handdator

Visa fullständig version : Uppåtlutande cable crossover


tobnotch
2011-10-27, 15:35
Rubriken: är denna övning till för övre delen av bröstmuskulaturen?

Letat överallt, folk säger olika överallt, övningsbanken är bara en rörlig bild och visar inte vilken muskel som tränas (vilket brukar visas).

Kolla övningsbanken om ni inte vet vilken övning jag menar.

Tack!

Sheogorath
2011-10-27, 17:30
Normalt sett är det den här övningen som benämns uppåtlutande kabelflyes:

L8kstuQc5d0

Hårfästet slutat snacka omkring 0:45. För övrigt min favoritövning för bröst. Jag brukar istället för att låta handflatorna mötas vrida ut händerna så att tumsidan pekar rakt inåt och lillfingersidan rakt utåt genom hela rörelsen. Det gör det lättare att hålla abduktionen i axelleden tycker jag så att inte armbågarna kommer för nära kroppen.

Den övningen övningsbanken visar benämns ofta "kabelflyes uppåt" och kan även göras knästående. Alla de här övningarna är övningar för övre bröst. Kabelflyes uppåt tar även mycket på framsida axlar och kanske ännu mer på biceps än övriga flyesvarianter.

tobnotch
2011-10-27, 20:13
Tack Sheo! :)

Jag känner igen att jag tackat dig förr, du är en hyvens karl med bra svar ska du veta!

Mell
2011-10-27, 20:28
Hårfästet slutat snacka omkring 0:45.

Made me laugh irl :D

exnm
2011-10-27, 21:06
Made me laugh irl :D

haha, du är inte ensam! :laugh:

frozzon
2011-10-27, 21:27
Normalt sett är det den här övningen som benämns uppåtlutande kabelflyes:

L8kstuQc5d0

Hårfästet slutat snacka omkring 0:45. För övrigt min favoritövning för bröst. Jag brukar istället för att låta handflatorna mötas vrida ut händerna så att tumsidan pekar rakt inåt och lillfingersidan rakt utåt genom hela rörelsen. Det gör det lättare att hålla abduktionen i axelleden tycker jag så att inte armbågarna kommer för nära kroppen.

Den övningen övningsbanken visar benämns ofta "kabelflyes uppåt" och kan även göras knästående. Alla de här övningarna är övningar för övre bröst. Kabelflyes uppåt tar även mycket på framsida axlar och kanske ännu mer på biceps än övriga flyesvarianter.

vad tycker du om cable generellt? :)

benacii
2011-10-27, 22:13
Normalt sett är det den här övningen som benämns uppåtlutande kabelflyes:

L8kstuQc5d0

Hårfästet slutat snacka omkring 0:45. För övrigt min favoritövning för bröst. Jag brukar istället för att låta handflatorna mötas vrida ut händerna så att tumsidan pekar rakt inåt och lillfingersidan rakt utåt genom hela rörelsen. Det gör det lättare att hålla abduktionen i axelleden tycker jag så att inte armbågarna kommer för nära kroppen.

Den övningen övningsbanken visar benämns ofta "kabelflyes uppåt" och kan även göras knästående. Alla de här övningarna är övningar för övre bröst. Kabelflyes uppåt tar även mycket på framsida axlar och kanske ännu mer på biceps än övriga flyesvarianter.

börjar köra denna. precis som du med tummarna inåt och lillfingret utåt. tar lite i biceps fästet och framsida axlar. men verkar bra som övre bröst :)