handdator

Visa fullständig version : Resultat vs Motivation


tobnotch
2011-10-26, 14:19
Hej kära kolisar!

Jag har nu under lång tid intagit EAA på fastande mage och sedan gått till gymmet trots dålig motivation (då jag känt mig låg på energi) för EAA ska ha mycket bättre effekt av detta. Och det har gett resultat.

Men jag börjar bli så otroligt trött på att inte kunna träna när jag vill (dvs då jag tidsmässigt känner för det och då jag känner att jag har mycket energi och kan prestera).

Så min fråga är: hur stor skillnad gör det i praktiken om jag skulle inta EAA före och efter träningen på tom respektive "fylld" mage? Är inte det viktiga ändå att man tillför tillräckligt med protein under dagen för att få bra muskeltillväxt? *flex*

Fugly
2011-10-26, 14:20
Efter träning är det viktigaste.

Pompere
2011-10-26, 14:23
Kör på det du trivs med, det kommer du utan tvekan längst med.

Felixflobby
2011-10-26, 14:27
Jag körde precis som dig, att vänta med att äta tills efter träningen och köra EAA före på tom mage.

Har emellanåt det senaste året ätit ca 30min innan passet istället, och det har visat sig leda till bättre resultat. Varför? Mer energi på gymmet och kan därför pressa mig hårdare.

Det har dessutom visat sig att effekten av EAA innan passet har varit överdriven, det funkar lika bra att ta en shake/äta något innan.

Mvh

Thornblom
2011-10-26, 14:40
Jag körde precis som dig, att vänta med att äta tills efter träningen och köra EAA före på tom mage.

Har emellanåt det senaste året ätit ca 30min innan passet istället, och det har visat sig leda till bättre resultat. Varför? Mer energi på gymmet och kan därför pressa mig hårdare.

Det har dessutom visat sig att effekten av EAA innan passet har varit överdriven, det funkar lika bra att ta en shake/äta något innan.

Mvh

Jag har testat det där fram och tillbaka, och har kommit fram till att det bästa för mig är att käka ordentligt någon timme innan och ta EAA efter, alternativt gainer under passet om du bulkar.

Fredrik_S
2011-10-26, 14:51
Det är EXTRETM mycket bättre att ha hög motivation när du tränar än något annat.
Jag äter oftast tre måltider innan träning. För att få upp motivationen och orken ordentligt och då kunna träna mycket längre utan att tröttna.
EAA har jag helt slutat använda.

sokrafree
2011-10-26, 14:52
Det är väl före som är det bästa?

prOtotype
2011-10-26, 14:54
Jag håller med Fredrik_S. Att vara omotiverad på gymmet är jävligt kasst jämfört med någon % uppreglerad proteinsyntes.
Livet måste ju vara njutbart - eller skulle du gå med på att leva under tortyr om det gav dig 200% resultat?

tobnotch
2011-10-26, 15:01
Det är EXTRETM mycket bättre att ha hög motivation när du tränar än något annat.
Jag äter oftast tre måltider innan träning. För att få upp motivationen och orken ordentligt och då kunna träna mycket längre utan att tröttna.
EAA har jag helt slutat använda.

Du äter alltså innan träningen och slänger i dig en protteshake efter?

Inge Enveten
2011-10-26, 15:07
Jag tränar aldrig om jag inte vill (=är motiverad). Sen kan man kalla det att ha energi eller vad man nu vill kalla det.

Idefi
2011-10-26, 15:08
Det är väl före som är det bästa?

Efter.

Jag kör precis som fredrik_S, iallafall 2-3 måltider innan jag tränar (oftast 2). Sedan tar jag bara en proteindrink efter, och äter en rejäl måltid 1 timma efter träningen.

Redhaad
2011-10-26, 15:09
har du ingen motivation att pressa dig i gymmet kommer du aldrig någonstans oavsett om din proteinsyntes är 100% ökad eller 600% ökad.

Äter alltid 10% av dagsintaget ca. 2 timmar innan påbörjat pass och EAA innan passet, under och efter och får bättre resultat nu än på fastande mage. Mest samma som dig att jag känner ingen energilöshet som tidigare.

EAA är ingen magisk produkt, det är ett verktyg. Kan du inte prestera på gymmet spelar det ingen roll om du äter perfekt eller äter kosttillskott för det är där förutsättningarna för att någon skillnad ska göras skapas.

Sniggel
2011-10-26, 15:16
Det är EXTRETM mycket bättre att ha hög motivation när du tränar än något annat.

+1000

Folk fokuserar på helt fel saker när de anpassar träningen efter ett kosttillskott och inte tvärtom.

Rickard
2011-10-26, 15:38
Övertolkning å det grövsta är vad vi har ett tydligt exempel på här. Bara för att EAA ger störst akut påverkan på proteinsyntesen på tom mage så visar ju det knappast att det är bäst för den totala anpassningen av träningen?
Finns det ens några konkreta bevis på att akut stimulans är avgörande?

emi23j
2011-10-26, 16:16
Är TS allvarlig? Jag synar fan...

Felixflobby
2011-10-26, 16:28
Jag har testat det där fram och tillbaka, och har kommit fram till att det bästa för mig är att käka ordentligt någon timme innan och ta EAA efter, alternativt gainer under passet om du bulkar.

Exakt, samma här. EAA direkt efter och sedan en dagens största måltid ca 30-40minutera efter passet :) Har funkat för mig iallafall :)

Sarwien
2011-10-26, 16:38
Tips till TS: släng allt vad kosttillskott och pulver heter och lägg energi och fokus på att träna istället så ska du se att resultaten kommer. Det är som sagt inte kosttillskotten som avgör hur bra resultat du får.

tobnotch
2011-10-26, 19:15
Till alla som "synar" min tråd och råder mig att kasta pulver hit och dit. Lugn nu.

Jag har fått resultat, och det med råge. Jag älskar att träna, det är min livsstil och jag kommer aldrig sluta. Ville bara veta hur stor skillnad det gör för träningen att inta EAA på mätt mage resp. tom, då jag har svårare att hålla motivationen uppe under vinterhalvåret (och således försöker träna den tid på dagen då jag har motivationen på topp, vilket EAA i teorin satt stopp för).

gainstrenght
2011-10-26, 19:16
jag kör på pwo tillskott. man får ett jävla glöd. nackdelen är väll att man blir lite beroende av det.

ANDREAS1
2011-10-26, 19:28
Till alla som "synar" min tråd och råder mig att kasta pulver hit och dit. Lugn nu.

Jag har fått resultat, och det med råge. Jag älskar att träna, det är min livsstil och jag kommer aldrig sluta. Ville bara veta hur stor skillnad det gör för träningen att inta EAA på mätt mage resp. tom, då jag har svårare att hålla motivationen uppe under vinterhalvåret (och således försöker träna den tid på dagen då jag har motivationen på topp, vilket EAA i teorin satt stopp för).

Men herregud, du kommer inte märka någon skillnad. Träna när du är mest motiverad. Fan folk är ju helt besatta:smash:

Fredrik_S
2011-10-26, 20:58
Du äter alltså innan träningen och slänger i dig en protteshake efter?

Japp

Jag har svårt att tro att ynka 40 kalorier från EAA har någon speciell effekt på muskelmassan jämfört med att köra 2-3 st 600 kcal måltider bra utspritt innan träningen och en 200 kaloriers proteindrink direkt efter med efterföljande 800-1000 kcal måltid