handdator

Visa fullständig version : Våga vila?!


Sparrisen
2004-01-03, 12:38
Känner ni som jag att det ibland är svårt att vila? Det krävs ordentligt med självkontroll för att hålla sig ifrån gymmet när suget är som störst och träningskalendern visar att det är hela 47 timmar, 13 minuter och 16 sekunder till nästa pass. Känner ni igen er?

:thumbup:

Herkulez
2004-01-03, 12:43
Så här ser det ut när jag tar vilocecka

Måndag: fan va skönt det skulle vara att träna

Tisdag: AAAARGH måste träna (Klättrar på väggarna hemma)

Onsdag: Måste....hålla..mig borta...från att...flämt....träna

Torsdag: skönt att slippa gå till gymmet, men det vore ändå nice med ett pass

Fredag: mmmm chips

Lördag:mmmm chips med dip

Söndag:FAn det var ju riktigt skönt det här, man kanske skulle börja spela CS istället


Ungefär sådär ser det ut, jobbigt som fan till en början men man blir fort slö där på slutet;)

Muaytudd
2004-01-03, 12:47
Originally posted by Herkulez
Så här ser det ut när jag tar vilocecka

Måndag: fan va skönt det skulle vara att träna

Tisdag: AAAARGH måste träna (Klättrar på väggarna hemma)

Onsdag: Måste....hålla..mig borta...från att...flämt....träna

Torsdag: skönt att slippa gå till gymmet, men det vore ändå nice med ett pass

Fredag: mmmm chips

Lördag:mmmm chips med dip

Söndag:FAn det var ju riktigt skönt det här, man kanske skulle börja spela CS istället


Ungefär sådär ser det ut, jobbigt som fan till en början men man blir fort slö där på slutet;)


hahaha klockrent

Hnke
2004-01-03, 12:55
du beskriver mig där :D

King Grub
2004-01-03, 12:57
Tränar man tillräckligt hårt ser man snarare fram mot viloveckan när den börjar torna upp sig mot horisonten. Och efter många träningsår förstår man hur viktigt det är att verkligen utnyttja en regelbunden vecka till vila, och då behövs det inte någon speciell självkontroll, när man vet att det bara skulle vara negativt att slopa dem.

Personliga Persson
2004-01-03, 13:05
herkules schema för viloveckan stämmer in på mig med, förutom att det är precis tvärtom, ju längre tid det går desto mer träningssugen blir man.
förresten hoppar jag över dipen till chipsen,annars stämde allt

Sparrisen
2004-01-03, 14:05
Originally posted by King Grub
Tränar man tillräckligt hårt ser man snarare fram mot viloveckan när den börjar torna upp sig mot horisonten. Och efter många träningsår förstår man hur viktigt det är att verkligen utnyttja en regelbunden vecka till vila, och då behövs det inte någon speciell självkontroll, när man vet att det bara skulle vara negativt att slopa dem.

Visst har man insikt i hur viktig vilan egentligen är, det var inte det jag menade. Saken är att om man vekligen GILLAR att TRÄNA så längtar man till gymmet. Det gör iaf jag...:D

Medusa
2004-01-03, 16:10
Jag brukar vila minst 3 hela dagar, men om jag inte känner mig "Fit for fight" så kan det dröja upp till 6 hela dagar innan jag attackerar vikterna med full styrka igen.

Jon2
2004-01-03, 18:44
Originally posted by Herkulez
Så här ser det ut när jag tar vilocecka

Måndag: fan va skönt det skulle vara att träna

Tisdag: AAAARGH måste träna (Klättrar på väggarna hemma)

Onsdag: Måste....hålla..mig borta...från att...flämt....träna

Torsdag: skönt att slippa gå till gymmet, men det vore ändå nice med ett pass

Fredag: mmmm chips

Lördag:mmmm chips med dip

Söndag:FAn det var ju riktigt skönt det här, man kanske skulle börja spela CS istället


Ungefär sådär ser det ut, jobbigt som fan till en början men man blir fort slö där på slutet;)


Hahaha så äre exakt för mig med.

Kebab-Arne
2004-01-03, 19:01
Originally posted by Herkulez
Så här ser det ut när jag tar vilocecka

Måndag: fan va skönt det skulle vara att träna

Tisdag: AAAARGH måste träna (Klättrar på väggarna hemma)

....

Stämmer ganska bra, fast sen efter söndagen där så börjar man vilja träna igen.

Fartman
2004-01-03, 19:13
stämmer klockrent herkan! fan har nu tränat kanske två ggr på hela jävla jullovet.. känns lite dumt att nu när man verkligen har tid så ids man inte... fast iofs som tex igår när det är -27 så kan man fan inte fara och träna för bilfan kan inte stå ute i 2h...
jaja skitsamma, man behöver nog vilan trots allt..

Sparrisen
2004-01-03, 23:30
Originally posted by Fartman
stämmer klockrent herkan! fan har nu tränat kanske två ggr på hela jävla jullovet.. känns lite dumt att nu när man verkligen har tid så ids man inte... fast iofs som tex igår när det är -27 så kan man fan inte fara och träna för bilfan kan inte stå ute i 2h...
jaja skitsamma, man behöver nog vilan trots allt..

Det lät kallt det där. I småland där jag bor har vi inte haft någon snö på hela vintern... om man bortser från ett par hagelkorn och lite frost en morgon! Fast idag var det hela 5 minusgrader ute.

Muaytudd
2004-01-03, 23:36
Originally posted by Fartman
stämmer klockrent herkan! fan har nu tränat kanske två ggr på hela jävla jullovet.. känns lite dumt att nu när man verkligen har tid så ids man inte... fast iofs som tex igår när det är -27 så kan man fan inte fara och träna för bilfan kan inte stå ute i 2h...
jaja skitsamma, man behöver nog vilan trots allt..


från en som inte bott längre upp än Båstad. hehe


vad händer med bilen om den står ute längre än två timmar? haha dör den då? :D

Zaglyon
2004-01-03, 23:40
hur ofta ska man ta en vilovecka egentligen?

feldtarn
2004-01-03, 23:49
hur ofta kör ni vilovecka då?

var 10 v? 8v?

är dålig på att ta dem faktiskt... ska kamma mig!

Fartman
2004-01-04, 02:24
Originally posted by Muaytudd



från en som inte bott längre upp än Båstad. hehe


vad händer med bilen om den står ute längre än två timmar? haha dör den då? :D

ja typ, den blir så jävla kall att den inte startar helt enkelt.. laddade ur batteriet igår när jag skulle ha igång den i -26 efter bara två timmar i motorvärmare..
det bör kanske tilläggas att bilfan är en 73a :D
jag har även trasig fläktmotor så kupevärmare är att föredra om man inte vill ha vindrutan helt igenimmad

men det är faktiskt inte speciellt kallt för årstiden.. förra året var det en bit över -30 på nyår tex

Sparrisen
2004-01-04, 11:09
Originally posted by feldtarn
hur ofta kör ni vilovecka då?

var 10 v? 8v?

är dålig på att ta dem faktiskt... ska kamma mig!

Tja,

Vilovecka är inget måste, utan bör endast läggas in om man verkligen känner sig sliten och kroppen behöver en längre tids vila för att återhämta sig. Att ta omotiverade viloveckor oftare än vad man behöver är givetvis inte skadligt, men det leder ju inte till några bättre resultat... Var observant och lyssna till kroppen så kommer du att veta när kroppen behöver extra vila.