handdator

Visa fullständig version : Mirakel Nudlarna?


Brorlustig
2011-10-25, 19:59
Nån som har koll på mirakel nudlarna som släppts på GG och GV?
Är ju bara 10 kcal mer 75g. Riktigt bra för deff ju?

Men frågan är glucomannan som nudlarna inhåller? Vad har det för effekter på kroppen? Är det som att äta vanliga nudlar fast bättre?
Vore skoj att diskutera detta lite.
För intressant är det ju. Aldrig behöva vara hungrig under deff låter ju lockande dock kostar det ju lite.

Sheogorath
2011-10-25, 20:08
Nån som har koll på mirakel nudlarna som släppts på GG och GV?
Är ju bara 10 kcal mer 75g. Riktigt bra för deff ju?

Men frågan är glucomannan som nudlarna inhåller? Vad har det för effekter på kroppen? Är det som att äta vanliga nudlar fast bättre?
Vore skoj att diskutera detta lite.
För intressant är det ju. Aldrig behöva vara hungrig under deff låter ju lockande dock kostar det ju lite.

Min sambo äter de typ en gång i veckan. De är så pass dyra att hon bara har dem på ätardagarna (lämnar kalorier över till annat gott) och de smakar väl inte precis himmelskt. Men helt OK i grytor, och ger bra krisp. Däremot är de inte helt snälla mot magen. Går väl hand i hand att de inte bryts ner så bra i tarmen kan jag tänka mig.

Tobbe78
2011-10-26, 15:58
Köpte några paket för ett halvår sedan via en annan hemsida, tyckte dom smaka rätt illa, men jag tror att man kan lära sig leva med dom, är väll ganska bra om du behöver bryta in lite extra tilltugg vid låg kolhydratsdeff!