handdator

Visa fullständig version : kreatine Monohydrate + CEE (kreatinetylester) = ?


Långsmal
2011-11-02, 11:46
Jag använder just nu kreatine monohydrate och tänkte börja använda en testobooster som innehåller CEE (kreatinetylester). Jag är dock inte säker på vad CEE innebär och undrar därför om det kan bli för mycket kreatin för min kropp? Bör jag sluta med kreatin monohydrate under tiden jag använder testobooster (Brutal anadrol)?

z_bumbi
2011-11-02, 11:58
Hur mycket kreatin blir det totalt?

Långsmal
2011-11-02, 12:33
Hur mycket kreatin blir det totalt?


Det blir inte så mycket nu när jag kollar på det. Det står att det är 1450mg STRENGTH-TRANSFORMERS (AAKG + CEE)/dagsdos, så gissningsvis är det kanske 1g kreatin/dag. Av kreatinguiden att döma bör jag då minska min kreatin monohydrate dos till 4g dag (från 5) så borde eventuellt problem vara löst? om inte CEE är potentare än vanligt monohydrate, men det tror jag nog inte.

stridis
2011-11-02, 12:50
CEE är en undermålig form av kreatin, det finns bättre sorter. Sedan varför man frångår det vältestade och välfungerande kreatinmonohydratet är för mig en gåta.

hertzman
2011-11-02, 12:58
CEE är en undermålig form av kreatin, det finns bättre sorter. Sedan varför man frångår det vältestade och välfungerande kreatinmonohydratet är för mig en gåta.

Stridis speaks the truth.

Håll dig till monohydrat. Allt annat är bara pengar i sjön.

Långsmal
2011-11-02, 19:11
CEE är en undermålig form av kreatin, det finns bättre sorter. Sedan varför man frångår det vältestade och välfungerande kreatinmonohydratet är för mig en gåta.



Nu var inte min tanke att frångå det vältestade och välfungerande kreatinmonohydratet. Jag ville bara försäkra mig om att det inte blev för mycket för min kropp att hantera både testobooster och kreatinmonohydrate. Tackar för svaren dock:thumbup:

hertzman
2011-11-02, 21:03
Nu var inte min tanke att frångå det vältestade och välfungerande kreatinmonohydratet. Jag ville bara försäkra mig om att det inte blev för mycket för min kropp att hantera både testobooster och kreatinmonohydrate. Tackar för svaren dock:thumbup:

Vad skulle CEE göra för testot?

Löpsko
2011-11-02, 21:51
Vad skulle CEE göra för testot?


Vad är de du inte förstår? Han undrar om Monhydrate och cee gör att de blir för mycket kreatin totalt sett.

Rahf
2011-11-02, 22:03
Som jag förstått det är testoboosters verkningslösa och pengar i sjön. Det finns säkert de som påstår att de fått en skjuts av det, men det är inte direkt konkreta bevis på att tillskottet har hjälpt dem. Att satsa fullt på monohydrat istället för CEE + monohydrat är förmodligen en bättre plan långsiktigt, speciellt för plånboken.

Ett rakt svar på din fråga: Nej, du behöver inte sluta med monohydrat bara för att du tar en testobooster. Du sammanfattade det bra själv gällande dosering.

hertzman
2011-11-02, 22:45
Jag använder just nu kreatine monohydrate och tänkte börja använda en testobooster som innehåller CEE (kreatinetylester)

Vad är de du inte förstår? Han undrar om Monhydrate och cee gör att de blir för mycket kreatin totalt sett.

Ta och kyl ner dig lite. Ditt försök till attityd blir skrattretande.

En testobooster med CEE? Därav frågan, vad skulle CEE göra för testot?

Sniggel
2011-11-03, 08:38
Ta och kyl ner dig lite. Ditt försök till attityd blir skrattretande.

En testobooster med CEE? Därav frågan, vad skulle CEE göra för testot?

Man kan lika gärna ställa den frågan om AAKG.
Eller finns där fler ingredienser i produkten kanske?

Långsmal
2011-11-05, 14:24
Man kan lika gärna ställa den frågan om AAKG.
Eller finns där fler ingredienser i produkten kanske?

Jo, finns fler ingredienser:

ANADROL™ 160mg
Mariatistel (extrakt innehållande 80% silymarin), Serenoa repens, Eurycoma longifolia (pulver), Lepidium meyenii (macarotpulver), Mucuna puriens (15% extrakt)

TRI-TESTOSTIC™ 500mg
Tribulus terrestris (Pedalium murex, Punture vine, Calltrop, Yellow vine, Goathead)

STRERENZIN™ 1000mg
Ubidecarenone-2,5 Cyclohexadiene-1,4-dione, [(2E,6E10E,14E,18E,22E,26E,30E,34E)-3,7,11,1519,23,27,31,35,39-decametyl-2,6,10,14,18,22,26,30,34,38-tetracontadecaenyl)]-5,6-dimetoxy-3-metyl

STRENGTH-TRANSFORMERS™ 1450mg
AAKG (arginin alfaketoglutarat), CEE (kreatinetylester), niacin


Sen om någon är bra, det återstår att se, fått bra recensioner på ************* iaf, men det är ju möjligt att det är ************* själv som skriver recensionerna.

Den substans jag har störst förhoppningar till är STRERENZIN då jag vet att TRI-TESTOSTIC™ har fått tveksamma resultat i studier. Har dock ingen aning om vad STRERENZIN föväntas ge för resultat men googlar för fullt nu ^^

hertzman
2011-11-05, 14:50
Det enda som kan ha en effekt på testosteronet är Eurycoma Longifolia, men hur mycket det är preciseras inte. Med betoning på kan.

hertzman
2011-11-05, 14:53
Den substans jag har störst förhoppningar till är STRERENZIN då jag vet att TRI-TESTOSTIC™ har fått tveksamma resultat i studier. Har dock ingen aning om vad STRERENZIN föväntas ge för resultat men googlar för fullt nu ^^

Det är Q10. Någon effekt på dina testo-nivåer kommer det inte ha.

Rahf
2011-11-05, 15:45
Om inte kunderna hos random tillskottsförsäljare har tagit blodprover under sina 'kurer' så kan de omöjligt bevisa att det har funkat för dem.