handdator

Visa fullständig version : Motiverad men vilsen


AnnaHassan
2011-10-25, 22:08
Hej, jag är en 19 årig tjej med stort intresse för träning av olika slag. Kombinerar löpning, crossfit och övrig styrketräning 5-6 gånger i veckan. Tycker om natur och utomhusträning. Är en relativt erfaren utförsåkare men önskar jag kunde ägna mer tid åt detta. Kommer till våren att förhoppningsvis göra GMU beroende på hur det går för mig på mönstringen. Mycket av min träning fokuseras alltså just nu inför mönstring/militärtjänst.

Hursomhelst. Jag vill ta min träning till en ny nivå. Hitta nya träningsformer, komma ut mer, ta mig ut på vandringar, cykla, äventyr, utmana min kropp till max. Förutom crossfit som sker i grupp tränar jag på egen hand. Har inga i min närhet som delar detta intresse, så jag har inget "gäng" som drivkraft. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Hoppas att mitt inlägg inte helt förvirrande, men har ni några förslag på vart jag ska börja eller ta vägen så dela gärna med er!

Det kryper i kroppen, jag vill träna mer.

mikaelj
2011-10-25, 22:10
Var bor du?

hugok
2011-10-25, 22:17
Det är lite lurigt vad du vill ha för sorts svar. Men jag antar att du gärna vill ha någon att träna med, alternativt en grupp människor som du tränar med. Och att det inte är speciellt personligt på crossfitpassen och man i bästa fall hälsar på varandra om man känner igen någon.

Ett sätt att hitta folk att träna med när du vandrar, cyklar etc är att ta kontakt med någon här som bor i din närhet och gillar liknande saker. Med gruppträningen har jag märkt att om man går på någon speciell idrott, helst en ganska seriös klubb så är sammanhållningen väldigt bra jämfört med att gå in på random gym, spinning etc.

Annars är det väl bara att träna med :)

Mjölkprotein
2011-10-25, 22:29
Sök upp närmsta atletklubb och börja träningskompis-dejta.

Nejdå, men om det är styrketräningskompis du är ute efter så borde det nog inte vara alltför svårt att hitta på en seriös atletklubb. Förutsatt att du inte är blyg som en hare då.
Eller om du hellre vill hänga vid maskinerna så, ring till Ulla-Karin, 65, och fråga.

Du kanske borde vara lite mer specifik med vilken träningsform du söker..
Googla efter olika sätt att styrketräna, titta efter nåt du tycker är intressant, när du hittat något, sök efter närmsta klubb som håller i sånt och börja prata på med folket som är där. Finns det ingen klubb får du gå till krogen och försöka träningskompis-dejta, igen.

willtjam
2011-10-25, 23:07
Börja i nån kampsport? MMA till exempel? När du blivit nog bra så kan du börja tävla och pressa kroppen ytterligare!

AnnaHassan
2011-10-25, 23:16
Bor i Västerås. Undviker maskiner så gott jag kan när jag tränar styrka, håller mig hellre till kroppen och fria vikter. Ska ta reda på vad det finns för klubbar här omkring. MMA är inte helt uteslutet .. Kan även tänka mig att det finns cykelklubbar etc att vända sig till. Jag vill mer än jag vet.

Redhaad
2011-10-25, 23:26
Hej, jag är en 19 årig tjej med stort intresse för träning av olika slag. Kombinerar löpning, crossfit och övrig styrketräning 5-6 gånger i veckan. Tycker om natur och utomhusträning. Är en relativt erfaren utförsåkare men önskar jag kunde ägna mer tid åt detta. Kommer till våren att förhoppningsvis göra GMU beroende på hur det går för mig på mönstringen. Mycket av min träning fokuseras alltså just nu inför mönstring/militärtjänst.

Hursomhelst. Jag vill ta min träning till en ny nivå. Hitta nya träningsformer, komma ut mer, ta mig ut på vandringar, cykla, äventyr, utmana min kropp till max. Förutom crossfit som sker i grupp tränar jag på egen hand. Har inga i min närhet som delar detta intresse, så jag har inget "gäng" som drivkraft. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Hoppas att mitt inlägg inte helt förvirrande, men har ni några förslag på vart jag ska börja eller ta vägen så dela gärna med er!

Det kryper i kroppen, jag vill träna mer.

Det beror helt på person. Jag är omringad av människor som vill träna men inget med samma drivkraft och att verkligen träna när man är på gymmet så jag föredrar att träna själv.

Jag tycker du ska börja och fortsätta med fria vikter, vad e din drivkraft med träningen ? vill du att den ska gå någonstans ?

Ska träningen i framtiden kunna ta dig någonstans ?

När du kan svara på liknande frågor utan att tveka vet du vart du vill och då finner du också ett driv.

Softcore
2011-10-26, 08:24
Bor i Västerås. Undviker maskiner så gott jag kan när jag tränar styrka, håller mig hellre till kroppen och fria vikter. Ska ta reda på vad det finns för klubbar här omkring. MMA är inte helt uteslutet .. Kan även tänka mig att det finns cykelklubbar etc att vända sig till. Jag vill mer än jag vet.

Här borde du kunna hitta cyklister (http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/public/register.asp)
Cykelkompisar och svar på cykelfrågor (http://happymtb.org/forum/list.php/1)
MMA klubbar i västerås (http://mmaklubbar.com/etiketter/vasteras/)
Här kan du leta upp träningskompisar där du bor. Går att söka på vad andra tränar (http://www.funbeat.se/)

Westan
2011-10-26, 08:39
Om du vill ha tips på vad du ska träna inför GMU så har jag några. Rygg, axlar och ben. Lyft lätt så du blir uthållig.