handdator

Visa fullständig version : överansträngt muskelfäste? vila hur länge?


Långsmal
2011-10-30, 15:58
Jag skadade mig i samband med en intensiv bänkpressperiod för 2 månader sedan och fick ont i bröstet. Kändes som en sträckning först men då det inte blev bättre trodde jag efter ett tag att det kunde ha blivit en inflammation i muskelfästet. Åt därför antiinflamatoriska tabletter en vecka (pronaxen) och blev klart bättre, om det berodde på tabletterna eller att jag vilade en vecka till är oklart. Nu har det gått en månad sedan jag åt tabletterna och fortfarande är jag inte helt bra men till vardags lider jag inte av smärtan utan det är vid belastning av bröstmusklerna. Avstår helt från bröstträning men vill hemskt gärna komma igång igen.

Tror ni att det är dumt att träna lite lätt på låga vikter? eller kan jag göra det för att inte tappa för mycket?
Eller bör jag vänta tills smärtan är helt borta, om smärtan minskar som den har gjort hittils borde det ta max en månad till. vad tycker ni? har lite träningsabstinens

limenka
2011-10-30, 18:02
Väldigt lätt genomblödning hade jag kört på. Då menar jag väldigt väldigt väldigt lätt för att sedan öka långsamt.

Långsmal
2011-10-31, 16:30
Väldigt lätt genomblödning hade jag kört på. Då menar jag väldigt väldigt väldigt lätt för att sedan öka långsamt.

Okej, tror jag försöker med det och avbryter om det känns dåligt. Simmade idag på badhuset och det kändes som perfekt första träning för bröstet, så kommer nog köra nått mer simpass och sedan uppvärmningsvikter på bänkpressen för att se hur det känns!