handdator

Visa fullständig version : Bälte


Knaz
2011-11-02, 23:57
Tjena !

Jag provade att böja med bälte för första gången idag och jag tyckte de va en stor skillnad, speciellt i bottenläget. Nu funderar jag på att köpa ett bälte men vet inte vilket. Är i skövde nu och på träningsaffären här finns de några olika och de är två jag väljer mellan. Ett bälte från gasp och ett från abilica. De från abilica är lite smalare fram medans gasp bältet är lika brett överallt. Gasp bältet är dyrare också .. Vilket bälte skulle ni rekomendera ? Kanske något helt annat bälte ?

Mvh

Martinio0o
2011-11-03, 00:04
Wahlanders brukar väl de flesta rekommendera och det får väl jag också göra. Kostar ju dock en slant, närmare bestämt 975kr. Men det kan det allt få vara värt då det tycks hålla jävligt länge och känns i princip nytt efter ett par månaders slitande.

Vet inte om jag får posta webshopen men sök på wahlanders så ska du nog hitta det.

Annars har jag testat ett gasp-bälte som var rätt bra också, det slits dock snabbare.

Grotesk
2011-11-03, 00:07
Skiljer de i material?

Knaz
2011-11-03, 00:11
Wahlanders brukar väl de flesta rekommendera och det får väl jag också göra. Kostar ju dock en slant, närmare bestämt 975kr. Men det kan det allt få vara värt då det tycks hålla jävligt länge och känns i princip nytt efter ett par månaders slitande.

Vet inte om jag får posta webshopen men sök på wahlanders så ska du nog hitta det.

Ja jag har sett de men vet inte om jag vill lägga ut så mycket pengar på ett bälte .. Men ska ha de i tanken.

Skiljer de i material?

Båda är i skinn med dubbelt spänne .. Och nu när jag tänker efter så kanske de är skönast att ha ett bälte som är smalare framtill när man böjer ?

Martinio0o
2011-11-03, 00:15
Ja jag har sett de men vet inte om jag vill lägga ut så mycket pengar på ett bälte .. Men ska ha de i tanken.



Båda är i skinn med dubbelt spänne .. Och nu när jag tänker efter så kanske de är skönast att ha ett bälte som är smalare framtill när man böjer ?

Som jag la till så är det inget större fel på det gasp-bältet jag har använt i alla fall, bortsett från att det slits snabbt.

Om jag inte misstar mig så använder OL-are bälten som är smalare där fram, kan tänka mig att det är för att det blir lättare att gå djupt då, men jag är inte säker. Kan inte säga att jag tycker det är oskönt att gå djupt med en SL-bälte förutsatt att du har spänt det rätt.

amarth
2011-11-03, 00:16
Wahlanders lär garanterat vara av bättre kvalité än de andra. Det kanske kostar mer i inköp men är inte dyrare då de håller läänge.

Det bältet som är smalare framtill är sannolikt ett ol-bälte.

Knaz
2011-11-03, 16:32
Några fler åsikter ?

limenka
2011-11-03, 16:35
Några fler åsikter ?

Du har fått svar från människor som vet :)

Pjotor
2011-11-03, 18:31
Alla rekommendationer jag har läst förordar jämnbreda bälten för knäböj. För OL gäller kanske andra saker.

Knaz
2011-11-03, 18:57
Alla rekommendationer jag har läst förordar jämnbreda bälten för knäböj. För OL gäller kanske andra saker.

Hmm okej .. Är de stor skillnad att böja med ett jämnbrett bälte och ett som är smalare fram ?

rooz
2011-11-03, 20:17
Hmm okej .. Är de stor skillnad att böja med ett jämnbrett bälte och ett som är smalare fram ?

Du får bättre buktryck med jämnbrett bälte. Jag har ett TORO, men skulle nog köpt ett whalanders, dom är ruskigt fina:)