handdator

Visa fullständig version : Religions - haschliberaliserings- och SD- debatt förbud i en vecka?


filmjölk
2011-11-02, 21:52
För att höja stämningen lite och bredda vårt debatterande/grälande till andra ämnen, kan vi inte införa en vecka där vi inte får debattera Religion, Cannabis eller något som berör SD i en hel vecka?

Rör inte en tråd knäböj eller TUT, så handlar den troligtvis om ett av dessa ämnen, det är lite tjatigt.

Vad tycker ni om den idén? En hel vecka utan SD, religionsdebatt eller tjat om cannabis?

Grotesk
2011-11-02, 21:53
Forumet kommer implodera.

C.E.J.
2011-11-02, 22:00
Det debatteras ju aldrig religion?

stevebc
2011-11-02, 22:08
De där ämnena är ju de roligaste. Relationstråden går man liksom in i när det är dött på andra ställen, och då blir man bara trött istället. Inte för att man skulle bli jättepigg och upplyst av andra ämnen, men t ex tråden om nationalekonomi/finanskrisen är väldigt intressant.

C.E.J.
2011-11-02, 22:26
men t ex tråden om nationalekonomi/finanskrisen är väldigt intressant.

Vilken tråd är det? Börstråden upplever jag att den domineras av wannabe börshajar. Emellanåt kommer Matte_maiden in och visar var skåpet ska stå.

stevebc
2011-11-02, 22:26
Vilken tråd är det? Börstråden upplever jag att den domineras av wannabe börshajar. Emellanåt kommer Matte_maiden in och visar var skåpet ska stå.De senaste sidorna med Trance, Matte, Hurril m fl. Mer sådant hade jag velat se. Vars är skaparn, du? osv.

edit: ah, jag menar alltså Wall Street-tråden.

C.E.J.
2011-11-02, 22:33
Ah, den ja! Många bra skribenter som samlats där på sistone. Jag saknar såklart dig där, har stevebc skrivit vet man att något vettigt har sagts.

Tricklew
2011-11-02, 22:35
Eftersom jag inte riktigt vet vad denna tråd handlar om så tar jag tillfället i akt och frågar. Hur gammal är du C.E.J? Alltid föreställt dig som i ungefär min ålder, men läste något inlägg häromdagen där du kallade Scratch för pojkspoling, det väckte min nyfikenhet.

Ontopic: Jag har läst alla de tråderna flera dussintalsgånger vid detta laget, fast i tidigare versioner, så jag är för det.

C.E.J.
2011-11-02, 22:37
Eftersom jag inte riktigt vet vad denna tråd handlar om så tar jag tillfället i akt och frågar. Hur gammal är du C.E.J? Alltid föreställt dig som i ungefär min ålder, men läste något inlägg häromdagen där du kallade Scratch för pojkspoling, det väckte min nyfikenhet.

Ontopic: Jag har läst alla de tråderna flera dussintalsgånger vid detta laget, fast i tidigare versioner, så jag är för det.

26 och ett par veckor, så ungefär i din ålder :)

MAXX
2011-11-02, 22:44
Dålig idée. Gillar man inte en tråd så är det ingen som tvingar dig att läsa/skriva i den.

LeBron
2011-11-02, 22:57
Orkar inte bry mig om sådana trådar längre. Folk säger så mycket skit när de är online, bakom en dataskärm. :) Gör likadant ifall du stör dig på debatter som går överstyr utan att en moderator ens gör något åt skiten.

Eddie Vedder
2011-11-02, 22:58
Så mycket religionsdebatter är det väl inte? SD-diskussioner (integrationspolirik i allmänhet) och trådar om att legalisera doping/cannabis är ju dock stående inslag. Nästan lika vanligt (men inte riktigt) som "vet-inte-riktig-om-han-är-seriös-eller-ej"-trådar av filmjölk. :D

tjabon
2011-11-02, 22:58
Jag tycker vi ska bestämma en dag då alla marklyfter för världsfreden !

Tolkia
2011-11-02, 23:12
SD-diskussioner (integrationspolirik i allmänhet) och trådar om att legalisera doping/cannabis är ju dock stående inslag.
Trådarna är inget större problem, däremot kan jag tycka att det är lite störande att i perioder precis ALLA trådar i Allmänt, oavsett utgångspunkt, tenderar att glida in på invandring eller droglegalisering. Det är trevligt med lite spridning.