handdator

Visa fullständig version : Äta mer!?


Bizarro
2011-11-03, 20:39
Tja grabbar och töser, har ett frustrerande problem gällande min matkonsumtion. Kan endast äta x stor mängd mat innan jag blir helt proppmätt, hello Cpt. Obvious, men nu är det så att den mängden kan vara jävligt liten ibland.
Problemet eskalerar ofta när jag äter i t.ex. skolmatsalen eller dylikt, kan helt enkelt inte få ner en tugga till då det känns som jag kommer spy vilken sekund som helst.
Och speciellt nu under "bulken" vill jag kunna proppa i mig 500g kycklinfilé utan problem osv.
Sitter för tillfället, struggling med att få ner mitt första försök till proteinfluff, men hajjar inte hur folk kan äta så mycket.
Är inte särskilt liten heller, däremot ett par polare jag har (dudes om det spelar) är sjukt tunna och kan sitta och stuffa sig med mängder, har det inte å göra med magsäckens storlek osv?

Suck.. Detta är iaf ett problem för mig, vill kunna äta mer, är det något man vänjer sig vid? Just för mig och mitt schema blir det jävligt osmidigt att dela upp maten för mycket också, och där med blir det ofta att jag knappt äter min kaloribalans under en dag.

Tack på förhand!

limenka
2011-11-03, 20:41
Åt färre små portioner där du ökar storleken på portionerna allt efter som. Det är svårt att börja trycka i sig 500g kyckling om man aldrig gjort det innan :)

Magnus N
2011-11-03, 20:43
Varför fluff om du nu har problem med att du blir mätt fort?

Eddie Vedder
2011-11-03, 20:46
Varför fluff om du nu har problem med att du blir mätt fort?

+1

Och varför ½ kg kyckling?

rooz
2011-11-03, 20:47
Satsa på energitätare livsmedel då?

Fluff är enbart till för att mätta maximalt.

Bizarro
2011-11-03, 20:53
Åt färre små portioner där du ökar storleken på portionerna allt efter som. Det är svårt att börja trycka i sig 500g kyckling om man aldrig gjort det innan :)
Ah det var det jag tänkte, inget ovanligt att inte kunna äta så mycket alltså?
Vad kan det bero på att jag inte kan äta lika "mycket" borta? Stressmage?

Varför fluff om du nu har problem med att du blir mätt fort?
Såg gott ut och ville prova ^^

+1

Och varför ½ kg kyckling?
Var bara ett exempel på vad jag ser andra kunna sitta och trycka i sig och jag vill kunna, vid behov, göra samma sak.

Satsa på energitätare livsmedel då?

Fluff är enbart till för att mätta maximalt.
Energitätare livsmedel?:smash:

hidden
2011-11-03, 20:56
Energitätare livsmedel?:smash:

Mat med mer kcal i.

rooz
2011-11-03, 20:57
Mat med mer kcal i.
This.

ist för kyckling, kanske köttfärs eller annat kött.

paatrik
2011-11-03, 21:00
This.

ist för kyckling, kanske köttfärs eller annat kött.

Eller den fantastiska klassikern, kyckling med ris och currysås (för TS, varför inte med vanlig grädde som grund?)

Eddie Vedder
2011-11-03, 21:06
http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Rikard Jansson
2011-11-03, 21:10
Du kanske har samma problem som mig, och då hjälper det bara med mediciner eller en jävla massa kakor för det går ner lätt tillsammans med cola/pucko/mjölk

Ronn
2011-11-03, 21:10
Fluff och kykling, typ no1 deffmat eftersom du får mycket volym för lite kcal, cpt obvious? :)

Bizarro
2011-11-03, 21:11
Mat med mer kcal i.

This.

ist för kyckling, kanske köttfärs eller annat kött.

Eller den fantastiska klassikern, kyckling med ris och currysås (för TS, varför inte med vanlig grädde som grund?)

Okej, ska prova köra på det istället, tack så mycket :)

http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Tusen tack!

Bizarro
2011-11-04, 19:32
Du kanske har samma problem som mig, och då hjälper det bara med mediciner eller en jävla massa kakor för det går ner lätt tillsammans med cola/pucko/mjölk

Och vad är det för problem? Vad för mediciner? Och hur bra är egentligen en jävla massa kakor och cola på en skala ^^

Eddie Vedder
2011-11-04, 19:43
Och vad är det för problem? Vad för mediciner? Och hur bra är egentligen en jävla massa kakor och cola på en skala ^^

Att bli fetare är inte bra. Massor av socker som i kakor och cola är nog extra dåligt. Men samtidigt är ju knappast enorma proteinintag något man vet så mycket om heller så att trycka ett halvt kg kyckling plus kvarg och proteinfluff kanske inte heller är så bra i längden?

Jag säger inte att jag tror att det är jättefarligt men man ska se upp med att utgå ifrån att bara för att byggare äter mycket av x så är x jättebra.