handdator

Visa fullständig version : Shoulder Dislocations


onebanan
2011-10-25, 00:33
Tycker om denna "övningen" känns skönt i axlarna, men problemet är att jag har överrörliga axlar, kommer det att bli värre om jag fortsätter?

Rahf
2011-10-25, 00:38
Det är en go' rörelse för att öka rörlighet i axlarna. Varför den kallas shoulder dislocation har jag ingen aning om, eftersom man inte drar axeln ur led.

Försiktighet bör vara ett motto när man utför denna. Om du redan har överrörliga axlar så finns det väl inga skäl till att du ska utföra den, eller hur?

onebanan
2011-10-25, 09:40
Jag tror den övningen "kan" fixa min axelskada men som jag säger jag är inte säker.

"First, don't be concerned - you won't actually dislocate your shoulders here. Shoulder dislocations are perfectly safe if you do them correctly, even if you had a dislocated shoulder before. "

Jag har inte haft dom urled men ändo. Har man haft axeln ur led så borde man ju egentligen också skippa den övningen då den ökar rörligheten?

EeJay
2011-10-25, 10:23
Tycker om denna "övningen" känns skönt i axlarna, men problemet är att jag har överrörliga axlar, kommer det att bli värre om jag fortsätter?

Överrörlighet i många avseenden ter sig vara en lika stor skadeorsak som underrörlighet.