handdator

Visa fullständig version : Hur mycket ger en PWO?


fredrik1
2011-11-02, 21:24
Hur mycket ger en PWO utan preparat som finns med på dopinglistan? vet att det inte ger någonting för alla men vad ger det max och minst? Brukar känna mig ganska slö, så jag tror det kan hjälpa.


//L

willtjam
2011-11-02, 21:34
Hur hade du tänkt att man skulle mäta hur mycket det ger?
Vissa blir pigga av det och vissa inte. Det finns många olika människor och det finns många olika märken. Pröva!

vicarious
2011-11-02, 21:40
Innehåller de kreatin och koffein så ger de säkert lite. De två har dokumenterade positiva effekter på prestationen. De andra standardämnena i PWOs kan väl diskuteras hur bra effekt de har, om någon.

mattilainen
2011-11-02, 21:49
testa och utvärdera då det är omöjligt för oss att säga. Koffeintabletter kanske kan vara något att testa.

NiHa
2011-11-02, 22:13
"utan preparat som finns med på dopinglistan"? Ja, hade du en PWO MED preparat från listan så hade den säkert varit väääldigt dyr och gett oanade effekter :-p

Sheogorath
2011-11-02, 22:17
"utan preparat som finns med på dopinglistan"? Ja, hade du en PWO MED preparat från listan så hade den säkert varit väääldigt dyr och gett oanade effekter :-p

Nej, sådana finns det gott om. Lagliga och på dopinglistan.

Eddie Vedder
2011-11-02, 22:19
Hur mycket ger en PWO utan preparat som finns med på dopinglistan? vet att det inte ger någonting för alla men vad ger det max och minst? Brukar känna mig ganska slö, så jag tror det kan hjälpa.


//L

Hur hade du tänkt att det ska kvantifieras? Och vilken PWO? De är ju hur olika som helst. Studier om koffein och kreatin kan du ju leta upp och titta på resultaten där. Sedan får du väl försöka sammanfatta det och ställa i förhållande till mängder i olika PWO-produkter.

Roggan76
2011-11-02, 22:37
"utan preparat som finns med på dopinglistan"? Ja, hade du en PWO MED preparat från listan så hade den säkert varit väääldigt dyr och gett oanade effekter :-p

Jack3d innehåller dimetylamfetamin .. dopingklassat på tävling, lagligt på träning..

Grotesk
2011-11-02, 22:38
Jag tänker svara tre, men jag vet inte vad det betyder.

death
2011-11-02, 23:02
Jag tänker svara tre, men jag vet inte vad det betyder.


Ja, jag kan bara hålla med där.

JesperL
2011-11-02, 23:16
nej, sådana finns det gott om. Lagliga och på dopinglistan.

+1

Sparven från Minsk
2011-11-02, 23:26
Vi kan tyvärr inte ens börja spekulera vad det skulle kunna ge dig.
Själv så blir jag lite piggare och mer fokuserad. Kan vara placebo med, kan inte uteslutas.

Silveta
2011-11-03, 05:55
Jag tänker svara tre, men jag vet inte vad det betyder.

synar och höjer med ett.

Fyra alltså, minst!


OnT: Allt som innheåller koffein gör dig lite extra pigg, beroende på hur känslig för koffein du är så ger det mer eller mindre. Kreatin ökar din prestation en smula. you do the math.

Sniggel
2011-11-03, 08:32
Som minst?
Gör dig trött i långa loppet pga att du blir beroende av ingredienserna och presterar sämre.
Samt då att stimulantia kan inverka negativt på muskelbygge.

aijou
2011-11-03, 09:34
Min åsikt är att de ända PWOs som ger tillräckligt för att motivera sitt pris är kreatin och koffein.

Sniggel
2011-11-03, 09:44
Min åsikt är att de ända PWOs som ger tillräckligt för att motivera sitt pris är kreatin och koffein.

+1

Speciellt om man som mig verkar stimtålig eller iaf vänjer sig vid allt efter första dosen.
Brukar vara så att när jag väl provar de här väldigt populära PWO så antingen märker jag inget eller så känner jag av någon blygsam uppiggande effekt som inte på något vis avspeglas i vad jag lyfter.
T ex så skänkte en kompis mig lite Jack3d häromveckan och jag började med1½ skopa och märkte ingenting (förutom stickningarna av beta-alanin), var t om lite seg på gymmet. Nästa gång testade jag 3 skopor och märkte inget heller, förutom mer stickningar.
Ofta likadant med koffein (400 mg, ibland har jag provat 600 mg och det brukar oftast märkas) när jag kör det men det kostar åtminstone inte en förmögenhet.

Kreatin dock är ju guld!

Sheogorath
2011-11-03, 10:25
Kreatin har ingen akut effekt och är därför inte en PWO. Det kan med fördel intas efter träning tillsammans med kolhydrat för att fylla på de förråd som tömdes under passet.