handdator

Visa fullständig version : Tips på kosttillskott


sgmwn
2011-10-30, 12:23
Jag tränar någolunda regelbundet, ca 2-3 gånger i veckan i ca 6 månader (har även tränat tidigare, men då med uppehåll) Jag märker ingen större skillnad, eller jo lår och bröst har blivit större och kanske att magen putar ut lite mer...

Enligt min egen analys tyder det på att jag bygger muskler, om än långsamt, men att fettet är kvar.

Jag äter ok, och har dragit ner på socker och dricker mycket måttligt med alkohol.

Har börjat snegla på kosttillskott, men vet inte riktigt vad som passar i min situation. Har sett en det positiva kommentarer om Ripped Fuel 5x, vad tror ni om det? Hjälper proteinpulver att minska fettet? Eller är det bara hårdare träning och ännu striktare diet som gäller??

Har aldrig tidigare ätit något kosttillskott.

vicarious
2011-10-30, 12:39
Har sett en det positiva kommentarer om Ripped Fuel 5x, vad tror ni om det?

Pengar i sjön.


Hjälper proteinpulver att minska fettet? Eller är det bara hårdare träning och ännu striktare diet som gäller??

Inte nödvändigtvis hårdare träning eller någon jättestrikt diet. Du måste åstadkomma ett kaloriunderskott. Stoppa i dig färre kalorier än din kropp gör av med = kroppen tvingas ta av reserverna (fettet) och du går ner i vikt.

Jag rekommenderar kreatin 5g om dagen och eventuellt koffeintabletter 45 minuter innan träningen för prestationshöjande.

Crocker
2011-10-30, 12:46
5g Kreatinmonohydrat per dag
X g Koffein före träningen
Omega 3 2-6g per dag
2500 I.U Vitamin D varannan dag under vinterhalvåret
Vassle 20g/tillfälle

Inge Enveten
2011-10-30, 13:17
Se till att du tränar ordentligt innan du börjar investera i kosttillskott