handdator

Visa fullständig version : Problem med rotatorcuffen


tjorven70
2011-10-31, 18:36
För två veckor sedan när jag körde bröst (bänk och sned hantelpress) så fick jag väldigt ont i högra rotatorcuffen dagen efter när jag försökte röra armen, bara vid rörelse uppåt. Trodde att det berodde på bänken som jag körde väldigt tungt i då. Förra veckan var det dags igen, värmde upp grundligt med kabeldragen, in- och utåt-rotation på låg vikt, höga reps, för rotatorcuffen.

Skippade bänken när det var dags att köra och körde istället enbart sned hantelpress. Under själva passet hade jag inga märkbara känningar, jag gick även inte ner fullt utan stannade ett par cm ovanför axlarna.

Dagen efter när jag vaknade kunde jag knappt röra armen, detta var i lördags. Jag har fortfarande väldigt ont vid rörelse av armen. Min kompis har haft liknande problem med rotatorcuffen och blev då tillsagd att köra samma övning som jag alltid kör innan bröstpass (in- och utsida-rotation). Detta gjorde jag för att förebygga problem som jag har nu.

Det jag undrar är vad man kan göra för att bli återställd i axeln, skippa gymmet helt ett tag? Skippa enbart bröstövningar? Fortsätta köra samma övning för rotatorcuffen?

Tack på förhand *gah!*

Edit: har inga som helst känningar i vänstra axeln...