handdator

Visa fullständig version : Mail från postmaster​@mail.hotma​il.com, hotmail hackad på något vis?


PowPow
2011-10-27, 10:25
Har problem med ett hotmail-konto som skickar ut spam till massa mottagare i adressboken. Märkte det genom att det kommer notifikationer from mail.hotmail.com angående mail som inte gått fram (till adresser som inte finns längre).

Har läst lite på nätet, och många menar att spammare inte skickar det från det drabbade kontot, utan bara lägger det drabbade kontot som avsändare. Men hur kan den då få tag på det drabbade kontots kontakter (verkar vara msn-kontakter)?

Har bytt lösenord på kontot, vilket inte verkade hjälpa. Kört superantispyware och antivirus. Virus hittades och togs bort på en pc som använts till det hotmailkontot och msn messenger.

Vad göra? /=

Edit: Såg nu att de notifikationerna som kom nu inte handlade om att saker inte lbivit levererade, utan att de var delayed. Så har man tur så handlar det om mailen som skickades ut i första rundan kanske (innan lösenordsbytet).

Mental
2011-10-27, 10:29
Du har inte loggat in med mailadress och lösenord på någon fakead msnsida då? Många bluffar går ju ut på att lura av dig login och lösen för att du ska få se vem som blockar dig och annat strunt.

PowPow
2011-10-27, 10:30
Du har inte loggat in med mailadress och lösenord på någon fakead msnsida då? Många bluffar går ju ut på att lura av dig login och lösen för att du ska få se vem som blockar dig och annat strunt.

Det är inte mitt konto, men nej, det tror jag inte.

Lösenord och säkerhetsfråga är dock bytt nu. Hoppas att det hjälper då.

Kappman
2011-10-27, 17:12
Haft samma problem ett par dagar. Bytte lösenord igår. Har slutat få meddelanden om mail som inte går fram och har inte hört något från någon av kontakterna idag. Får se om ett par dagar om det har slutat helt. Fantastiskt störande!! Jag har dock inte loggat in speciellt ofta utan använder mitt ordinarie e-postprogram för att hämta från hotmail så jag borde klarat mig från falska loginsidor.

G_lund
2011-10-27, 18:01
Jag har haft samma problem, försvann när jag bytte lösenord.

PowPow
2011-10-28, 07:46
Haft samma problem ett par dagar. Bytte lösenord igår. Har slutat få meddelanden om mail som inte går fram och har inte hört något från någon av kontakterna idag. Får se om ett par dagar om det har slutat helt. Fantastiskt störande!! Jag har dock inte loggat in speciellt ofta utan använder mitt ordinarie e-postprogram för att hämta från hotmail så jag borde klarat mig från falska loginsidor.

Samma här. Har nästan uteslutande använt hotmail via ipadens mailapp.

Jag har haft samma problem, försvann när jag bytte lösenord.

Verkar faktiskt ha fungerat här också. Där var någon eftersläntare som sa att några mail vara försenade, men tror de mailen skickades innan lösenordsbytet.

Sen spärrade microsoft epostadressen eftersom den spammade också, men lyckades låsa upp den igen..