handdator

Visa fullständig version : Skulle detta shcemat funka?


buck3tt
2011-11-04, 10:39
Om lägger upp träningen såhär, 5 dagar i veckan

Mån: Bröst Triceps
Tis: Rygg Biceps
Ons: Ben Mage
Tors: Axlar
Fre: Bröst Triceps
Lör:
Sön: Rygg biceps

Hade de funkat? Eller mer sagt, hade det funkat bra ?

Pintan
2011-11-04, 10:57
Bröst + triceps dagen efter axlar känns ju sådär...

Mån: Rygg biceps
Tis: Bröst triceps
Ons: Ben mage
Tors: Axlar
Fre: Rygg biceps
Sön: bröst triceps

Eller rullande 3-split.

Rygg biceps utsida/baksida axlar
Bröst triceps framsida axlar
Ben mage

Något sådant hade iaf jag kört.

sinaui
2011-11-04, 10:58
Finns det nån anledning till att du har lagt passen på de dagarna du lagt dem? Annars är ju en variant att köra 4-split, alltså Fyra dagar träning, då du kör dina pass, sen en - två dagar vila. Alternativt köra de passen och ha varannan dag eller var tredje dag vila, hellre än att ha bestämda veckodagar. Då blir det ju också lite enklare ifall man till exempel ska iväg till Ankeborg någon dag och inte kan träna den dagen, då tar man bara det passet dagen efter!

buck3tt
2011-11-04, 11:05
Finns det nån anledning till att du har lagt passen på de dagarna du lagt dem? Annars är ju en variant att köra 4-split, alltså Fyra dagar träning, då du kör dina pass, sen en - två dagar vila. Alternativt köra de passen och ha varannan dag eller var tredje dag vila, hellre än att ha bestämda veckodagar. Då blir det ju också lite enklare ifall man till exempel ska iväg till Ankeborg någon dag och inte kan träna den dagen, då tar man bara det passet dagen efter!

Jag lägger upp de så för jag vill få det mesta av musklerna, Har inte tid att slösa 2 timmar på gymmet . Kör oftast 1 timmars pass för bröst tex, och om jag lägger in triceps där också kommer jag köra en timme till, det kommer jag inte hinna med

Gorilla
2011-11-04, 11:52
Lägg upp det så här istället så blir det en jämnare fördelning:
Bröst Triceps
Rygg Biceps
Axlar Mage
Ben

Sen känns det som overkill att köra 6 dagar i veckan.