handdator

Visa fullständig version : Fortsätta med Whey FX?


ramzz
2011-10-27, 16:16
Hej,

Mitt lager av Whey FX har nu börjat sina, och det är dags att beställa något nytt. I dagsläget styrketränar jag 5 gånger i veckan och har gjort det i ungefär ett år (började med Whey precis innan sommaren, mitt första kosttilskott).

Sommardeffen ska börja i slutet av Februari - då vill jag väga 80 kg, nuvarande vikt är 72 kg. Kroppsfett 14.8 just nu.

Jag gillar "naturliga" saker och vill inte ha några besvär med stickande känslor eller dylikt.

EAA förespråkas ju ofta på detta forum, men när jag frågade på gymmet så menade de att det knappt var något skillnad på EAA och Whey FX? Jag är ju inte vidare "hardcore" så för mina behov kanske det inte spelar någon större roll?

När jag bulkar vill jag också öka så lite som möjligt i fettvävnad.

Tack på förhand!

vicarious
2011-10-27, 16:27
Fortsätt med Whey FX du. Smidigt och billigt sätt att få i sig protein.

Hursomhelst, det som avgör hur mycket fett du lägger på dig är främst hur mycket kalorier du äter. Äter du på ett kaloriöverskott så kommer du lägga på dig fett, så enkelt är det. Större överskott = mer fett, men även mer muskler.

Bizarro
2011-10-27, 16:51
Haha låter precis som mig med bf, vikt och viktmål. Samt har jag också haft dilemmat med vad jag ska införskaffa mig härnäst.
För mig blir det iaf EAA, Kreatin, något chokladprotein(vassle eller eggwhite).

Inge Enveten
2011-10-27, 16:51
Du har inte direkt bra utgångsläge för att bulka. 15 % är ganska högt. Att då planera en viktuppgång om 8 kilo på 3 månader är ingen direkt bra idé.

Whey / EAA - spelar ingen roll

ramzz
2011-10-27, 17:00
Du har inte direkt bra utgångsläge för att bulka. 15 % är ganska högt. Att då planera en viktuppgång om 8 kilo på 3 månader är ingen direkt bra idé.

Whey / EAA - spelar ingen roll

Ja, det är kanske lite optimistiskt, men är väl glad för allt jag lägger jag på mig i muskler. Läs; så bra som möjligt (också 4 månaders tid). :)