handdator

Visa fullständig version : Skadad arm, benhinneinflammation?


madballz
2011-10-26, 22:39
Hej Kolo, har sedan förra veckan haft ont i underarmarna, det känns liksom inte i musklerna utan det är som om det är i skelettet, och jag antar att det är benhinneinflammation, men nu kände jag att jag är väldigt öm vid armvecket, där bicepsen börjar, gör väldigt ont när jag trycker där och det känns lite svullet, kan detta vara något fel med muskelfästet?

madballz
2011-10-27, 10:08
Ingen som kan hjälpa mig?

mattilainen
2011-10-27, 10:23
svårt att förstå. Jag sjäv har har problem med underarmsfästet under biceps. Kan det vara något liknande? Jag har rehab:at med tennisarmbåge symptom och det har hjälp mig ganska bra.

Här är min tråd http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165496

kanske hjälper det dig.

madballz
2011-10-27, 10:49
svårt att förstå. Jag sjäv har har problem med underarmsfästet under biceps. Kan det vara något liknande? Jag har rehab:at med tennisarmbåge symptom och det har hjälp mig ganska bra.

Här är min tråd http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165496

kanske hjälper det dig.

Pratade med min bror nu och han sa att han hade haft inflammation i muskelfästet vid underarmen, så tror att jag har det, blir väl att vila :(

Macroman
2011-10-27, 12:27
Pratade med min bror nu och han sa att han hade haft inflammation i muskelfästet vid underarmen, så tror att jag har det, blir väl att vila :(

Ja, det är nog det troligaste. Benhinneinflammation i armarna har jag aldrig hört talas om.

Karl Pilkington
2011-10-27, 12:34
Spelade handboll i nio år under min uppväxt. Benhinneinflammation i underarmarna var ngt som jag drogs med periodvis under de åren. Men det berodde på stötarna från bollen när man tar emot passningar (särskilt jobbigt var det när vi började spela m klister). Vet inte om man kan få det av styreketräning dock. Inflammation i muskelfäste låter troligare.

madballz
2011-10-27, 13:12
Ja, det är nog det troligaste. Benhinneinflammation i armarna har jag aldrig hört talas om.

Det är ganska vanligt med inflammation i benhinnorna på underarmar :)

Macroman
2011-10-27, 14:07
Det är ganska vanligt med inflammation i benhinnorna på underarmar :)

Där ser man. Då har man lärt sig något nytt.