handdator

Visa fullständig version : Olympiska lyft Coaching/Lärare Sökes/ Ngn som vill joina!


Acekorv
2011-10-27, 08:50
Är intresserad av att lära mig olympiska lyft, med ett korrekt utförande.
Dock har jag likom inte direkt råd att ha två gymkort eller gå ngn 18 tim kurs för 5000kr.
*
Någon som har tips* vart jag ska vända mig eller finns det ngn som har koll på dessa lyft som skulle kunna ge lite guidning.
Någon annan som är sugen? Kanske samla ihop några och köra eller ngt liknande?
i Sthlms området.
Inget seriöst men vore riktigt kul att lära sig!:D

Salus
2011-10-27, 08:59
Södra TK vid Hägerstensåsens t-banestation.

1500 kr kostar det per år, dvs runt 400 kr för resten av detta året. Då får du gratis teknikhjälp av äldre erfarna lyftare.

Turbo Rico
2011-10-27, 09:15
Södra TK vid Hägerstensåsens t-banestation.

1500 kr kostar det per år, dvs runt 400 kr för resten av detta året. Då får du gratis teknikhjälp av äldre erfarna lyftare.


Fast där har dom öppettider som passar pensionärer samt lågstadiebarn, tyvärr.
STK (Sundbybergs tyngdlyftarklubb) däremot... varje tisdagar är det nybörjarträning kl 17-19 md Thomas "Nollan" Norlander. Finns några få till som aktivt håller på med tyngdlyftning på STK.

Salus
2011-10-27, 09:23
Fast där har dom öppettider som passar pensionärer samt lågstadiebarn, tyvärr.
STK (Sundbybergs tyngdlyftarklubb) däremot... varje tisdagar är det nybörjarträning kl 17-19 md Thomas "Nollan" Norlander. Finns några få till som aktivt håller på med tyngdlyftning på STK.

Sant att öppettiderna är dåliga, man får vad man betalar för typ :)


Fast bor man söder om söder som jag gör, så är Sundbyberg inget alternativ tyvärr. Skulle ta mig en timme kommunalt, enkel resa..

Nuvarande öppettider på Södra TK:

Mån - Fre
16:30 - 20:00

Turbo Rico
2011-10-27, 09:31
Sant att öppettiderna är dåliga, man får vad man betalar för typ :)


Fast bor man söder om söder som jag gör, så är Sundbyberg inget alternativ tyvärr. Skulle ta mig en timme kommunalt, enkel resa..

Nuvarande öppettider på Södra TK:

Mån - Fre
16:30 - 20:00


Är du HELT säker på att dom stänger så sent? Bor själv på södra sidan just nu och har inte heller möjlighet att ta mig till STK, tyvärr, och tittade in på Södra TK för nån månad sen och då var det öppet till 19 men det skulle ändras till typ 17.30 eller 18.00 måndag-torsdag? Vet du hur det blivit med det där? Är det öppet till till 20.00 måndag-fredag så är ju det helt ok. Då ska jag också börja träna där.

Lindrian
2011-10-27, 09:35
Jag söker något liknande, fast i Lund :-). Vill hemskt gärna bli bättre på knöböj, marklyft samt bänkpress och utöver dessa komma igång med ryck och liknande övningar.

Salus
2011-10-27, 09:39
Är du HELT säker på att dom stänger så sent? Bor själv på södra sidan just nu och har inte heller möjlighet att ta mig till STK, tyvärr, och tittade in på Södra TK för nån månad sen och då var det öppet till 19 men det skulle ändras till typ 17.30 eller 18.00 måndag-torsdag? Vet du hur det blivit med det där? Är det öppet till till 20.00 måndag-fredag så är ju det helt ok. Då ska jag också börja träna där.


Med höstens nya tider är ändrat till 20:00 varje dag iaf. Nu blev jag fan osäker på om det är 1630 el 1730. Jag slutar jobbet efter 1700 och det har alltid varit öppet när jag kommit dit.

Kan återkomma när jag snackat med gubbarna.

heraso
2011-10-27, 09:41
@Lindrian : Du kan ju alltid pendla till Landskrona och träna med Atletklubben där, maila och hör dig för.:-)http://www.landskronaak.se/

mikaelj
2011-10-27, 09:42
Jag söker något liknande, fast i Lund :-). Vill hemskt gärna bli bättre på knöböj, marklyft samt bänkpress och utöver dessa komma igång med ryck och liknande övningar.

Hur kan du ha missat Lunds TK i Bollhuset?

Lindrian
2011-10-27, 09:48
@Lindrian : Du kan ju alltid pendla till Landskrona och träna med Atletklubben där, maila och hör dig för.:-)http://www.landskronaak.se/Lite för omständigt. Vill gärna dra till gymmet efter universitetet och sedan hem.

Hur kan du ha missat Lunds TK i Bollhuset?
Har inte missat det. Dock har jag fått intrycket av att det är ganska dött? Har varit där någon gång men är mer eller mindre ingen där? Jag vill ju ha någon som kan instruera mig i mina lyft.

Salus
2011-10-27, 09:48
Hur kan du ha missat Lunds TK i Bollhuset?


När jag tränade där (runt 2006-07) var det enbart SL snubbar i Bollhuset. Annars trevlig stämning där, och bra gym :)

mikaelj
2011-10-27, 09:49
Har inte missat det. Dock har jag fått intrycket av att det är ganska dött? Har varit där någon gång men är mer eller mindre ingen där? Jag vill ju ha någon som kan instruera mig i mina lyft.

Dött? De arrangerade SM i Klassisk styrkelyft häromdagen och har en hel drös aktiva lyftare.

Var du där klockan 9 på morgonen eller nå't?

När jag tränade där (runt 2006-07) var det enbart SL snubbar i Bollhuset. Annars trevlig stämning där, och bra gym :)

Det är åtminstone en kille (Niklas, om jag minns rätt) som tränar OL. Han visade mig ryck i somras.
Dessutom var Lindrian intresserad av SL också. Bättre än så blir det nog inte.

Lindrian
2011-10-27, 09:52
Dött? De arrangerade SM i Klassisk styrkelyft häromdagen och har en hel drös aktiva lyftare.

Var du där klockan 9 på morgonen eller nå't?



Det är åtminstone en kille som tränar OL. Han visade mig ryck i somras.
Nä jag tittade förbi senast vid förmiddagen. Och då var där ingen. Men jag ska sticka dit och kolla igen. Jag har aldrig varit medlem i klubbar som dessa, så jag undrar, får man någon som instruerar en till lyft och ser till som man gör rätt eller är det helt enkelt som ett vanligt gym med undantag för att folk styrkelyfter ist. för discogymmar?

mikaelj
2011-10-27, 09:54
Nä jag tittade förbi senast vid förmiddagen. Och då var där ingen. Men jag ska sticka dit och kolla igen. Jag har aldrig varit medlem i klubbar som dessa, så jag undrar, får man någon som instruerar en till lyft och ser till som man gör rätt eller är det helt enkelt som ett vanligt gym med undantag för att folk styrkelyfter ist. för discogymmar?

På GKK (http://gkk-styrkelyft.se) där jag tränar hjälps man åt med att se till att de andra lyfter rätt, kan be om teknikhjälp, pass och sånt man gör ihop. Nybörjare får extra mycket hjälp med hur man skall utföra övningar, set, reps, övningsval osv. Fokuserat på styrkelyft.

http://www.lundstk.se samt tråden här på Kolo: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135456

Anton Fräs
2011-10-27, 09:56
Inte många tyngdlyftare på LTK, men många styrkelyftare. Bara att fråga så kommer du få hjälp :)

Lindrian
2011-10-27, 09:57
På GKK (http://gkk-styrkelyft.se) där jag tränar hjälps man åt med att se till att de andra lyfter rätt, kan be om teknikhjälp, pass och sånt man gör ihop. Nybörjare får extra mycket hjälp med hur man skall utföra övningar, set, reps, övningsval osv. Fokuserat på styrkelyft.

http://www.lundstk.se samt tråden här på Kolo: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135456
Okej. Ska definitivt spana in det. Tack!

Turbo Rico
2011-10-27, 10:11
Med höstens nya tider är ändrat till 20:00 varje dag iaf. Nu blev jag fan osäker på om det är 1630 el 1730. Jag slutar jobbet efter 1700 och det har alltid varit öppet när jag kommit dit.

Kan återkomma när jag snackat med gubbarna.


Det skulle vara helt underbart om du kunde göra det!
Jag har fått lite olika bud på vilka tider som gäller och jag som just nu bor i Hägersten skulle mer än gärna träna där men slutar man jobbet inne i stan ca 17.00 blir det svårt att hinna dit och träna i 2 timmar om dom stänger kl 18.00 eller 19.00...
Har du nåt nummer till nån man kan prata med där? Jag tränade där i september nån gång och då var folk allt annat än glada över öppettiderna eftersom dom då skulle ändra och stänga ännu tidigare och efter det har jag inte varit där. Det kan ju vara så att dom fick ändra på det och lyckades deala till sig lite fler timmar av kommunen och nu stänger 20.00? Hoppas, hoppas...

Redhaad
2011-10-27, 19:07
Delta Gym i stockholm hittar du en rödhårig snaggad kille (jag) eller gumse ägaren av Delta Gym, tror han har koll också på de :)

Salus
2011-11-04, 14:27
Det skulle vara helt underbart om du kunde göra det!
Jag har fått lite olika bud på vilka tider som gäller och jag som just nu bor i Hägersten skulle mer än gärna träna där men slutar man jobbet inne i stan ca 17.00 blir det svårt att hinna dit och träna i 2 timmar om dom stänger kl 18.00 eller 19.00...
Har du nåt nummer till nån man kan prata med där? Jag tränade där i september nån gång och då var folk allt annat än glada över öppettiderna eftersom dom då skulle ändra och stänga ännu tidigare och efter det har jag inte varit där. Det kan ju vara så att dom fick ändra på det och lyckades deala till sig lite fler timmar av kommunen och nu stänger 20.00? Hoppas, hoppas...


Hej.

Pratade med ansvarig igår.


Öppettiderna är:

Mån - fre => 1630 - 1930
Lör - sön => stängt


Det är dåligt att det exempelvis är stängt idag, då det är "halvdag/dag innan röd dag".