handdator

Visa fullständig version : Träning på resande fot....


jego
2011-11-02, 14:35
Tjena. Skall befinna mig i belgien i en vecka och är nyfiken på om någon har testat TRX eller har någon annan bra idé på hotellträning?

Varit i kontakt med olika gym i stan jag skall bo men det verkar vara en riktig lyxsak att träna i belgien. Går inte att betala för enstaka träningar utan man måste teckna medlemskap.

Vad tycker ni är de bästa substituten för gymträning.

Victuhh
2011-11-02, 14:41
Det är inte så att du kommer förlora mycket på den veckan iallafall.

Fast när jag och mina polare var i turkiet så gjorde vi ändå lite biceps med sportbags, dips och lite för att hålla igång.

Annars kan du lika väl ta det lite lugnt en vecka :)

jego
2011-11-02, 15:09
Jo, det är sant. Problemet är bara att jag i mitt nya jobb kommer resa mycket= många veckor utan träning. Har kollat runt lite och hittat TRX men vet inte om det är bortkastade pengar.

Dessutom är det dötråkigt att bara hänga på hotell utan att aktivera sig.

jego
2011-11-02, 15:11
Hade det varit nära en skog hade man kunnat springa, göra chins mm....kommer mestadels vara i större städer.

z_bumbi
2011-11-02, 15:21
Det går att träna igenom hela kroppen med bara kroppsvikt så kommer du vara ute och resa mycket kan det vara bra att lägga in sådana moment i den vanliga träningen.
Hittar du ett gym så kör du som vanligt, hittar du inte något gym så kör mer av kroppsviktsövningarna utan att få träningsvärken som kan följa med nya övningar.

TRX, gummiband, tunga väskor, möbler etc funkar självklart också men när man väl lärt sig kroppsviktsövningarna så har man alltid ett gym med sig.