handdator

Visa fullständig version : Försämras ämnesomsättningen om man går upp i vikt snabbt?


getripped
2011-11-02, 17:35
Jag har alltid kallat mig själv "hard-gainer" för att jag hade väldigt svårt att gå upp i vikt, men nu har jag insett att så är inte alls fallet, efter jag har börjat äta ordentligt.

Min fråga är "försämras ämnesomsättningen om man går upp i vikt snabbt/hastigt ?

Sheogorath
2011-11-02, 17:41
Vad menar du med "försämras" först och främst?

getripped
2011-11-02, 18:05
Vad menar du med "försämras" först och främst?

att det blir lättare att lägga på sig fett

Sheogorath
2011-11-02, 18:17
att det blir lättare att lägga på sig fett

Så är din fråga om man går upp i fett snabbare vid snabb viktuppgång än långsam, eller om det blir lättare att gå upp i fettvikt i framtiden om man en gång ätit sig tjock, eller om det blir lättare att gå upp i fettvikt i framtiden om man en gång gått upp i vikt snabbt, eller...

Jag tror du får precisera din fråga lite! :)

Ronn
2011-11-02, 18:54
Spelar det nån roll? Du kommer ändå inte hitta några fördelar med att gå upp snabbt.

Cerberus
2011-11-02, 20:07
Spelar det nån roll? Du kommer ändå inte hitta några fördelar med att gå upp snabbt.

om man ska bli sumo-brottare så jo.

fast ...ja whatever..

SteelPulse
2011-11-02, 20:17
Jag har alltid kallat mig själv "hard-gainer" för att jag hade väldigt svårt att gå upp i vikt, men nu har jag insett att så är inte alls fallet, efter jag har börjat äta ordentligt.

Min fråga är "försämras ämnesomsättningen om man går upp i vikt snabbt/hastigt ?Egentligen har jag inte på fötterna, men är i samma sits som dig, trodde också att jag hade svårt att lägga på mig både muskler och fett.


Men min gissning är att det borde vara precis tvärtom, förutsatt att du lagt på dig lite muckler, som i sin tur borde förbättra ämnesomsättningen.