handdator

Visa fullständig version : kapslar kreatin monohydrat


mathsa
2011-11-03, 00:18
Vart och vilket märke köper ni som tar kreatin i kapslar och funkar dom bra.

Karlsson88
2011-11-03, 10:17
Läs lite om Kre-Alkalyn Mega Kap. riktigt bra tycker ja.. Bildar ingen vätska alls.. Vanligt Kreatinmonohydrat bildar vätska..

mathsa
2011-11-03, 17:41
Ingen som e lat :)

Sheogorath
2011-11-03, 17:46
Läs lite om Kre-Alkalyn Mega Kap. riktigt bra tycker ja.. Bildar ingen vätska alls.. Vanligt Kreatinmonohydrat bildar vätska..

Inget kreatin bildar vätska. Allt kreatin binder vätska i musklerna däremot. Att Kre-Alkalyn inte binder lika mycket vätska som monohydrat är för att du får i dig mindre kreatin vid den rekommenderade doseringen och med det också mindre effekt. Visst kan man äta Kre-Alkalyn så att man får i sig 5-10 g kreatin men det blir onödigt dyrt.

Ernie McCracken
2011-11-03, 20:47
Inget kreatin bildar vätska. Allt kreatin binder vätska i musklerna däremot. Att Kre-Alkalyn inte binder lika mycket vätska som monohydrat är för att du får i dig mindre kreatin vid den rekommenderade doseringen och med det också mindre effekt. Visst kan man äta Kre-Alkalyn så att man får i sig 5-10 g kreatin men det blir onödigt dyrt.

Så det finns alltså inga andra fördelar med att äta Kre-Alkalyn istället för Kreatin monohydrat?, En kompis till mig tipsade att jag skulle testa Kre-Al, Jag själv kör mono men han tyckte sig känna en större effekt av 4 kapslar Kre-Al innan påbörjat träningspass, kanske placebo eller så svarar våra kroppar lite olika.

mathsa
2011-11-03, 21:15
hallå nu skulle ni ju ge mig tips :)

Pepz
2011-11-03, 21:21
skulle aldrig köra i kapslar men det kreatinet jag använder finns i kapslar

3PH-CM

Lillleif
2011-11-03, 21:28
mathsa: Fairing kre-alkalyn? Sci-fit kre-alkalyn? Det är väl bara kolla hur många g kreatin du får per krona.