handdator

Visa fullständig version : Större handleder och/eller händer


Silencer
2011-10-28, 20:29
Går det att få? Har sett vissa som påstår det. Åtminstone handleder, t.ex. Hoffman. Vad har du för erfarenheter?

StampChamp
2011-10-28, 22:30
Ja det går till viss del, dock inte mycket.. finns ju muskler i händerna och sedan har jag för mig att senorna kring handleden kan öka, tror Arne har nämnt det nån gång!

robbob
2011-10-28, 22:42
Jag har små händer men upplever att sedan jag börjat köra med tjocka handtag i vissa övninga, chins i handdukar och sandsäckar, vilka jobbar greppet kraftigt, att mina händer blivit lite, lite större. I min träning jagar jag inte pump, men efter sådan övningar känns händerna "upp pumpade". Den eventuella ökning jag har fått är dock väldigt liten.

Men självklart går det att träna sig till större händer, se på grovarbetare. Frågan är nog bara hur mycket de kan växa, hur lång tid det tar och vilken mängd arbete som krävs.

the_matsson
2011-10-28, 23:11
Till skillnad från de (relativt) snabba volymförändringarna i mjuk vävnad som muskler som lär bentjockleken ta bra mycket längre tid att förändra, och det är ju till stor del ben som handleden utgörs av. Men med stor belastning och chans till återuppbyggnad lär de växa.

ceejay
2011-10-29, 00:54
Det går nog att få en 1-3 cm större handleder med mycket och tung greppträning

flashigt
2011-10-29, 04:16
Byggare (alltså arbetare), mekaniker och liknande som jobbar mycket med händerna har ju ofta grova händer. Antar att många byggare (gym) också har det.

Så antagligen går det att få grövre händer om man tränar/ använder de mycket dagligen till tyngre arbete.