handdator

Visa fullständig version : ta med proteinpulver på flygplan?


frozzon
2011-10-30, 11:40
kan jag ta med proteinpulver till portugal? ska vara där nere 1 månad och är inte kung på att laga mat så tyckte prottepulver verkar bara en legit lösning.

Ignatius72
2011-10-30, 11:41
kan jag ta med proteinpulver till portugal? ska vara där nere 1 månad och är inte kung på att laga mat så tyckte prottepulver verkar bara en legit lösning.

Är det inte lättare att köpa på plats?

mikaelj
2011-10-30, 11:42
Lär dig laga mat.

(steka en köttbit är inte svårt.)

tomn
2011-10-30, 11:42
Jag har tagit med mig proteinpulver i små påsar i resväskan vid flertalet tillfällen. Det har gått bra då, men vet inte om det har ändrats. Kan ju se lite suspekt ut om de kollar väskan :)

Krogbyggaren
2011-10-30, 11:42
Om orginalpåsen är oöppnad går det.

frozzon
2011-10-30, 11:43
Lär dig laga mat.

(steka en köttbit är inte svårt.)

kan inte steka köttbullar 3 ggr om dagen :)

frozzon
2011-10-30, 11:43
Är det inte lättare att köpa på plats?

vet inte, vet du?

mikaelj
2011-10-30, 11:44
kan inte steka köttbullar 3 ggr om dagen :)

Nähä, varför?

Pzorz
2011-10-30, 11:48
kan inte steka köttbullar 3 ggr om dagen :)

Har fungerat för mig i snart 3 år.

frozzon
2011-10-30, 11:49
Nähä, varför?

för att jag är på träningsläger, så jag har inte tid.

mikaelj
2011-10-30, 12:06
för att jag är på träningsläger, så jag har inte tid.

Men då måste det väl vara planerat så att man har tid att äta emellanåt? Har du inte en aning om vad du skall göra i Portugal?

Dessutom är din plan helt kass ändå, för du kan inte få i dig så mycket energi som du behöver från enbart proteinpulver. Du kommer inte ifrån att du måste äta något annat än pulver under resan.

Nä. Du är bara oseriös och fjantig.

Ignatius72
2011-10-30, 12:09
vet inte, vet du?

Portugal är ju inget u-land och dessutom i europa. De lär ha proteinpulver till salu.

Jokester
2011-10-30, 12:10
Annars är det väl bara att besöka närmaste affär och inhandla mjölk/ägg/keso/kvarg/whatever.

Cilia
2011-10-30, 12:12
Om orginalpåsen är oöppnad går det.

Varför inte om den är öppnad?

DDT ska inte vara några problem men du kan ev få frågor

qwe
2011-10-30, 12:15
Hur många trådar finns det inom detta ämne nu, seriöst?

Ja, du kan ta med dig protein.

Cilia
2011-10-30, 12:24
Hur många trådar finns det inom detta ämne nu, seriöst?

Ja, du kan ta med dig protein.

Han har bara varit är en månad.
Kanske inte hittat sökfunktionen än

Kryss
2011-10-30, 12:27
På själva flygplanet får du ta med det, om tullen har några åsikter om livsmedel är en annan femma - men det tror jag inte de bryr sig om inom EU.

BengtBurk
2011-10-30, 12:47
Jag har haft både öppnad och oöppnad proteinpåse i min resväska så det går utan problem.

frozzon
2011-10-30, 12:56
Men då måste det väl vara planerat så att man har tid att äta emellanåt? Har du inte en aning om vad du skall göra i Portugal?

Dessutom är din plan helt kass ändå, för du kan inte få i dig så mycket energi som du behöver från enbart proteinpulver. Du kommer inte ifrån att du måste äta något annat än pulver under resan.

Nä. Du är bara oseriös och fjantig.

skämtar du med mig? :laugh:

Lövbiffen
2011-10-30, 13:19
Portugal är ju inget u-land och dessutom i europa. De lär ha proteinpulver till salu.

Jag pluggade nere i Lissabon förra hösten och kan säga att det är bra nära u-landsstandard iaf :P


Till trådskaparen:
Köttpriserna är jäkligt bra där nere. Om du går till någon slaktaffär kan du ha tur att få färsk kyckling för så billigt som 50 kr per kg. I de mer moderna shoppingcentrum som finns i Lissabon, Corté Ingles och Colombo finns det sportaffärer som säljer kosttillskott.

Woody R
2011-10-30, 13:20
Flög till stockholm och hem för några dagar sen, hade med mig proteinpulver i en crack burk, jack3d pwo och lite kreatin i en jack3d burk, ingen sa något :)

Spartansk
2011-10-30, 13:44
Det kan inte vara så att skopan räknas som stickvapen?

C.E.J.
2011-10-30, 15:27
Portugal är ju inget u-land

For the record, jo.

Cilia
2011-10-30, 17:34
For the record, jo.

Framförallt är det ett eu-land vilket är viktigare

frozzon
2011-10-30, 20:00
Nej. Du verkar aningens efterbliven. Inte bara givet den tråden utan alla andra trådar du startat här på Kolo.

Återigen: om du skall vara på ett en månad långt träningsläger, hur mycket proteinpulver hade du tänkt att ta med dig för att det skulle räcka för att täcka hela ditt energibehov?

vem sa att det skulle täcka hela mitt energibehov?

Pudzianovski
2011-10-30, 20:01
Känns absolut som en av de mest ställda frågorna här. Verkar tydligen vara extremt viktigt för många. Kan ju tappa 0,003 kg i marklyft eller tappa 0,003 kg muskler om man inte tar med det. En ytterst relevant fråga om man skulle ut i rymden i 2 månader.

frozzon
2011-10-30, 20:12
Känns absolut som en av de mest ställda frågorna här. Verkar tydligen vara extremt viktigt för många. Kan ju tappa 0,003 kg i marklyft eller tappa 0,003 kg muskler om man inte tar med det. En ytterst relevant fråga om man skulle ut i rymden i 2 månader.

nu är det så att det är golf som jag ska träna, och eftersom jag inte har körkort så blir det jävligt jobbigt att lämna golfbanan för att sedan komma tillbaka, därför blir prottepulver smidigt efter som jag kan ha med det till golfbanan, till skillnad från köttbullar. sammanlagt om dagen blir det 6-8 timmar golf varje dag plus konditionträning varannan dag, styrketräning om jag hittar något gym 3 ggr i veckan, mark bänk böj och övningar som är ämnade åt golfare. att laga mat och hinna med övriga sysslor tror jag inte att jag hinner, så prottepulver kanske 3ggr om dagen, pappsen betalar lunchen på golfbanan, så då är det bara frukost och middag kvar, middag fixar jag nog kött m.m. och frukost vet jag inte...lite fakta jag kanske skulle sagt innan någon gubbe blev tjurig.

Jokester
2011-10-30, 20:18
Ät mer till middag och lunch då? Några ägg extra till frukost, lite extra mjölk.

johanhej
2011-10-30, 20:29
Såna här trådar kommer upp ganska ofta och de resulterar nästan alltid i samma sak. Folk whinar och tycker det är optinoja att personen i fråga vill ta med sig proteinpulver.

Kan ni inte bara ta frågan för vad den faktiskt är istället för att vara några jävla moralkärringar och dumförklara trådskaparen?

OnT: Jag har ingen erfarenhet av att ta med mig proteinpulver på flygplan men jag kan inte tänka mig att det skulle vålla några problem. Framförallt inte om det läggs i det incheckade bagaget.

frozzon
2011-10-30, 20:30
Ät mer till middag och lunch då? Några ägg extra till frukost, lite extra mjölk.

tål inte ägg, och tror iaf jag har liten mage, kan inte äta mycket utan äter ofta ist.

frozzon
2011-10-30, 20:31
Såna här trådar kommer upp ganska ofta och de resulterar nästan alltid i samma sak. Folk whinar och tycker det är optinoja att personen i fråga vill ta med sig proteinpulver.

Kan ni inte bara ta frågan för vad den faktiskt är istället för att vara några jävla moralkärringar och dumförklara trådskaparen?

OnT: Jag har ingen erfarenhet av att ta med mig proteinpulver på flygplan men jag kan inte tänka mig att det skulle vålla några problem. Framförallt inte om det läggs i det incheckade bagaget.

tack...

Degpekka
2011-10-31, 00:08
Jag har också haft proteinpulver i incheckat bagage utan problem.

Dock är det ju lite av en dröm att dem öppnar bagaget och frågar vad det är, så att man kan få skrika "PROTEINPULVER SER DU VÄL?!" och slå en vaskulär krabba! :hbang: