handdator

Visa fullständig version : Omega FX och Multi FX


strango
2011-10-31, 16:06
Hejsan!

Tänkte dra iväg en beställning från ************ alldeles snart. Senast jag beställde fick jag med en burk Multi FX gratis som jag numera använder. Men är det värt att beställa ytterligare en burk sån? Eller är det som att kasta pengar sjön? Får vi oss tillräckligt från kosten?

Omega-3 har jag läst bra om, hur är det där? Värt eller anus?

Mvh

Sparven från Minsk
2011-11-01, 11:34
Alltså multivitamin är ett billigt sätt att försäkra sig om att man får i sig allt. Jag äter då en varje dag. Är så lite kr vi snackar om så :)

Langster
2011-11-01, 12:02
Det är som sagt så pass billigt att det inte är mycket att bråka om. Men personligen använder jag inte multivitamin/mineraltillskott och har inte gjort det på många år. Än har jag inte dött av att vara utan.

Omega 3 använder jag mig dock av, samma sak där, än har jag inte dött av att äta det.

Omega 3 och multivitamintillskott är sådant man inte känner ett skit av om man inte har någon svår bristsjukdom, man får alltså NOLL effekt av dem. Kan vara värt att tänka på innan man lägger pengar på sådant. Möjligtvis är det bra för hälsan i det långa loppet att äta omega 3 tillskott (om man inte äter fet fisk regelbundet). Möjligtvis är det dåligt för hälsan i det långa loppet att äta vitamintillskott...

Pansartax
2011-11-01, 12:05
Precs, inte direkt så man blir piggare eller starkare av att ta multivitamintabletter.