handdator

Visa fullständig version : bra produkter för att mäta träningsresultat


Lodiz2
2011-11-04, 12:01
hej!

jag undrar om det finns några bra tillbehör för att mäta sina träningsresultat , fettprocent , muskler osv...

har kollat på bland annat Kaliper Warrior Digital - en digital kaliper för att mäta underhudsfettet , vad tror ni om denna är den bra ?

sen undrar jag om kroppsammansätnings vågarna har utvecklats och blivit bättre och om dom fungerar på oss som tränar styrketräning/bodybuilding.
t.ex Omron BF 511 Analysvåg eller andra liknande vågar.

finns det andra alternativ än dessa som är bättre ?

använder såklart våg,måttband,spegel men letar nu efter andra metoder.

Minimjölk
2011-11-04, 12:02
Skivstången? ;)

lanzal
2011-11-04, 12:17
Skivstången? ;)
Captain Obvious!

Tyvärr vet jag inte om det finns sådana saker som faktiskt används av privatpersoner, lite dyrt att köpa en sån där kalipersak t ex :P

Minimjölk
2011-11-04, 12:21
Jag har en Omron Bio-impedansmätare hemma som kanske inte mäter exakt men man kan i alla fall få fram statistik på hur det går om man ser till att mäta vid liknande tillfällen. tex varje måndag innan frukost.

Lodiz2
2011-11-04, 12:22
Captain Obvious!

Tyvärr vet jag inte om det finns sådana saker som faktiskt används av privatpersoner, lite dyrt att köpa en sån där kalipersak t ex :P


kalipern kostar ju runt 500-700kr vilket jag inte tycker är särskillt dyrt och fungerar den bra så tycker jag nog den är värd pengarna . jag har dock ingen som helst erfarenhet av den så jag vet inte hur den funkar .

prOtotype
2011-11-04, 13:21
kalipern kostar ju runt 500-700kr vilket jag inte tycker är särskillt dyrt och fungerar den bra så tycker jag nog den är värd pengarna . jag har dock ingen som helst erfarenhet av den så jag vet inte hur den funkar .

Du mäter tjockleken på fettlager på olika platser på kroppen. Mäter du fel eller olika gång till gång osv så kan resultaten variera.
Det enklaste är som första svaret. Skivstången.
Om du bryr dig om fler variabler så säger jag skivstången + vågen + kameran.

Lychgate
2011-11-04, 13:26
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Soft_ruler.jpg/250px-Soft_ruler.jpg

Grazzafukkinrazzi
2011-11-04, 14:35
Måttband, spegel, våg och träningsjournal, allt annat är onödigt.