handdator

Visa fullständig version : Kreatin farligt?


Nickz0
2011-11-02, 19:59
Hej igen jag har två nya frågor här idag, och undrar om jag kunde få svar på dom :)


Är kreatin monohydrat farligt?

Jag såg ngt på internet som sa att kre-alkalyn är bättre än monohydrat därför det inte blev nå kreatinin inne i kroppen eller ngt sånt. Har jag fel , och är kre-alkalyn bättre än monohydrat ?

Jag såg Fury nitro idag o tyckte den såg bra ut , och jag undrar om de är ngt o ha eller skit?

Jag var intresserad förut utav såna här PWO's men alla innehåller typ dopingklassade saker. Och jag har inga problem på gymmet mentalt ( är alert , och pigg när jag väl börjat ) så jag kanske ska köpa nitro saken.


http://shop.kolozzeum.com/sv/erbjudanden/fairing-fury-nitro-790gr.html


Vore snällt om någon kunde ge mig lite svar, tack iallafall ! :)

vicarious
2011-11-02, 20:00
Hej igen jag har två nya frågor här idag, och undrar om jag kunde få svar på dom :)


Är kreatin monohydrat farligt?

Jag såg ngt på internet som sa att kre-alkalyn är bättre än monohydrat därför det inte blev nå kreatinin inne i kroppen eller ngt sånt. Har jag fel , och är kre-alkalyn bättre än monohydrat ?

Jag såg Fury nitro idag o tyckte den såg bra ut , och jag undrar om de är ngt o ha eller skit?

Jag var intresserad förut utav såna här PWO's men alla innehåller typ dopingklassade saker. Och jag har inga problem på gymmet mentalt ( är alert , och pigg när jag väl börjat ) så jag kanske ska köpa nitro saken.


http://shop.kolozzeum.com/sv/erbjudanden/fairing-fury-nitro-790gr.html


Vore snällt om någon kunde ge mig lite svar, tack iallafall ! :)

Nej kreatin är inte farligt. Det är ett ämne som kroppen själv producerar. Det finns även naturligt i t ex kött eller fisk. Läs lite här http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin

Nej alkalyn är inte bättre än monohydrat, däremot är det dyrare. Onödigt med andra ord.

Fairing Fury Nitro innehåller inga dopingklassade ämnen.

Pepz
2011-11-02, 20:13
Jag såg Fury nitro idag o tyckte den såg bra ut , och jag undrar om de är ngt o ha eller skit?

Jag var intresserad förut utav såna här PWO's men alla innehåller typ dopingklassade saker. Och jag har inga problem på gymmet mentalt ( är alert , och pigg när jag väl börjat ) så jag kanske ska köpa nitro saken.






om du redan är pigg och alert så ser jag ingen direkt anledning att börja med pwo. de ger ingen muskeltillväxt direkt..

HulkH
2011-11-02, 20:14
1+ på Pepz, ta bara PWO om du känner att du behöver det lilla extra.

Angående kreatin så är det inte farligt, dock så kan det påverka njurarna negativt om man får i sig för mycket.

Nickz0
2011-11-02, 20:56
Nej kreatin är inte farligt. Det är ett ämne som kroppen själv producerar. Det finns även naturligt i t ex kött eller fisk. Läs lite här http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin

Nej alkalyn är inte bättre än monohydrat, däremot är det dyrare. Onödigt med andra ord.

Fairing Fury Nitro innehåller inga dopingklassade ämnen.

om du redan är pigg och alert så ser jag ingen direkt anledning att börja med pwo. de ger ingen muskeltillväxt direkt..

1+ på Pepz, ta bara PWO om du känner att du behöver det lilla extra.

Angående kreatin så är det inte farligt, dock så kan det påverka njurarna negativt om man får i sig för mycket.






Jag tog runt 20gr kreatin på typ 50min en lördag, mådde dåligt hela jävla dagen :p

Men jag tar just nu 5gr / dag ( morgon ) det är lugnt o ta de i några månader?

Fury nitro, är bara " bra " saker inuti sig då ?

Och vad är det för bra nitro har i sig? Arginin och AAKG och BCAA, om någon hade tid o förklara för mig, vore bra :)

Pepz
2011-11-02, 20:59
1.Jag tog runt 20gr kreatin på typ 50min en lördag, mådde dåligt hela jävla dagen :p

2.Men jag tar just nu 5gr / dag ( morgon ) det är lugnt o ta de i några månader?

3.Fury nitro, är bara " bra " saker inuti sig då ?

4.Och vad är det för bra nitro har i sig? Arginin och AAKG och BCAA, om någon hade tid o förklara för mig, vore bra :)

1. dumt, bättre att sprida ut intaget över hela dagen
2. ja
3.inga direkt skadliga ämnen
4. Pwo gör att man blir pigg och får pump eller orkar nått reps till. absolut inget måste som man kan tro. den ger som sagt ingen direkt effekt på muskelbygget så låt bli det om du är pigg när du tränar

Nickz0
2011-11-02, 21:10
1. dumt, bättre att sprida ut intaget över hela dagen
2. ja
3.inga direkt skadliga ämnen
4. Pwo gör att man blir pigg och får pump eller orkar nått reps till. absolut inget måste som man kan tro. den ger som sagt ingen direkt effekt på muskelbygget så låt bli det om du är pigg när du tränar

Jaha, så du tycker jag inta ska köpa den där nitron ?

Vad ska man ha för ngt då? eller ska ja bara ha Proteinpulvret efter träning och kreatinet?

Lillleif
2011-11-02, 21:15
Just denna korrekta kvot mellan ingredienserna fungerar magiskt för muskelpump och vaskularitet.

Nöj dig med ditt protein och ditt kreatin.

Pepz
2011-11-02, 21:35
Nöj dig med ditt protein och ditt kreatin.

+1

lägg till maltodextrin(kolhydrater) om du vill

Nickz0
2011-11-02, 21:36
+1

lägg till maltodextrin(kolhydrater) om du vill



Vad är de för ngt då? vart kan ja köpa de?

Pepz
2011-11-02, 21:40
Vad är de för ngt då? vart kan ja köpa de?

jag skrev ju det- kolhydrater.
finns i alla webshoppar


det verkar som om du söker svaren i kosttillskotten.. hur tränar du? du vet att träningen är typ 80% av resultaten. 10procent är sömn och 9procent kosten 1% är kosttillskott..

Nickz0
2011-11-02, 21:49
jag skrev ju det- kolhydrater.
finns i alla webshoppar


det verkar som om du söker svaren i kosttillskotten.. hur tränar du? du vet att träningen är typ 80% av resultaten. 10procent är sömn och 9procent kosten 1% är kosttillskott..

nja, ja söker ju först på internet men dom säger ju både och så ja blir osäker..

Jag tycker ja tränar bra, nytt schema Bröst Mån, rygg ons, armar fre, sön ben och axlar.

Kanske inte hardcore tränare, men ja tränar bra tkr jag

Magganyo
2011-11-02, 21:49
Hallå!
Lånar tråden.

Jag får i mig Mg2-kreatinchelat i min PWO. Ger detta fullgott resultat? Får jag någon ytterligare effekt av att få i mig kreatin monohydrat dagligen?

Tack på förhand.

Kung atlas
2011-11-02, 21:55
Jag tog runt 20gr kreatin på typ 50min en lördag, mådde dåligt hela jävla dagen :p

Men jag tar just nu 5gr / dag ( morgon ) det är lugnt o ta de i några månader?

Fury nitro, är bara " bra " saker inuti sig då ?

Och vad är det för bra nitro har i sig? Arginin och AAKG och BCAA, om någon hade tid o förklara för mig, vore bra :)

1, sprid ut intaget
2, i fury har du flera "basic" ingredienser. kolhydrater, kreatin och BCAA osv.Du slipper blanda massa jox själv och det är en fördel
3, googla på ovanståeden eller sök på forumet

chickenleg
2011-11-02, 21:55
Hur länge har du tränat? Jag själv har inte tränat allt för länge och tänker inte använda någon PWO på åtminstonde några år. Vänta tills du behöver det istället...

Kung atlas
2011-11-02, 21:58
träningen är typ 80% av resultaten. 10procent är sömn och 9procent kosten 1% är kosttillskott..

Du glömmer kosten , den är enligt mig den viktigaste biten. Kosttillskott är som det låter kost tillskott och kan ge olika mycket effekt beroende på individen

Pepz
2011-11-02, 22:25
Du glömmer kosten , den är enligt mig den viktigaste biten. Kosttillskott är som det låter kost tillskott och kan ge olika mycket effekt beroende på individen

nej jag hade med den

kosten kan vara perfekt med suger träningen så blir det 0 resultat. tvärtom är inte fallet.
alla kostonanister här på kolo skulle antagligen få lika bra resultat/bättre resultat av att släppa fokuseringen på kost och träna lite bättre

vicarious
2011-11-02, 22:50
nej jag hade med den

kosten kan vara perfekt med suger träningen så blir det 0 resultat. tvärtom är inte fallet.
alla kostonanister här på kolo skulle antagligen få lika bra resultat/bättre resultat av att släppa fokuseringen på kost och träna lite bättre

+1! väl talat.