handdator

Visa fullständig version : Värk i axel och armbågsveck


Wirre
2011-10-31, 09:51
Jag har inte styrketränat på 6 månader, hade under tiden jag tränade små problem med värk i vänster axel.

Nu har jag börjat få värk i axeln igen, ibland känns det som utsidan ibland som baksidan. Finns ingen direkt punkt där smärtan alltid kommer. Det börjar ofta när jag åker bil. Jag har inte gjort nått speciellt när värken kom, inga tunga belastningar.

Nu har jag även fått en ganska så kraftig värk i vänster armveck, övre delen mot biceps. Har haft denna värk i ca 10 dagar nu, den kommer och går.

Jag får lätt domningar i armarna om jag ligger på sidan i sängen, ibland när jag vaknar så kan en arm vara "borta" om jag har legat på den. (Har inte en hård säng, dock ytliga blodkäl)

Jag har testat gel mot värk utan resultat. Testade även för ett år sen att ta alvedon och ibumetin tillsammans ett antal gånger om dagen enligt råd från vårdcentralen i två veckor, detta gav heller inget resultat.

Nu har värken nått en gräns där jag måste ta tag i den på allvar.

Jag gissar på en inflamation? Om inte gel eller tabletter mot inflamation hjälper vad kan man göra? be om kortisonspruta?

Det behöver ju inte vara en inflamation, vilken typ av läkare kan man vända sig till då?

Känner mig lite lost i djungeln av olika läkare :)

Sandra81
2011-10-31, 10:03
har ungefär samma problem som dig fast de har spritt sig till skuldran och mitt började inte vid träning.. jag ska själv börja gå hos sjukgymnast och det skulle jag nog tipsa dig också om att göra..

Wirre
2011-10-31, 11:42
Vad sa sjukgymnasten att det berodde på?

Sandra81
2011-10-31, 11:50
Vad sa sjukgymnasten att det berodde på?

Jag ska genomgå ett screeningtest eller vad det hette där jag förhoppingsvis kan få reda på det. men jag har troligtvis en del avvikelser som måste fixas till. rörelsemönster osv. alltså behöver det inte vara axeln som är grundproblemet men att det är där du får ont eftersom den blir överansträngd.

Men det behöver ju inte alls vara samma för dig så kolla med en sjukgymnast.