handdator

Visa fullständig version : Träningsformer att läsa in sig på inför jobb som PT?


Barbastark
2011-10-30, 12:50
Hejhej!

Vilka träningsformer kan vara att rekommendera läsa in sig på inför jobb som PT?

Kan ju gym och mer "klassisk" kondition bra. Dock vet jag inte riktigt vad klienter brukar vara intresserade av. Är det mycket pilatesbollar, kettlebell, diverse funktionell träning, eller vad sägs?

Med vänlig hälsning, B

oracas
2011-10-30, 13:15
Får vem som helst bli PT bara sådär?

kettlebellGuden
2011-10-30, 13:21
Hejhej!

Vilka träningsformer kan vara att rekommendera läsa in sig på inför jobb som PT?

Kan ju gym och mer "klassisk" kondition bra. Dock vet jag inte riktigt vad klienter brukar vara intresserade av. Är det mycket pilatesbollar, kettlebell, diverse funktionell träning, eller vad sägs?

Med vänlig hälsning, B

Det är väldigt olika. Själv använder jag mest Josh Henkins LIFT-system när jag jobbar med mina klienter. Det passar dem och mig bäst. Men det beror ju helt klart på vad för typ av klienter du har, och vad du trivs med att använda.

Får vem som helst bli PT bara sådär?

Har du råd att betala för att gå utbildningen och få papper på att du är licensierad så ja.

kettlebellGuden
2011-10-30, 13:25
Tillägg:

klienter, generellt, är inte intresserade av någon specifik form av verktyg eller träningssätt. De är intresserade av resultat. Vad du använder kvittar de flesta lika. Gärna ska det vara lite roligt med förståss.

Bara "läsa in sig på" är ingen bra väg.. kör på saker du verkligen behärskar och du själv har bra erfarenheter av.

För mig är LIFT det solklara valet dock. :) Ibland smyga in lite frivändningar och böj med skivstång. .. kanske någon kettlebell var tredje månad.