handdator

Visa fullständig version : Genlotteriets förlorare


TokFia
2011-11-01, 14:53
Nu har jag tjuvkikat på några av er länge nog, och beslutat att ge mig till känna via en egen liten journal.

Är en knappt tre äpplen hög tjej (162) som tränat i perioder allt från kampsport till styrka. Tyvärr har jag dragit en nitlott i genlotteriet och har allt för lätt att lägga på mig extra kilon....
För ett par år sedan lyckades jag komma i min livs form - Sprang 4-5 mil per vecka, styrketränade och hade ett kroppsfett på under 20%.

I dag ser det liiiite annorlunda ut:
Vikt - 70Kg
Kroppsfett - 31%

Tränar/Intruerar tre pass per vecka (Spinning lätt, Spinning avancerad och Boxercise) Samt hoppar in som vickarie lite nu och då på Body Pump, Crossfit, mm.
Styrkehallen har jag tyvärr tappat kartan till :cryout:
Som ni ser är min träning rätt så brokig och ostrukturerad.....

Mitt mål:
Vikt - 58kg
Kroppsfett - 21%

Vägen dit:
Tja det är här jag kommer att få det lite kämpigare.
Först måste jag hitta tillbaka till viktplattorna - Nån som kan peka i rätt riktning?
Sen få struktur på kost, cardio och styrkan.

Min tanke är som så -
Dag 1: Ben, rumpa och korsrygg
Dag 2: Cardio (Boxercise 60min), samt rehabträning för underarmar och axler (är lite trasig...)
Dag 3: Cadio (Spinning avancerad 60 min)
Dag 4: Armar, axler och skuldror
Dag 5: Cadio (Simning 30-45 min, Spinning lätt 45 min, Löpning 30 min)
Dag 6: Vila
Dag 7: Bål och bröst

Utöver detta lägga in 1-3 längre eller kortare promenader per dag.

vicarious
2011-11-01, 15:41
Lägger man på sig fett äter man mer än vad man gör av med, det har sällan något med genetiken att göra.

Vill du gå ner i vikt är det lättast att reglera kosten. Man behöver inte träna som en galning för att gå ner i vikt.

Lycka till! :)

TokFia
2011-11-01, 16:35
Så, sant, så sant.....
Är pinsamt medveten om att blir det pluss på debetsidan så sväller plånboken....

Så för att ge migsjälv en extra spark i archlet, delar jag med mig av mina mat(o)vanor åxå :)

Dagens middag (vågar inte skriva in det övriga jag vräkt i mig i dag :$ )
Drygt 100g ungsstekt kyckling
2 dl broccoli och blomkolspuré
Mandlar

Sen blir det ev Crossfit för egen del och Boxing för mina deltagare :)

TokFia
2011-11-01, 23:44
Så var kvällens pass avklarade.
Crossfit (Deltagare):
Burbees
Cruches
Sumohopp

I-ryck
Militärpress
Högaknän

Jumping Jacks
Roddar (stång)
Kattlebellsving

Koordinationshopp
Bulgarian spilt squat
Bänkpress

(Utelämnar medvetet vikt och antal, eftersom jag hetl enkelt inte räknar antal omgångar, och kommer inte ihåg vikten *rolleyes* )

Insåg, efter första vändan, att jag får sona hårt för soffliggandet..... :(
Med snudd på nackspärr - har haft nackspärr halva förra veckan - så gick det kanske rätt så bra, även om min tecknik inte är så bra för tillfället.

Sen kom höjdpunkten av kvällen, när jag själv får vara den som skriker och bestämmer. Fick högsta betyget av en deltagare (hon gav mig fingret under en konbination i Boxsercise) Måste ha tagit där det skulle :hbang:

Ser fram mot morrondagens Spinning.

Everest
2011-11-01, 23:47
Underbart journalnamn haha! Lycka till med träningen!:)

Sundqvist
2011-11-02, 01:09
Underbart journalnamn haha! Lycka till med träningen!:)

+1

Överstyft journalnamn! småfnittrade lite!

Kör hårt nu! Kommer följas!

Pernam
2011-11-02, 10:11
Ha! Det är riktigt, kör skiten ur dom jävlarna! :thumbup: Funderade nästan på att tjuvkika lite, ångrar att jag inte gjorde det.

Rahf
2011-11-02, 10:15
Lycka till! För övrigt vill jag påpeka att om man orkar med 4 - 5 mil i veckan, plus styrketräning, så är man knappast en loser i genlotteriet.

TokFia
2011-11-02, 20:22
Underbart journalnamn haha! Lycka till med träningen!:)

+1

Överstyft journalnamn! småfnittrade lite!

Kör hårt nu! Kommer följas!

Tack..... antar jag :em: Alltid glad att kunna sjänka någon ett leende.

Ha! Det är riktigt, kör skiten ur dom jävlarna! :thumbup: Funderade nästan på att tjuvkika lite, ångrar att jag inte gjorde det.

Du vet att du är välkommen in i salen, så att jag får plåga dig lite :devil:

Lycka till! För övrigt vill jag påpeka att om man orkar med 4 - 5 mil i veckan, plus styrketräning, så är man knappast en loser i genlotteriet.

Åhhh tack! Jo, men som sagt då hade jag levt på tonfisk och broccoli i nästan ett år.....
Jag är tyvärr en loser i genlotteriet på den plukten att räknar inte jag varje Kcal jag stoppar i mig, lägger jag på mig..... Sen har jag ovanligt lätt att få muskler för att vara tjej - inte alltid så smickrande.
Däremot tar jag igen i tjurighet ;)

TokFia
2011-11-02, 20:32
Så var det cardio igen - men Spinningen blev inställd *gah!*
Fick inte plågas i dag :cryout:

Så vad gör man, jo dammar av mina löparskor (av märket Mizhuno), plockar fram alla plyttlar jag har för att få lite resultat och ger mig ut på min första riktiga joggingrunda sedan den 29:e augusti!
Blandat underlag, men trots att det är +6 grader C (ovanligt varmt för årstiden) så var det frost på asfalten!!! Innan jag fick ordning på löpsteget för att kompencera väglaget måste jag ha sett ut som Bambi på hal is.

Distans: 10,59km
Tid: 53.47min
Medelpuls: 177
Kcal: 654

Ok, sen kommer vi till det jag är mindre stålt över i dag - kosten.
Började bra med Youghurtfrukost samt två knäckebröd och te
Lunchen blev en Thor (Grovt bröd med linfrön och grejor) med kokt skinka
Sen belv det värre för jag fick ett ryck och började baka - Älskar att baka kakor.......
Halva den mjuka pepparkakan försvann :confused: under eftermiddagen....
Middagen såg lite bättre ut - Kokt skinka (var för lat för att fixa nått vettigare) och broccoli.

Pernam
2011-11-03, 08:12
Mjuk pepparkaka? Din rackare! Visste du att det är min favorit? Du borde fanimig vara tvungen att bjussa på andra halvan! *gah!*
Bra sprunget! Men när blir det några böj i journalen? :naughty:

TokFia
2011-11-03, 10:33
Mjuk pepparkaka? Din rackare! Visste du att det är min favorit? Du borde fanimig vara tvungen att bjussa på andra halvan! *gah!*
Bra sprunget! Men när blir det några böj i journalen? :naughty:

Den andra halvan leder mot sitt slut :em:

Böj?! På måndag blir det nog. I kväll är det armar och axlar som ska få sig en duning *flex*

Pernam
2011-11-03, 11:02
Den andra halvan leder mot sitt slut :em:

Böj?! På måndag blir det nog. I kväll är det armar och axlar som ska få sig en duning *flex*

Åfan? Blir det reguljärt gymmande ikväll? Själv så ska jag också köra tuttar, axlar och armar ikväll.

TokFia
2011-11-03, 22:29
I dag tog jag rygg på en orangutang och hittade iaf några hantlar som låg å skräpade......

Axlar och armar:
Hantelrodd - 18,1 kg 3x10
Hantelpress - 15,9 kg 3x7
Bicepscurls - 11,1 kg 3x6
Trices (dubbelhandspress) - 15,9 kg 3x10
Deltapress med rotatorcuffsrotation - 8,5 1x7, 2x5
Upprättrodd (i torn) - 7 3x10 (har ingen aning vad 7 representerar för vikt)

Tilläggsträning för underarmar: 4 kg 3x30 - 10 diviation, 10 lat.flex och 10 dors.flex

Var extremt tressad i dag, så det blev ett slarvpass utan direkt koncentraion....

Nåja, i morron blir det att stiga upp före faan själv (04.35) och larva iväg till simhallen *screwy*

TokFia
2011-11-04, 08:31
Klockan 07.30 var dagens Cardio avslutad :)

30 minuter simning (orkar inte räkna längder)
45 minuter Spinning.

Skippar löpningen i dag eftersom det känns som om jag har en förkylning i kroppen.

Mathållningen i dag kommer att bli värre än tidigare i veckan :$ eftersom jag har en middagsbjudning i kväll med allt vad det innebär - men vad vore livet utan grädde i maten ;)

Pernam
2011-11-04, 09:41
I dag tog jag rygg på en orangutang...

Jag tyckte väl att det va någon som skrattade bakom min rygg...*jorgen*

Ja, du är inte klok som vräker dig upp så tidigt. Helt galet! Då ska man ju sova som bäst. Nu kommer du ju att somna mitt under middagen! *screwy*

;)

TokFia
2011-11-05, 10:41
Jag tyckte väl att det va någon som skrattade bakom min rygg...*jorgen*

Ja, du är inte klok som vräker dig upp så tidigt. Helt galet! Då ska man ju sova som bäst. Nu kommer du ju att somna mitt under middagen! *screwy*

;)

Nä då! Var mört som en pigg under hela midda´n och genom en halv vinflaska *drool*
Problemet var att jag inte lyckdes somna förrän kl 02. Tyvärr vaknade jag i morse med förkylning, så jag vet inte hur dagens bål-pass kommer att bli *jorgen*

Pernam
2011-11-06, 19:42
Nä då! Var mört som en pigg under hela midda´n och genom en halv vinflaska *drool*
Problemet var att jag inte lyckdes somna förrän kl 02. Tyvärr vaknade jag i morse med förkylning, så jag vet inte hur dagens bål-pass kommer att bli *jorgen*

Ja, du är ju av hårt virke! Hoppas bara att förkylningen stannar i initialskedet!

TokFia
2011-11-07, 16:04
Känner fortfarande av förkylningen lite, men är MYCKET bättre.

Så mitt (fegis) pass i dag - Ben, som utlovat.
Knäböj - 60kg 1x10, 70kg 1x10, 75kg 2x10
Benspark, obl.medialis - 25kg 1x15, 30kg 3x10
Ben abduktion, kabel - 5:an 1x10, 4:an 1x10 (vardera ben)
Ben adduktion, kabel - 5:an 1x10, 4:an 1x10 (vardera ben)
Bulgarian split squat - 5kg 1x10, 10kg 2x10 (Vardera ben)
Vadpress - 30kg 3x10

På det 10 minuter löpning på löpband

Så nu efter några timmars vila, pluggande och jobbande så är det snart dax för lite Cardio - 60 minuter avancerad Spinning :D

Pernam
2011-11-07, 17:06
Böj FTW!!! Bra jobbat! :thumbup:
Vågade du gå ner ordentligt?

TokFia
2011-11-08, 12:38
Böj FTW!!! Bra jobbat! :thumbup:
Vågade du gå ner ordentligt?

Nä.. :em: Var helt alena i hela gymmet (övre inkluderat) och det var ett tag sen jag körde böj.... så.....
Nästa gång ska jag lägga in några med lättare vikt och större rörelsebana.

TokFia
2011-11-09, 15:45
Dagens Carsio blev åter igen inställt. Just i dag har tyvärr alla moln på himlen bestämt sig för att trilla ner på marken och frysa fast där - så det är snorhalt och jag har ännu inte fått mina broddar till löparskorna, så jag beslutar att det helt enkelt får bli en soffdag i dag :)

Maten då?
Frukost: Yoghurt, hårdbrödsmackor
Lunch: Pepparstek, sallad och bröd
Middag: Champinjonsoppa

På det hela känns det helt ok :)

Pernam
2011-11-09, 16:05
Nä.. :em: Var helt alena i hela gymmet (övre inkluderat) och det var ett tag sen jag körde böj.... så.....
Nästa gång ska jag lägga in några med lättare vikt och större rörelsebana.

Kör lite lågreppare på bekväma vikter och koncentrera dig på utförandet, kör du högreppare kommer du att tappa formen på lyftet även om vikten är lägre. Kommer du ihåg den där "stretchövningen" jag pratat om/visat? Kör den innan så har du ett korrekt djup (parallellt) färskt i minnet, själva strechen behöver du ju inte, men det är ett bra sätt att öva själva formen.

TokFia
2011-11-15, 16:53
*grr* Tredje gången gillt!!! Har lyckats chabbla bort mina inlägg två gånger nu *gah!*

Fredag 11:e nov:
Simning 30 minuter
Spinning 45 minuter

Hantelrodd 17,5 3x10
Hatelpress 15 kg 3x10
Bicepscurls (hantlar) 10 kg 3x10
Tricepspress (overhead) 15 kg 3x10
Militärpress 20 kg 3x10
Rotatorcuffsrotationer 7 kg 3x10
V. medialis i maskin (Open chain) 35 kg 3x10
Underamar (Dorsal flex, palmar flex och diviation) 4 kg 3x10 vardera

Måndag 14:e nov
Spinning 60 minuter

Djupa benböj 50 kg 3x10
Böj 70 kg 3x5
Marklyft 45 kg 3x10
Ryggresning 5 kg 3x10
Ab roller 3x10

Har tappat energin - känns som om jag har en förkylning som ligger och lurpassar i kroppen. men som nån skrev: Det som inte dödar, härdar ;)

Pernam
2011-11-16, 10:18
:thumbup: Det ser bra ut! Hur kändes böjen nu?

TokFia
2011-11-19, 14:25
Pissiga :(

Kommer inte helt längst ner, utan att vänster knä protesterar och benen börjar vobbla.....

Sen förstår jag inte varför ALLA och då menar jag ALLA i hela f-bannade gymmet bestämde sig för att vara just bakom min röv när jag ska göra benböj!!?? Blir så j-la självmedveten, så det går ut över själva böjen :(

Pernam
2011-11-19, 21:08
Äsch, klandra dom inte! Jag har själv stått och kikat på den där röven i mer eller mindre i smyg många gånger, det är lätt hänt ska du veta! :naughty: