något under dagen.

Eddie Vedder
2011-11-04, 15:47
Låter bra om man ska gå ner i vikt, men jag är ute efter att bygga så mycket som möjligt :) tror du inte EAA före träning och gainer efteråt är bra? Så kan man ta vassle som mellanmål eller något under dagen.

Har du jättesvårt att äta mat så kanske gainer kan vara bra. Men det finns många andra sätt att få i sig energi: http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Annars duger ju en proteindrink efter passet utmärkt. EAA före kanske kan ha en liten fördel, kanske inte. Det förefaller inte rimligt om du har ätit en stor måltid innan dock. Några antal timmar kan jag inte svara på.

Rullatoralex
2011-11-04, 15:56
Har du jättesvårt att äta mat så kanske gainer kan vara bra. Men det finns många andra sätt att få i sig energi: http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Annars duger ju en proteindrink efter passet utmärkt. EAA före kanske kan ha en liten fördel, kanske inte. Det förefaller inte rimligt om du har ätit en stor måltid innan dock. Några antal timmar kan jag inte svara på.

Har inte ett dugg problem med att äta, men det är rätt gött att dra i sig en gainer efter träningen så man inte behöver äta hur mycket som helst under dagen :)

Numse
2011-11-04, 16:31
Frågan är om någon egentligen har märkt/känt av skillnad mellan att använda och inte använda EAA. Jag har använt EAA nu i två år någonting och kommer sluta efter den här burken.

Poxeman
2011-11-04, 17:10
Frågan är om någon egentligen har märkt/känt av skillnad mellan att använda och inte använda EAA. Jag har använt EAA nu i två år någonting och kommer sluta efter den här burken.

Jag är helt övertygad om att ingen har KÄNT av någon skillnad.
Det är även svårt att märka någon skillnad eftersom du omöjligt kan köra en kontrollperiod där du tränar och har samma förutsättningar utan EAA.

Att det gör skillnad på resultatet av styrketräningen är jag dock helt övertygad om.

Rullatoralex
2011-11-04, 17:54
Jag är helt övertygad om att ingen har KÄNT av någon skillnad.
Det är även svårt att märka någon skillnad eftersom du omöjligt kan köra en kontrollperiod där du tränar och har samma förutsättningar utan EAA.

Att det gör skillnad på resultatet av styrketräningen är jag dock helt övertygad om.

Så du säger alltså att det skulle vara bra med före träningen?

Numse
2011-11-04, 18:06
Känt var ett dåligt uttryck då det är mer eller mindre omöjligt. Jag är dock, efter två års EAA-användning, inte övertygad om att det gett skillnad i resultat för mig. Och det räcker för att jag ska sluta lägga pengar på det.

Bjern
2011-11-04, 18:49
Så du säger alltså att det skulle vara bra med före träningen?

Bra och bra. En fördel om du är fastande, och som Eddie säger, men troligen ger det ingenting om du har aminosyror i blodet redan.